Державна податкова служба України
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

Лист ДПС України від 18.01.2021 № 1401/7/99-00-06-02-08

опубліковано 13 квітня 2021 о 11:21

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

 ЛИСТ

18.01.2021            № 1401/7/99-00-06-02-08


Головні управління в областях, м.Києві,

міжрегіональні управління ДПС по роботі з ВПП

 

Державна податкова служба України доводить до відома, що 31.12.2020 опубліковано Закон України від 17.12.2020 № 1117-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України  та  інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації необхідних для декларування окремих об’єктів оподаткування», який в частині правил трансфертного ціноутворення (далі – ТЦ) вніс наступні зміни та доповнення:

1) доповнив пп.14.1.231 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) новим абзацом шостим, яким застосування концепції розумної економічної причини (ділової мети) «звужено» до  цілей  ст.39 Кодексу,  в т.ч.  при  доведенні  обставин  відсутності  такої  причини (мети)  у  випадках визначених п.140.5 ст.140 Кодексу (щодо збільшення фінансового результату податкового (звітного) періоду),  в яких застосовуються  положення ст.39 Кодексу;

2) посилив  необхідність  обгрунтування  сторонами контрольованої операції (далі – КО) фактичної поведінки, фактичних умов в такій операції шляхом внесення до пп.39.2.2.11 пп.39.2.2 п.39.2 ст.39 Кодексу нового другого абзацу, який містить положення щодо розподілу функцій, ризиків, активів та, як наслідок, віднесення фінансових результатів від здійснення операції, на користь резидента. При цьому визначається, що у разі, якщо платник податків – учасник КО, не надав достатнього обгрунтування фактичної поведінки та фактичних умов такої операції,  контролюючий  орган  розподіляє  функції, активи та ризики на користь резидента, що, в свою чергу, вливатиме на визначення та розподіл показників рентабельності;

3) розширив  положення  щодо  зіставлення комерційних та фінансових умов операцій (новий пп.39.2.2.12 пп.39.2.2 п.39.2 ст.39 Кодексу) шляхом введення можливості на надання опису особливостей використання при здійсненні  зіставного  аналізу  реально  доступних  для  кожної  із  сторін операції альтернативних варіантів для операції та використання таких альтернативних  варіантів  контролюючим  органом  при  розрахунку  фінансового результату платника податку до оподаткування. Зокрема, контролюючому органу надано право при розрахунку вказаного фінансового результату не враховувати (не визнавати) контрольовану операцію або заміни такої операції альтернативним варіантом з метою визначення умов договору (контракту),  які  були  би  узгоджені  непов’язаними  особами,  що  діють комерційно раціонально у зіставних умовах.

При  проведенні  аналізу  та  формуванні  висновків  вказані  положення мають  розглядатися  комплексно  з  урахуванням  норм  оновленого  пп. «д» пп.39.4.6 п.39.4 ст.39 Кодексу;

4) розширив положення щодо відображення в документації з ТЦ (локальному файлі) вимогою щодо обгрунтування економічної доцільності (вигоди) і наявності ділової мети також по операціях: з продажу; з товарами (змінені редакції пп. «е» та «д» пп.39.4.6 п.39.4 ст.39 Кодексу);

5) в новій редакції другим абзацом пп. «д» пп.39.4.6 п.39.4 ст.39 Кодексу розширено (додатково роз’яснено) положення щодо необхідності опису обгрунтування економічної доцільності КО з урахуванням порівняння економічної вигоди, що отримується в результаті здійснення КО, із альтернативними варіантами такої КО. Вказане положення в частині альтернативних варіантів КО-й необхідно використовувати із урахуванням положень нового пп.39.2.2.12 п.39.2.2 п.39.2 ст.39 Кодексу;

6) повернув до Кодексу положення щодо пріоритетності методів ТЦ при такому обранні, які діяли до набрання чинності положень Закону України від 16.01.2020 № 466-IX (другий – десятий абз. пп.39.3.2.1 пп.39.3.2 п.39.3 ст.39 Кодексу).

Головним управлінням ДПС в областях, м. Києві, міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з ВПП довести зміст зазначеного листа до відома підпорядкованих підрозділів, які здійснюють податковий контроль за трансфертним ціноутворенням.

 

Перший заступник Голови                                                              Наталія РУБАН