22121/7/13-2005 29.10.08
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
від 29.10.08 р № 678
Про затвердження Типового регламенту ДПІ
З метою більш чіткої регламентації діяльності державних податкових інспекцій в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонних, об’єднаних державних податкових інспекцій, інших спеціалізованих державних податкових інспекцій та керуючись Положенням про державну податкову інспекцію в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя) і Положенням про державну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонної, об’єднаної державної податкової інспекції, іншої спеціалізованої державної податкової інспекції, затвердженими наказом ДПА України від 25.06.08 №412 та зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 11.07.08 за № 632/15323 та № 633/15323,
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Типовий регламент державної податкової інспекції в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонної, об’єднаної державної податкової інспекції, іншої спеціалізованої державної податкової інспекції (далі – Типовий регламент ДПІ), що додається.
2. Головам ДПА в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити розробку та затвердження підпорядкованими ДПІ власних регламентів на основі Типового регламенту ДПІ.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова С.В. Буряк
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ ДПА України
від 29.10.08 № 678
ТИПОВИЙ РЕГЛАМЕНТ
державної податкової інспекції в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонної, об’єднаної державної податкової інспекції, іншої спеціалізованої державної податкової інспекції
Київ 2008
ЗМІСТ
№ з/п | Назва розділу | Стор. |
1. | Загальні положення | 3 |
2. | Організація роботи ДПІ | 4 |
2.1. | Планування роботи ДПІ | 4 |
2.2. | Визначення повноважень керівництва та працівників ДПІ | 6 |
2.3. | Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи | 8 |
2.4. | Управління персоналом та проходження державної служби | 9 |
2.5. | Оформлення службових відряджень | 13 |
2.6. | Адміністративно-господарське забезпечення | 14 |
3. | Організація роботи з документами | 15 |
3.1. | Підготовка та узгодження проектів документів організаційно-розпорядчого характеру | 16 |
Вимоги до складання проектів розпорядчих документів за підсумками роботи ДПІ, у т.ч. за результатами проведених нарад | 18 | |
3.2. | Порядок підписання документів | 20 |
3.3. | Організація роботи з вхідною та вихідною кореспонденцією | 21 |
3.4. | Організація та здійснення контролю за виконанням документів | 23 |
4. | Порядок проведення нарад | 27 |
5. | Взаємодія ДПІ з місцевими органами виконавчої влади та інші зовнішні зв’язки | 30 |
6. | Взаємодія із засобами масової інформації та громадськістю | 30 |
7. | Організація роботи зі зверненнями | 31 |
Організація роботи щодо розгляду письмових запитів і звернень народних депутатів України і депутатів місцевих рад | 32 | |
Організація роботи щодо розгляду звернень громадян | 33 | |
Організація особистого прийому громадян | 34 | |
Організація надання податкових роз’яснень | 36 |
І. Загальні положення
1.1. Державна податкова інспекція у місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонна, об’єднана державна податкова інспекція, інша спеціалізована державна податкова інспекція (далі – ДПІ) є органом державної податкової служби (далі – орган ДПС) у системі органів виконавчої влади, яка підпорядковується відповідній державній податковій адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі – регіональна ДПА) і забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
1.2. Типовий регламент державної податкової інспекції в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонної, об’єднаної державної податкової інспекції, іншої спеціалізованої державної податкової інспекції (далі – Типовий регламент ДПІ) встановлює порядок організації діяльності ДПІ, її структурних підрозділів та посадових осіб, пов’язаної з виконанням покладених завдань та визначених повноважень.
1.3. ДПІ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про державну податкову службу в Україні”, „Про державну службу”, „Про міліцію”, „Про оперативно-розшукову діяльність”, Кримінально-процесуальним кодексом України та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Міністерства фінансів України та наказами ДПА України, зокрема наказом ДПА України від 25.06.08 №412 „Про затвердження положень про державні податкові інспекції”, що зареєстровані у Міністерстві юстиції України 11.07.08 за №632/15323 та №633/15323 (далі – Положення про ДПІ), наказами і розпорядженнями відповідної регіональної ДПА, а також Типовим регламентом ДПІ.
1.4. ДПІ у межах повноважень видає акти організаційно-розпорядчого характеру (накази, розпорядження, окремі доручення), організовує і контролює їх виконання. У разі потреби видає разом з місцевими органами виконавчої влади, прокуратури та місцевого самоврядування спільні акти.
1.5. ДПІ здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку управління, відділи, відділення, сектори (далі –структурні підрозділи) або шляхом покладання відповідних функцій на посадову особу (далі – уповноважена особа), а також у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, прокуратури, місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями тощо.
1.6. Діяльність ДПІ, її структурних підрозділів (уповноважених осіб) є відкритою і гласною (за винятком питань, які становлять державну таємницю і конфіденційну інформацію).
Гласність роботи ДПІ забезпечується шляхом підконтрольності та підзвітності перед ДПА України, регіональною ДПА, взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, прокуратури, місцевого самоврядування та громадськими організаціями України, а також через роботу зі ЗМІ (у т. ч. через публікації у пресі матеріалів на податкову тематику, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв’ю, виступів керівництва ДПІ та керівників структурних підрозділів (уповноважених осіб) тощо), розгляд запитів і звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад, звернень громадян.
1.7. ДПІ з питань дотримання режиму секретності забезпечує виконання вимог Закону України „Про державну таємницю”, Порядку організації та забезпечення режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 року №1561-12, та інших нормативно-правових актів.
1.8. Відповідно до Законів України „Про державну службу”, „Про боротьбу з корупцією” та Загальних правил поведінки державного службовця, затверджених наказом Головного управління державної служби України від 23.10.2000 №58, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.11.2000 за №783/5004, кожен працівник ДПІ дотримується основних принципів державної служби, етики поведінки державного службовця, а також норм Кодексу честі працівника державної податкової служби України, схваленого Колегією ДПА України 23.04.04, та загальних морально-етичних норм поведінки у суспільстві.
Кожен працівник ДПІ має сприяти зміцненню позитивного іміджу та авторитету державної служби, дорожити своїм ім’ям та статусом, дотримуватися комерційної та службової таємниць, нести дисциплінарну, адміністративну, кримінальну та матеріальну відповідальність згідно із чинним законодавством за невиконання або неналежне виконання своїх обов’язків, а також не припускатися дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам держави.
Стосунки між працівниками ДПІ повинні базуватися на повазі з дотриманням високих етичних норм.
2. Організація роботи ДПІ
2.1. Планування роботи ДПІ
2.1.1 Планування роботи ДПІ є одним з найважливіших чинників організаційного забезпечення виконання нею завдань та функцій.
Планування роботи здійснюється шляхом розробки і затвердження плану основних питань економічної і контрольної роботи ДПІ на рік (далі – План на рік), плану роботи ДПІ на квартал (далі – План на квартал) та планів роботи самостійних структурних підрозділів (уповноважених осіб) на квартал.
2.1.2. План на рік включає заходи, спрямовані на забезпечення виконання у повному обсязі основних завдань і функцій, покладених на ДПІ.
Планові заходи повинні передбачати такі напрями роботи:
організація роботи щодо забезпечення виконання встановлених завдань із надходження коштів до бюджетів усіх рівнів та контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів платежів платниками податків;
забезпечення виконання доручень, визначених розпорядчими документами ДПА України, регіональної ДПА та ДПІ;
забезпечення взаємозв’язків з місцевими органами виконавчої влади, прокуратури, місцевого самоврядування;
організація роботи щодо виявлення, розкриття та упередження порушень у сфері оподаткування (для ДПІ, у структурі яких є підрозділи податкової міліції);
організація правової роботи;
організація роботи з платниками податків, громадськістю та засобами масової інформації;
забезпечення подання податкової звітності;
організація роботи з персоналом;
забезпечення виробничих і соціально-побутових умов для працівників ДПІ тощо.
2.1.3. План на рік формується організаційно-розпорядчим підрозділом (уповноваженою особою) на підставі пропозицій самостійних структурних підрозділів (уповноважених осіб), які надаються до 1 грудня року, що передує плановому, погоджених із першими заступниками (заступниками) начальника ДПІ відповідно до розподілу обов’язків.
2.1.4. План на рік затверджується наказом ДПІ до початку відповідного року.
2.1.5. Після отримання Плану заходів регіональної ДПА щодо реалізації основних (пріоритетних) напрямів діяльності та Плану основних питань економічної і контрольної роботи регіональної ДПА на відповідний рік План на рік в обов’язковому порядку уточнюється та до нього в установленому порядку вносяться відповідні зміни і доповнення.
2.1.6. План на квартал формується на основі Плану на рік та враховує поточні завдання і доручення, визначені розпорядчими документами ДПА України, регіональної ДПА та ДПІ, а також проведення спільних заходів з місцевими органами виконавчої влади, прокуратури, місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями тощо.
2.1.7. План на квартал складається організаційно-розпорядчим підрозділом (уповноваженою особою) на підставі пропозицій самостійних структурних підрозділів (уповноважених осіб), погоджених із першими заступниками (заступниками) начальника ДПІ відповідно до розподілу обов’язків, та до останнього дня місяця, що передує плановому періоду, надається начальнику ДПІ на затвердження.
2.1.8. План роботи самостійного структурного підрозділу (уповноваженої особи) на квартал складається його керівником (уповноваженою особою) і затверджується керівництвом ДПІ (відповідно до розподілу обов’язків) до останнього дня місяця, що передує плановому періоду.
План роботи самостійного структурного підрозділу (уповноваженої особи) на квартал включає заходи, які повинні забезпечити виконання у повному обсязі основних завдань і функцій, покладених на структурний підрозділ (уповноважену особу).
2.1.9. План на рік, План на квартал, а також план роботи самостійного структурного підрозділу (уповноваженої особи) на квартал повинні мати такі реквізити:
гриф затвердження;
назва плану;
нумерація розділів та заходів (у межах кожного розділу);
зміст заходів за основними напрямами роботи ДПІ;
відповідальні виконавці (назва самостійного структурного підрозділу (найменування посади, ініціали та прізвище уповноваженої особи));
термін виконання заходів;
відмітка про виконання;
назва посади, підпис, ініціали та прізвище керівника структурного підрозділу (уповноваженої особи), відповідального за складання плану.
2.1.10. Відповідальність за виконання планових заходів несуть керівники відповідних структурних підрозділів (уповноважені особи).
2.2. Визначення повноважень керівництва
та працівників ДПІ
2.2.1. ДПІ очолює начальник, крім спеціалізованої ДПІ, яку очолює заступник голови регіональної ДПА – начальник спеціалізованої ДПІ, (далі – начальник ДПІ).
Начальник ДПІ призначається на посаду та звільняється з посади Головою ДПА України за поданням голови відповідної регіональної ДПА.
2.2.2. Повноваження начальника ДПІ визначаються Законом України „Про державну податкову службу в Україні” та Положенням про ДПІ, з яким начальник ДПІ ознайомлюється під підпис.
2.2.3. Перший заступник (заступник) начальника ДПІ призначається на посаду і звільняється з посади головою регіональної ДПА (за пропозицією начальника ДПІ).
Перший заступник начальника ДПІ – начальник підрозділу податкової міліції (за наявності відповідної посади у штатному розписі ДПІ) призначаються Головою ДПА України.
Начальник ДПІ розподіляє обов`язки між першими заступниками (заступниками) начальника ДПІ, визначає ступінь їх відповідальності.
Розподіл обов’язків між начальником, першими заступниками (заступниками) начальника ДПІ по керівництву роботою структурних підрозділів (уповноважених осіб) затверджується наказом ДПІ.
2.2.4. Начальник ДПІ призначає на посаду та звільняє з посади працівників ДПІ, крім працівників підрозділів податкової міліції ДПІ, які призначаються на посаду та звільняються з посади в іншому порядку.
2.2.5. Структура ДПІ затверджується головою регіональної ДПА за погодженням з організаційно-розпорядчим підрозділом цієї ДПА щороку у термін до 15 грудня.
Побудова організаційної структури ДПІ, а також визначення кількості перших заступників (заступників) начальника ДПІ, заступників керівників структурних підрозділів ДПІ здійснюються відповідно до вимог, встановлених наказом ДПА України.
Пропозиції щодо зміни структури ДПІ готуються організаційно-розпорядчим підрозділом (уповноваженою особою) за дорученням начальника ДПІ та надаються до регіональної ДПА для затвердження в установленому порядку.
2.2.6. Гранична чисельність працівників ДПІ затверджується головою регіональної ДПА.
Штатний розпис і кошторис ДПІ затверджуються головою регіональної ДПА або за рішенням голови – одним з його заступників.
2.2.7. Начальник ДПІ затверджує положення про самостійні структурні підрозділи шляхом видання відповідного наказу.
У разі якщо обов’язки покладено на уповноважену особу, то начальник ДПІ затверджує посадову інструкцію, розроблену в установленому порядку.
2.2.8. Положення про відділ (сектор) у складі самостійного структурного підрозділу розробляється його керівником, погоджується з керівником самостійного структурного підрозділу, до складу якого він входить, та затверджується керівництвом ДПІ відповідно до розподілу обов’язків.
2.2.9. Положення про самостійний структурний підрозділ (посадова інструкція уповноваженої особи) є основним документом, що регламентує усі сторони його діяльності щодо виконання вставлених завдань.
Положення про самостійний структурний підрозділ (посадова інструкція уповноваженої особи) розробляється згідно з функціями, визначеними відповідним наказом ДПА України.
2.2.10. У положенні про самостійний структурний підрозділ повинні бути визначені основні завдання та функції підрозділу, права і відповідальність його керівника, взаємовідносини з іншими підрозділами.
Положення про підрозділ (відділ, сектор) у складі самостійного структурного підрозділу містить конкретний і достатній для виконання покладених на підрозділ завдань перелік функцій, закріплених за самостійним структурним підрозділом.
2.2.11. Положення про структурний підрозділ повинно включати такі розділи:
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ І ФУНКЦІЇ
3. КЕРІВНИЦТВО
4. ПРАВА КЕРІВНИКА СТРУКТУРНОГО ПІДРОЗДІЛУ
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ КЕРІВНИКА СТРУКТУРНОГО
ПІДРОЗДІЛУ
6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ
2.2.12. Зміни та доповнення до затвердженого положення про структурний підрозділ вносяться в установленому порядку.
У випадку коли новопризначений керівник самостійного структурного підрозділу згоден працювати на підставі чинного положення про структурний підрозділ, він ознайомлюється з ним під підпис.
2.2.13. Посадові інструкції заступникам керівників самостійних структурних підрозділів, заступникам керівників підрозділів, що входять до їх складу, іншим працівникам структурних підрозділів розробляються безпосередніми керівниками з визначенням вимог, що ставляться до певної посадової особи; раціонального розподілу обов’язків між працівниками структурного підрозділу відповідно до закріплених за підрозділом функцій та визначення взаємозаміни; наділення працівників необхідними правами; відповідальності працівників за доручену ділянку роботи.
Посадові інструкції погоджуються з керівником самостійного структурного підрозділу та затверджуються керівництвом ДПІ відповідно до розподілу обов’язків.
Працівник ознайомлюється з посадовою інструкцією під підпис одночасно з її затвердженням.
2.3. Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
2.3.1. При ДПІ для здійснення координації щодо реалізації заходів, пов’язаних із проведенням консультацій з громадськістю з питань формування і реалізації державної політики у сфері оподаткування та врахування громадської думки, утворюється Громадська рада – постійно діючий дорадчий орган.
Одними з основних завдань Громадської ради є сприяння органам державної податкової служби у реалізації покладених завдань та функцій шляхом залучення громадськості, запровадження прозорих механізмів розв’язання конфліктів і спорів, сприяння підвищенню якості обслуговування податковою службою платників податків, а також організація та проведення спільних конференцій, виставок, семінарів, „круглих” столів з фінансових, податкових та інших питань.
2.3.2. ДПІ для забезпечення ефективної реалізації своїх повноважень, координації дій під час виконання завдань регіональної ДПА щодо забезпечення виконання доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, ДПА України, а також для вирішення нагальних та оперативних питань, може утворювати постійні і тимчасові робочі органи (комісії, робочі групи тощо).
До складу постійних і тимчасових робочих органів залежно від покладених на них завдань включаються представники ДПІ, а також представники суб’єктів господарювання, громадських організацій, науковці та інші фахівці за їх згодою.
Сфера діяльності та повноважень постійних і тимчасових робочих органів визначається наказами та розпорядженнями ДПІ про їх утворення або положеннями про них.
2.4. Управління персоналом та проходження державної служби
2.4.1. Організація кадрової роботи здійснюється згідно з Планом на рік, у якому визначаються заходи з добору, підготовки та підвищення кваліфікації працівників ДПІ.
2.4.2. Право на державну службу в ДПІ мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, які одержали відповідну освіту і професійну підготовку та пройшли в установленому порядку конкурсний відбір або іншу процедуру, передбачену чинним законодавством.
З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей осіб, які претендують на посади державних службовців, може проводитись в установленому порядку стажування у відповідних структурних підрозділах терміном до двох місяців із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи.
2.4.3. Прийняття осіб на роботу до ДПІ та їх звільнення здійснюється відповідно до Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України), Законів України „Про державну податкову службу в Україні”, „Про державну службу”, „Про міліцію” та постанови Кабінету Міністрів Української РСР від 29 липня 1991 року №114 „Про затвердження Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ” із змінами та доповненнями (далі – постанова Кабінету Міністрів Української РСР від 29 липня 1991 року №114, стосовно:
посадових осіб та спеціалістів – підрозділом персоналу (уповноваженою особою);
працівників підрозділів податкової міліції – підрозділом роботи з особовим складом податкової міліції регіональної ДПА.
2.4.4. Прийняття на державну службу до ДПІ здійснюється згідно зі статтею 15 Закону України „Про державну службу” на конкурсній основі.
2.4.5. Проведення конкурсу на заміщення вакантних посад у ДПІ регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року №169 „Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців”.
2.4.6. Особи, які вперше зараховуються на державну службу, приймають Присягу та підписують її текст, визначений Законом України „Про державну службу”, про що вчиняється запис у трудовій книжці.
2.4.7. Присвоєння спеціальних звань працівникам ДПІ проводиться згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2004 року №1234 „Про спеціальні звання посадових осіб органів державної податкової служби” (відносно працівників підрозділів податкової міліції – згідно з постановою Кабінету Міністрів Української РСР від 29 липня 1991 року №114).
2.4.8. Ранги державних службовців працівникам ДПІ присвоюються згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 року №658 „Про затвердження Положення про ранги державних службовців”.
2.4.9. Відповідно до статті 50 КЗпП України тривалість робочого тижня працівників ДПІ становить 40 годин.
Виходячи з цього та враховуючи п’ятиденний робочий тиждень, встановлюється такий режим роботи для працівників ДПІ:
початок робочого дня о 9 год. 00 хв., перерва на обід – з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв., закінчення робочого дня о 18 год. 00 хв., у п’ятницю – о 16 год. 45 хв.
Напередодні святкових і неробочих днів (стаття 73 КЗпП України) тривалість роботи працівників ДПІ скорочується на одну годину.
2.4.10. У структурних підрозділах ведеться облік робочого часу шляхом складання табелю відповідальною за це особою. Підписаний керівником самостійного структурного підрозділу табель обліку робочого часу 25 числа кожного місяця надається до фінансового підрозділу (уповноваженій особі).
У разі якщо штатна чисельність працівників ДПІ (без урахування чисельності відділень ОДПІ та МДПІ) складає менше 30 одиниць, за рішенням начальника ДПІ визначеною ним відповідальною особою може вестись один табель обліку робочого часу по ДПІ.
2.4.11. Начальник ДПІ у разі відсутності наступного робочого дня на робочому місці або виїзду у вихідні та святкові дні за межі адміністративно-територіальної одиниці, яка належить до юрисдикції відповідної ДПІ, надає напередодні до 17 год. 00 хв. регіональній ДПА інформацію про місц