Додаток 9
до Методичних рекомендацій щодо оформлення
матеріалів позапланових перевірок діяльності
суб’єктів господарювання у сфері виробництва та
обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів,
парфумерно-косметичної продукції та лікарських
засобів із використанням спирту етилового
Примірний перелік питань, які необхідно відпрацювати при здійсненні позапланових виїзних перевірок суб’єктів господарювання у частині дотримання організаційних, технічних та технологічних вимог провадження господарської діяльності щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, парфумерно-косметичної продукції та лікарських засобів із використанням спирту етилового
Перевірка реєстраційних, дозвільних та розпорядчих документів суб'єкта господарювання.
2. Перевірка щодо наявності ліцензій, довідок та інших дозвільних документів.
3. Наявність документів, які підтверджують обсяги наявних у суб’єкта господарювання на момент проведення перевірки спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, парфумерно-косметичної продукції (товарно-транспортні накладні, наряди, рахунки – фактури, прибутково-видаткові накладні, податкові накладні тощо).
4. Наявність документів, які підтверджують безпеку та належну якість алкогольних напоїв, тютюнових виробів, парфумерно-косметичної продукції.
5. Дотримання правил маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів марками акцизного збору встановленого зразка.
6. Наявність відповідного маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
7. Відповідність місць торгівлі і місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановленим нормативно-правовими актами вимогам.
8. Торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами через РРО, зазначені у ліцензіях.
9. Наявність у місці зберігання алкогольних напоїв і тютюнових виробів довідки про внесення місця зберігання до єдиного державного реєстру (ЄДР).
10. Наявність документів, що підтверджують право власності, оренди або іншого використання суб’єктом господарювання складських, торгових та інших приміщень.
11. Достовірність інформації у документах, поданих суб’єктом господарювання при одержанні ліцензії або довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв і тютюнових виробів до ЄДР.
12. Відповідність даних, поданих суб’єктами господарювання у звітах за формами № 1– ОА, № 1– ОТ, документам, на підставі яких ці звіти виконані (товарно-транспортні накладні, рахунки-фактури, прибутково-видаткові накладні, податкові накладні та інші документи).
13. Виявлення випадків продажу тютюнових виробів поштучно, крім сигар.
14. Оптова або роздрібна торгівля коньяком, алкогольними напоями, виготовленими за коньячною технологією, горілкою та лікеро-горілчаними виробами за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на коньяк, алкогольні напої, виготовлені за коньячною технологією, горілку та лікеро-горілчані вироби.
15. Дотримання максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів.
16. Дотримання обмеження щодо продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
17. Зберігання, транспортування, реалізація фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору.
18. Наявність у суб’єкта господарювання відповідної матеріально – технічної бази (реєстраторів розрахункових операцій у разі розрахунків із споживачами готівкою, або книг обліку розрахункових операцій у випадках, передбачених законодавством; необхідних засобів та обладнання для забезпечення умов реалізації, зберігання продукції відповідно до вимог законодавства, встановленого для продукції такого виду).
19. Наявність статусу підприємств громадського харчування, підприємств з універсальним асортиментом товарів у разі продажу алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці, продажу на розлив виноградних натуральних сухих вин з тари місткістю від 50 до 600 л, виготовленої з матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями.
20. Наявність у ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями відповідного запису органу, що видав таку ліцензію, щодо дозволу підприємствам первинного та змішаного виноробства виключно за місцем розташування таких підприємств у межах адміністративно-територіальних одиниць (міст, селищ, сіл) із сплатою акцизного збору у розмірі, встановленому Законом України „Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої”, здійснювати таку торгівлю.
21. Використання спирту – сирцю виноградного або спирту – сирцю плодового у спосіб, не передбачений Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”.
22. Наявність довідки про внесення до Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту, алкогольних напоїв або тютюнових виробів.
23. Наявність фактів зберігання, транспортування, реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору.
24. Своєчасність реєстрації суб’єкта господарювання як платника акцизного збору.
25. Відповідність виробництва, виробничих цехів, дільниць, лабораторій і інших структурних підрозділів, які здійснюють виробництво і контроль за виробництвом тютюнових виробів та алкогольних напоїв. Наявність атестованого виробництва й акредитованої лабораторії.
26. Документи на право володіння та/або користування приміщенням та обладнанням, що забезпечує повний технологічний цикл виготовлення продукції, у тому числі місць зберігання спирту, за умови, що використання таких приміщень (у тому числі місця зберігання спирту) та обладнання здійснює тільки один суб'єкт підприємницької діяльності.
27. Використання спирту за цільовим призначенням.
28. Дотримання „Инструкции по приемке, хранению, отпуску, транспортированию и учету этилового спирта”, затвердженої Мінхарчопромом СРСР 29 вересня 1985 року, при виготовленні продукції з його вмістом.
29. Правильність ведення первинного обліку сировини, матеріалів, тари, реєстрації параметрів технологічних процесів та результатів хіміко-технологічного контролю.
30. Повнота і своєчасність надання Департаменту та його структурним підрозділам встановленої законодавством звітності.
31. Забезпечення підприємства технологічною документацією (стандартами, технологічними регламентами, технологічними інструкціями, рецептурами).
32. Дотримання технологічних та технічних норм при виготовленні продукції згідно з вимогами нормативної документації.
33. Забезпечення виробництва обладнанням для дотримання технологічного режиму відповідно до стадій технологічного циклу.
34. Забезпечення виробництва контрольно-вимірювальною апаратурою, лабораторним обладнанням і реактивами для проведення контролю якості сировини, напівфабрикатів та готової продукції в обсязі, передбаченому чинною нормативно-технічною документацією, наявність свідоцтв про повірку обладнання.
35. Дотримання при виробництві алкогольних напоїв (тютюнових виробів) асортименту, який зазначається в додатках до ліцензій на право виробництва алкогольних напоїв (тютюнових виробів).
36. Аналіз витрат електроенергії, газу, води на виробництво продукції.
37. Правомірність та підтвердження здійснення експортних операцій з підакцизною продукцією.
38. Наявність на підприємстві спеціалістів відповідних кваліфікацій, працівників технологічного контролю, які мають спеціальну вищу або середню освіту та стаж роботи у галузі.
39. Виконання розпоряджень (за результатами попередньої перевірки) про усунення виявлених порушень вимог нормативно – правових актів.
40. Перевірка суб'єкта господарювання з інших питань, контроль, за дотриманням яких покладено на Департамент та регіональні управління Департаменту.