Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Лист ДПА України від 20.01.10 № 824/7/12-0117 "Про набрання чинності Угодою про уникнення подвійного оподаткування з Сінгапуром "

опубліковано 21 січня 2010 о 00:00

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

Від 20.01.10 № 824/7/12-0117

Державні податкові адміністрації

в Автономній Республіці Крим,

областях, мм. Києві і Севастополі

Про набрання чинності Угодою

про уникнення подвійного

оподаткування з Сінгапуром

Державна податкова адміністрація України доводить до відома та врахування в роботі, що за повідомленням Міністерства закордонних справ України (лист від 29.12.09 №72/14-612/1-3335) 18 грудня 2009 року набрала чинності Угода між Урядом України і Урядом Республіки Сінгапур про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи, підписана 26 січня 2007 р., ратифікована Верховною Радою України 22 жовтня 2009 р. (Закон України № 1677-VІ).

Відповідно до статті 27 Угоди її положення будуть застосовуватись в Україні:

а) стосовно податків, утриманих у джерела з або після 1 січня 2010 року; та

б) стосовно інших податків, які стягуються під час податкового року, що починається з або після 1 січня 2010 року.

Дія Угоди поширюється в Україні на податки, що справляються згідно з Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» та Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб».

Угода застосовується до осіб, які є резидентами України або Сінгапуру, або обох цих держав.

Для цілей Угоди вираз “резидент Договірної Держави” означає будь-яку особу, яка за законодавством цієї Держави підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, місця управління, місця реєстрації або іншого аналогічного критерію, а також включає цю Державу й будь-яку її адміністративно-територіальну одиницю або місцевий орган влади чи орган, заснований відповідно до закону. У випадку, якщо фізична або юридична особа є резидентом обох Договірних Держав, статтею 4 Угоди визначено правила, відповідно до яких встановлюється статус (резидентство) такої особи.

Згідно з положеннями статті 7 Угоди, якщо підприємство – резидент Сінгапуру здійснює підприємницьку діяльність в Україні через розташоване в ній постійне представництво, то прибуток цього підприємства може оподатковуватись в Україні, але тільки щодо тієї частини прибутку, яка стосується цього постійного представництва. Причому до такого постійного представництва відносять прибуток, який воно могло б одержати, якби було окремим та самостійним підприємством, зайнятим такою ж або аналогічною діяльністю в таких же або аналогічних умовах, і діяло б в повній незалежності від підприємства, постійним представництвом якого воно є.

Для цілей Угоди термін “постійне представництво” означає постійне місце діяльності, через яке повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність підприємства. Угода детально розглядає цей термін, визначає умови, за яких здійснення певної діяльності може утворювати постійне представництво, обумовлює випадки, коли така діяльність не буде утворювати постійне представництво. Зокрема, встановлюється, що цей термін включає: місце управління, філіал, офіс, фабрику, майстерню; шахту, нафтову або газову свердловину, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовуються як торговельна точка. Термін "постійне представництво" також охоплює будівельний майданчик, будівельний, складальний або монтажний об'єкт чи пов’язану з ними наглядову діяльність, якщо тривалість робіт, пов’язана з таким майданчиком, об’єктом чи діяльністю, перевищує 12 місяців. Надання послуг, включаючи консультаційні послуги, підприємством Сінгапуру через співробітників або інший персонал, найнятий підприємством для таких цілей, буде вважатися в Україні постійним представництвом за умови, що діяльність такого характеру триває (у рамках одного й того самого або пов’язаного з ним проекту) в Україні протягом періоду або періодів, які становлять у сукупності більше ніж 6 місяців у будь-якому дванадцятимісячному періоді.

Не розглядається як така, що створює постійне представництво, діяльність, що має підготовчий або допоміжний характер, а також підприємницька діяльність, здійснювана в Україні через брокера, комісіонера чи будь-якого іншого агента з незалежним статусом за умови, що ці особи діють у межах своєї звичайної діяльності. Однак, якщо діяльність такого агента здійснюється повністю або майже повністю від імені цього підприємства і якщо між цим підприємством й агентом в їхніх комерційних і фінансових зв’язках існують або встановлюються умови, які відрізняються від тих, які могли б існувати між незалежними підприємствами, він не вважатиметься агентом з незалежним статусом.

Відповідно до положень статті 6 Угоди доходи, що одержуються резидентом Сінгапуру від нерухомого майна, яке знаходиться в Україні, будуть оподатковуватись в Україні. При цьому треба брати до уваги, що вищезазначене положення буде застосовуватись до доходів, що одержуються від прямого використання, здавання в оренду або використання в будь-якій іншій формі нерухомого майна. Морські та повітряні судна не розглядаються як нерухоме майно.

Прибутки, одержані резидентом Договірної Держави від експлуатації морських або повітряних суден у міжнародних перевезеннях, а також від участі у пулі, спільному підприємстві чи в міжнародному транспортному агентстві згідно з положеннями Угоди оподатковуються лише в цій Державі. Таким чином, доходи, одержані резидентом Сінгапуру від експлуатації морських або повітряних суден у міжнародних перевезеннях в Україну, звільняються від оподаткування в Україні.

Що стосується оподаткування так званих пасивних доходів (дивідендів, процентів, роялті), одержуваних з джерел в Україні резидентом Сінгапуру, який не здійснює підприємницьку діяльність в Україні через постійне представництво, то відповідно до положень Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (підпункти а), б), в) пункту 13.1 і пункт 13.2 статті 13) та згідно з положеннями Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» (пункти 1.3 та 1.12 статті 1, пункт 3.2 статті 3, пункт 9.11 статті 9) такі доходи підлягають оподаткуванню в Україні, але згідно з положеннями Угоди право України як країни - джерела доходу обмежене певною, встановленою у відповідних статтях Угоди ставкою оподаткування.

Якщо фактичним власником дивідендів є компанія – резидент Сінгапуру, яка є власником принаймні 20% капіталу компанії – резидента України, що сплачує дивіденди, то податок, що стягується в Україні, не повинен перевищувати 5% від загальної суми дивідендів. В інших випадках ставка податку з дивідендів дорівнює 15% від загальної суми дивідендів.

Термін “дивіденди” для цілей Угоди означає дохід від акцій або інших прав, які не є борговими вимогами, що дають право на участь у прибутку, а також дохід від інших корпоративних прав, який підлягає такому ж оподаткуванню, як дохід від акцій відповідно до податкового законодавства Держави, резидентом якої є компанія, що розподіляє прибуток.

Оподаткування процентів, що виникають в Україні і сплачуються резиденту Сінгапуру, який є їх фактичним власником, обмежується в Україні ставкою 10% від загальної суми процентів.

Термін «проценти» для цілей Угоди означає дохід від боргових вимог будь-якого виду, незалежно від іпотечного забезпечення й незалежно від володіння правом на участь у прибутках боржника, і зокрема, дохід від урядових цінних паперів і дохід від облігацій чи боргових зобов’язань, у тому числі премії та винагороди, що сплачуються стосовно таких цінних паперів, облігацій та боргових зобов’язань. Штрафні санкції за несвоєчасні платежі не вважаються процентами для цілей Угоди.

Незважаючи на попередні положення, звільняються від оподаткування в Україні дивіденди і проценти, що сплачуються компанією-резидентом України Уряду Сінгапуру, його Центральному Банку чи будь-якій іншій урядовій установі або урядовому органу, що створені відповідно до законодавства Сінгапуру і які виконують функції Уряду Сінгапуру.

Роялті, які виникають в Україні і сплачуються резиденту Сінгапуру, підлягають оподаткуванню в Україні за ставкою 7,5% від загальної суми роялті.

Термін “роялті” для цілей Угоди означає платежі будь-якого виду, що одержуються як винагорода за користування або за надання права користування будь-яким авторським правом на літературні твори, твори мистецтва або науки, у тому числі кінематографічні фільми, будь-які фільми або плівки, що використовуються для телебачення чи радіомовлення, будь-якими комп’ютерними програмами, будь-яким патентом, торговою маркою, кресленням або моделлю, планом, таємною формулою або процесом, або за користування чи надання права на користування промисловим, комерційним або науковим обладнанням, або за інформацію, що стосується промислового, комерційного або наукового досвіду.

Вищезазначені положення щодо оподаткування дивідендів, процентів і роялті за пільговими ставками не застосовуються в Україні, якщо фактичний власник таких доходів є резидентом Сінгапуру, але здійснює свою діяльність в Україні через постійне представництво або надає в Україні незалежні особисті послуги з розташованої в Україні постійної бази, і холдінг, стосовно якого сплачуються дивіденди, або боргова вимога, на підставі якої сплачуються проценти, або право, стосовно якого сплачуються роялті, дійсно відносяться до цього постійного представництва або постійної бази. У такому випадку ці види прибутку вважаються прибутком, одержаним через постійне представництво.

Відповідно до положень Угоди, дохід, одержаний в Україні резидентом Сінгапуру стосовно професійних послуг чи іншої діяльності незалежного характеру, може оподатковуватись в Україні, якщо ця особа має в Україні постійну регулярно доступну базу, що використовується з метою здійснення цієї діяльності; або якщо ця особа перебуває в Україні у сукупності більше ніж 183 дні в будь-якому дванадцятимісячному періоді, що починається або закінчується протягом відповідного календарного року. Термін “професійні послуги” включає, зокрема, незалежну наукову, літературну, художню, освітню або викладацьку діяльність, а також незалежну діяльність лікарів, адвокатів, інженерів, архітекторів, стоматологів і бухгалтерів.

Платня, заробітна плата та інші подібні винагороди, що одержуються резидентом Сінгапуру у зв’язку з роботою за наймом (залежні особисті послуги), що здійснюється в Україні, може оподатковуватись в Україні. Така винагорода не підлягає оподаткуванню в Україні лише за умови одночасного виконання наступних трьох умов:

1. одержувач перебуває в Україні протягом періоду або періодів, що не перевищують у сукупності 183 днів у будь-якому дванадцятимісячному періоді, що починається або закінчується протягом відповідного календарного року; і

2. винагорода сплачується наймачем або від імені наймача, який не є резидентом України; і

3. витрати зі сплати винагород не несуть постійне представництво або постійна база, які наймач має в Україні.

При цьому незалежно від попередніх положень, винагорода, одержувана у зв’язку з роботою за наймом, що здійснюється на борту морського або повітряного судна, яке експлуатується в міжнародних перевезеннях, може оподатковуватись у Договірній Державі, резидентом якої є підприємство, що експлуатує морське або повітряне судно.

Директорські гонорари та інші аналогічні виплати, які одержуються резидентом Сінгапуру як членом ради директорів компанії, яка є резидентом України, будуть оподатковуватись в Україні.

Незалежно від попередніх положень доходи фізичної особи – резидента Сінгапуру, що одержуються в Україні від здійснення особистої діяльності у якості артиста театру, кіно, радіо, телебачення або музиканта або спортсменом, будуть оподатковуватись в Україні.

При цьому, доходи резидента Сінгапуру від особистої діяльності в Україні у якості працівника мистецтв або спортсмена будуть звільнені від оподаткування в Україні, якщо візит в Україну повністю або переважно фінансується за рахунок суспільних фондів Сінгапуру або обох держав, або їхніх адміністративно-територіальних одиниць, або місцевих органів влади, або органів, заснованих відповідно до закону.

Платежі, одержувані з метою оплати проживання, навчання або професійної підготовки студентом, стажистом або практикантом, який є чи був безпосередньо до приїзду в Україну резидентом Сінгапуру і перебуває в Україні виключно з метою навчання чи професійної підготовки, не оподатковуються в Україні за умови, що такі платежі здійснюються з джерел, які знаходяться за межами України.

Право на використання переваг Угоди надається відповідно до Порядку звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України згідно з міжнародними договорами України про уникнення подвійного оподаткування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. №470.

Доведіть зазначене до підпорядкованих державних податкових інспекцій.

Додаток: зазначена Угода - на 25 стор.

Заступник Голови С.І.Лекарь