Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Лист ДПА України від 19.03.08 №5359/7/21-0117 "Про сплату збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства"

опубліковано 26 березня 2008 о 00:00

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

Лист від 19.03.08 №5359/7/21-0117

Про сплату збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства

Державна податкова адміністрація України у зв’язку з численними запитами податкових органів та платників податків стосовно порядку оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства алкогольних напоїв та пива у разі їх реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та з урахуванням висновків Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України, Мін’юсту, Мінекономіки та Мінфіну з цього питання, повідомляє.

Законом України від 25 липня 1991 № 1251-ХІІ „Про систему оподаткування” встановлено, що сукупність податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів, що справляються у встановленому законами України порядку, становить систему оподаткування. Ставки, механізм справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування.

Збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства (далі – збір) відповідно до статті 14 цього Закону включено до Переліку загальнодержавних податків і зборів (обов’язкових платежів).

Законом України від 9 квітня 1999 № 587-XIV “Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства” (далі – Закон № 587) визначено порядок справляння та використання збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

Відповідно до статті 1 цього Закону платниками збору є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі алкогольні напої та пиво.

Згідно статті 2 цього Закону об’єктом оподаткування є виручка, одержана від реалізації у оптово-роздрібній торговельній мережі алкогольних напоїв та пива, а статтею 3 визначено, що ставка збору становить один відсоток від об’єкта оподаткування, визначеного статтею 2 цього Закону.

Постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.2005 № 587 “Про затвердження Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства” зазначено, що цей Порядок визначає механізм справляння збору та використання коштів, що надійшли від справляння такого збору до спеціального фонду державного бюджету у порядку та розмірі, встановлених Закон № 587.

Таким чином, платником збору може бути будь-який суб’єкт господарювання, який здійснює реалізацію алкогольних напоїв та пива в оптово-роздрібній торговельній мережі та отримує виручку від реалізації цієї продукції.

Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.95 № 481 „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, суб'єкти підприємницької діяльності, які отримали ліцензії на виробництво або імпорт алкогольних напоїв або тютюнових виробів, здійснюють поставку цієї продукції підприємствам оптової і роздрібної торгівлі та іншим українським споживачам за наявності ліцензії на оптову торгівлю.

Законом України від 01.06.2000 № 1775-III “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” встановлено, що виробництво – це діяльність, пов’язана з випуском продукції, включаючи всі стадії технологічного процесу та реалізацію продукції власного виробництва. Тобто, поставка продукції власного виробництва виробниками алкогольних напоїв є невід’ємною частиною виробництва і не є оптовою торгівлею алкогольними напоями.

Тому, виробники алкогольних напоїв, які також отримують ліцензію на право оптової торгівлі та реалізують продукцію власного виробництва не є платниками збору у разі поставки продукції підприємствам оптової і роздрібної торгівлі, а є платниками лише у разі реалізації продукції у роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам.

При реалізації алкогольних напоїв та пива в оптово-роздрібній торгівельній мережі за договором комісії об’єктом оподаткування є виручка торговельного обороту від зазначеної продукції. У разі, коли таку виручку отримує на свій рахунок комісіонер, то він подає звіт до податкового органу за місцем реєстрації та сплачує його до бюджету, а у разі отримання виручки на свій рахунок комітентом то, в цьому випадку комітент (крім виробників алкогольних напоїв) подає звіт та сплачує збір до бюджету.

Відповідно до Закону України від 21.12.2000 № 2181 –III “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” платниками податків є юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов’язок утримувати та/або оплачувати податки і збори ( обов’язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відносно сплати збору у разі реалізації алкогольних напоїв через філії головного підприємства, слід враховувати механізм відкриття та функціонування таких філій (з реєстрацією юридичної особи або без реєстрації).

У разі, якщо головне підприємство здійснює оптово-роздрібну торгівлю алкогольними напоями та пива через філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платниками податку, що не мають статусу юридичної особи, платником збору є головне підприємство, а не філія.

У випадку коли філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платниками податку, що мають статус юридичної особи і здійснює оптово-роздрібну торгівлю алкогольними напоями та пива, така філія є платником збору та повинна самостійно подавати звіти та сплачувати збір за своїм місцезнаходженням.

Враховуючи викладене, ДПА України зобов’язує ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі вжити наступних заходів:

- переглянути свої раніше надані роз’яснення з даного питання та привести їх у відповідність з цим роз’ясненням;

- забезпечити використання цього роз’яснення при проведенні перевірок;

- довести зазначений лист до державних податкових інспекцій та платників збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства для використання в роботі.

Раніше надане роз’яснення від 12.10.06 № 19367/7/21-0117 вважати, як таке, що втратило чинність.

Заступник Голови В. В. Регурецький