2016 рік
Із законопроектів, розглянутих наприкінці 2016 року, заслуговують на підтримку у Верховній Раді України VІІІ скликання наступні проекти законів України, що внесені до Верховної Ради України Кабінетом Міністрів та народними депутатами України, які за результатами розгляду структурними підрозділами Державної фіскальної служби України підтримуються:
Проект Закону «Про внесення змін до статті 282 Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом продукції оборонного призначення», (реєстр. №4592-д від 08.11.2016) внесений народними депутатами України Южаніною Н.П., Кришиним О.Ю., Курячим М.П. та іншими.
Проектом Закону передбачається внесення змін до Митного кодексу України, зокрема доповнення його додатковими видами продукції оборонного призначення (засоби радіоелектронної боротьби, радіоподавлення, транкінгового зв’язку, апаратура прослуховування направленої дії, радіостанції ультракороткохвильового і короткохвильового діапазону військового призначення, розвідувально-сигнальна апаратура), на які поширюється звільнення від оподаткування митом у разі якщо споживачами є державні замовники з оборонного замовлення, визначені Кабінетом Міністрів України..
Водночас зазначені товари не звільняються від оподаткування митом, якщо вони мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом та/або визнаної державою-агресором щодо України згідно із законодавством, або ввозяться з території держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом.
Внесення змін обґрунтовується необхідністю розширення переліку продукції оборонного призначення, яка визначена приоритетною для забезпечення нагальної потреби підрозділів сил АТО та не виробляється в Україні.
Проект Закону «Про внесення змін до статті 2 Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" (щодо вдосконалення норм Закону України)», (реєстр. №5470 від 29.11.2016) внесений народними депутатами України Антонищаком А.Ф., Батенком Т.І., Дубневичем Я.В. та іншими.
Метою прийняття законодавчого акта є вдосконалення положень Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» та приведення їх у відповідність до європейського законодавства.
Законом України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» (далі – Закон) встановлено обмеження на переміщення через митний кордон України транспортних засобів.
Відповідно до статей 2, 3 Закону пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу реєстрацію в Україні ввезених транспортних засобів нових і таких, що були в користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам. Документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб.
При цьому акти європейського законодавства, до яких здійснюється адаптація законодавства України не встановлюють вимог щодо обмеження ввезення на митну територію країн-членів ЄС транспортних засобів, які не відповідають екологічним нормам.
Також на сьогодні існує проблема ввезення на митну територію України американських автомобілів і транспортних засобів, що були у використанні та мають механічні пошкодження, оскільки сертифікат відповідності може бути виданий на такі транспортні засоби тільки після здійснення їх переобладнання.
Проте відповідно до вимог Митного кодексу України зміна стану товарів, митне оформлення яких не закінчено, є порушенням митних правил, за яке статтею 469 цього Кодексу передбачена відповідальність. Зазначене проблемне питання може бути врегульовано шляхом виключення зі статті 2 Закону положення про здійснення пропуску на митну територію України транспортних засобів за умови їх відповідності екологічним нормам і затвердження положення про проведення відповідного екологічного контролю під час державної реєстрації транспортних засобів.
Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з реформуванням правоохоронних органів» (реєстр. №5451 від 24.11.2016) внесений Кабінетом Міністрів України.
Прийняття проекту акта має на меті приведення положень Податкового кодексу України у відповідність до Закону України «Про Національну поліцію», відновлення гарантій соціального захисту осіб рядового та начальницького складу податкової міліції і пенсіонерів податкової міліції, а також урегулювання окремих питань щодо діяльності податкової міліції у зв’язку з втратою чинності Закону України «Про міліцію», зокрема стосовно права, відповідальності, проходження служби, правового та соціального захисту, пенсійного забезпечення осіб рядового та начальницького складу податкової міліції.
Із законопроектів, розглянутих протягом січня-червня 2016 року, заслуговують на підтримку у Верховній Раді України VІІІ скликання наступні проекти законів України, що внесені до Верховної Ради України Кабінетом Міністрів та народними депутатами України, які за результатами розгляду структурними підрозділами Державної фіскальної служби України підтримуються:
Проект Закону „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо мінімізації впливу на адміністрування надходжень до бюджету” (реєстр. № 4516 від 22.04.2016), внесений Кабінетом Міністрів України.
Метою законопроекту є вдосконалення процедури адміністративного оскарження рішень контролюючих органів та забезпечення реалізації рекомендацій Міжнародного валютного фонду в питаннях реформування фіскальної служби, зменшення кількості узгоджувальних процедур в роботі служби.
Законопроектом пропонується внесення змін до Податкового кодексу України у частині спрощення процедури адміністративного оскарження грошових зобов’язань платниками податків за рахунок встановлення однорівневої системи, єдиним рівнем оскарження якої буде центральний апарат ДФС.
Прийняття законопроекту забезпечить чіткий порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності органів доходів і зборів, їх посадових осіб та інших працівників, мінімізацію впливу на адміністрування надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Крім зазначеного, у законопроекті уточнено визначення контролюючих органів, наведене у Податковому кодексі України, виходячи із функцій органів ДФС та Міністерства фінансів України.
Проект Закону „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення умов для розвитку курортних міст” (реєстр. №4027 від 05.02.2016), внесений народними депутатами України Зубачем Л.Л. та Лавриком О.В.
Метою законопроекту є удосконалення правових норм в частині справляння місцевих податків у курортних містах України та створення умов для їх розвитку.
Законопроектом пропонується:
уточнити підпункт „д” пункту 268.2.2 статті 268 Податкового кодексу України, включивши до складу платників туристичного збору осіб, які прибувають до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів на лікування, оздоровлення, реабілітацію за путівками (курсівками), за винятком тих, які прибувають за путівками (курсівками), виданими робочими органами Фонду соціального страхування України або благодійними організаціями;
внести зміни до підпункту 282.1.4 пункту 282.1 статті 282 Податкового кодексу України, згідно з якими зобов’язати санаторно-курортні заклади (у тому числі ті, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів) сплачувати плату за землю на загальних підставах.
Прийняття даного законопроекту є в інтересах держави, оскільки розвиток українських курортів повинно стати завданням не лише органів місцевого самоврядування, але й держави в цілому, а результати реалізації норм законопроекту мають привести до підвищення комфорту і зовнішнього вигляду всіх курортів України.
Проект Закону „Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України” (реєстр. №4614 від 06.05.2016), внесений Кабінетом Міністрів України.
Проект Закону спрямований на забезпечення відповідності положень Митного кодексу України, зокрема Розділу XIV „Сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України”, положенням Регламентів ЄС.
З цією метою проектом Закону пропонується:
розширити перелік об’єктів права інтелектуальної власності, захист яких здійснюватиметься під час переміщення товарів через митний кордон України;
надати нове визначення термінам „товари, що порушують права інтелектуальної власності”, „контрафактні”, „піратські” товари тощо;
розширити коло осіб, які можуть звернутися за захистом прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України;
розширити перелік митних режимів, при поміщені у які до товарів застосовуються заходи захисту прав інтелектуальної власності;
не застосовувати заходи щодо захисту прав інтелектуальної власності до так званого „паралельного імпорту” та до товарів, що переміщуються через митний кордон України у митному режимі транзиту;
передбачити можливість встановлення механізму застосування гарантій з метою запобігання недобросовісному використанню прав інтелектуальної власності при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності;
посилити заходи щодо запобігання та протидії переміщенню контрафактних товарів у міжнародних поштових відправленнях або міжнародних експрес-відправленнях, зокрема шляхом запровадження особливого порядку знищення невеликих партій товарів, щодо яких існує підозра у порушенні прав інтелектуальної власності;
запровадити можливість дострокового випуску товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності.
Проект Закону „Про внесення змін до Закону України „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” (щодо заборони стимулювання продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів)” (реєстр. № 3865 від 02.02.2016), внесений народними депутатами України Чекітою Г.Л., Чепиногою В.М. та іншими.
Метою законопроекту є усунення умов для стимулювання продажу алкогольних напоїв та умов порушення дисципліни мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін.
Проектом Закону України пропонується:
встановити заборону для суб’єктів господарювання на продаж алкогольних напоїв у наборі чи в іншому поєднанні з будь-якою продукцією та/або товарами, а також заборону на надання покупцям безкоштовно та/або здійснення продажу товарів за будь-якою вартістю внаслідок придбання покупцем алкогольних напоїв чи пропонування покупцям придбання алкогольних напоїв;
встановити розміри штрафних санкцій за порушення вищевказаних заборон.
Прийняття запропонованого законопроекту дозволить припинити порушення дисципліни мінімальних роздрібних цін на алкогольні напої шляхом продажу алкогольних напоїв в будь-яких наборах та дозволить припинити заохочення до вживання алкогольних напоїв шляхом надання подарунків чи інших товарів за значно заниженими цінами внаслідок придбання алкогольних напоїв”.
2) Водночас повідомляємо, про неможливість надання інформації до рубрики „Інформація щодо кількості звернень та запитів народних депутатів України” підрозділу „Взаємодія з Верховною Радою України”, оскільки згідно з наказами ДФС від 12.11.2014 № 265 „Про функціональні повноваження структурних підрозділів Державної фіскальної служби України” (зі змінами, внесеними наказом ДФС від 25.04.2016 № 367) та від 21.08.2014 № 65 „Про затвердження Регламенту Державної фіскальної служби України” (зі змінами, внесеними наказом ДФС від 16.05.2016 № 442) Департамент методологічної та нормотворчої роботи не здійснює координацію роботи структурних підрозділів ДФС щодо розгляду звернень та запитів народних депутатів України.
З приводу наповнення вказаної рубрики рекомендуємо звернутись до Управління організаційно-контрольного забезпечення Департаменту організації роботи Служби.
2015 рік
Із законопроектів, розглянутих протягом січня - квітня 2015 року, заслуговують на підтримку у Верховній Раді України VІІІ скликання наступні проекти законів України, що внесені до Верховної Ради України Кабінетом Міністрів та народними депутатами України, які за результатами розгляду структурними підрозділами Державної фіскальної служби України підтримуються:
Проект Закону «Про внесення змін до статті 316 Митного кодексу України (щодо застосування Конвенції МДП 1975 до підакцизних товарів)», (реєстр. №1904 від 02.02.2015).
Проектом Закону України пропонується внести зміни до статті 316 Митного кодексу України, згідно з якими надається право здійснювати гарантування доставки товарів (алкогольних напоїв та тютюнових виробів), що перебувають під митним контролем, до митного органу призначення на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенція МДП) 1975 року.
Прийняття вказаного законопроекту адаптує українське митне законодавство у відповідність до міжнародних договорів, забезпечить додаткові надходження до державного бюджету завдяки сплаті податків від розвитку діяльності підприємств – перевізників, що здійснюють перевезення на умовах Конвенції МДП.
Проект Закону про внесення зміни до пункту 3 розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи (реєстр. №2174а від 30.06.15).
Метою зазначеного проекту Закону України є врегулювання суперечностей норм законодавства в частині проведення перевірок контролюючим органом, а саме:
Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71) установив на період 2015 - 2016 роки обмеження на проведення перевірок підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20млн.грн. за попередній календарний рік. Такі перевірки контролюючими органами можуть здійснюватися виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
При цьому Законом № 71 внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якими запроваджено систему електронного адміністрування податку на додану вартість, та визначено, що суми від'ємного значення та/або бюджетного відшкодування, сформованого до 01.02.2015, які збільшують розмір суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначену пунктом 200 1.3 ст. 200 1 Кодексу, можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку.
Крім того, статтею 201 Кодексу передбачено, що надходження заяви платника податку із скаргою на контрагента щодо порушення порядку заповнення та/або реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного контрагента.
Отже, у зв‘язку з усуненням неузгодженості норм законодавства в частині проведення перевірок контролюючим органом, виникає необхідність прийняття законопроекту №2174а, яким передбачається визначити, що обмеження щодо перевірок контролюючими органами не поширюється на проведення:
- камеральних перевірок, порядок проведення яких визначено статтею 76 Податкового кодексу України;
- перевірки показників, що впливають на формування від’ємного значення податку на додану вартість, непогашеного станом на 1 липня 2015 року;
- перевірок, зазначених у пункті 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, у зв’язку з надходженням до контролюючого органу скарги щодо порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг (реєстр. №2414а від 20.07.2015)
Законопроектом пропонується виключити з Податкового кодексу України положення щодо оподаткування операцій з іпотечними сертифікатами з фіксованою дохідністю у зв'язку з ліквідацією самого механізму, яким такі сертифікати було запроваджено. Також законопроектом передбачається врегулювати питання оподаткування страховиків, страхової виплати фізичним особам у зв'язку зі зміною регулятора фінансових послуг і відповідно здійсненням страхової діяльності з урахуванням інструктивних матеріалів Національного банку України.
Метою законопроекту є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими національними регуляторами.
Підвищення ефективності державної регуляторної політики, функціональності нормативно-правових актів, спрямованих на створення дієвого механізму державного регулювання та нагляду, зниження витрат діяльності фінансових установ, спричинених надлишковим та неефективним державним регулюванням, забезпечення конкуренції на ринку фінансових послуг, запобігання діяльності недобросовісних компаній, координованість із сучасними процесами реформування та дерегуляції економіки України сприятимуть активізації розвитку ринків небанківських фінансових послуг.
Проект Закону про внесення зміни до підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо особливостей адміністрування податку на додану вартість на території проведення антитерористичної операції (реєстр. №3045 від 07.09.2015).
Метою законопроекту є вжиття додаткових тимчасових заходів для руйнування схем з оформлення фіктивних кредитів і незаконного відшкодування податку на додану вартість.
Законопроектом пропонується на період проведення антитерористичної операції для платників податків місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, не здійснювати добровільної та обов’язкової реєстрації платниками податку на додану вартість.
Крім того, пропонується передбачити додаткові підстави для анулювання реєстрації таким платниками податку на додану вартість:
а) для платників податків місцезнаходженням (місцем проживанням) якого є тимчасово окупована територія:
у разі неподання протягом одного звітного періоду звітності з податку на додану вартість та/або подання такої звітності, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг;
у разі реєстрації платником податку протягом одного звітногоперіоду податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та не відображення таких податкових накладних у звітності з податку на додану вартість та/або не проведення розрахунків з бюджетом;
б) для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживанням) яких є окремі території проведення антитерористичної операції, відмінні ніж тимчасово окупована територія, – у разі вчинення таких дій протягом трьох звітних періодів.
Анулювання реєстрації платника податку на додану вартість може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Актуальні законопроекти розглянуті з початку 2013 року
Із законопроектів, розглянутих протягом червня 2013 року, заслуговують на підтримку у Верховній Раді України VІІ скликання наступні проекти законів України, що внесені до Верховної Ради України Кабінетом Міністрів та народними депутатами України, які за результатами розгляду структурними підрозділами Міністерства доходів і зборів України підтримуються:
“Про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України, Урядом Російської Федерації та Урядом Угорщини про перевезення ядерних матеріалів між Російською Федерацією та Угорщиною через територію України” (реєстр. № 0025 від 22.05.2013, КМУ). Метою законопроекту є ратифікація Угоди між Кабінетом Міністрів України, Урядом Російської Федерації та Урядом Угорщини про перевезення ядерних матеріалів між Російською Федерацією та Угорщиною через територію України. Угода регулює питання забезпечення безпеки та розподілу відповідальності Сторін при здійсненні міжнародних перевезень ядерних матеріалів, забезпечує створення відповідних договірно-правових умов для гарантії безпеки довкілля при здійсненні міжнародного співробітництва та реалізацію переваг України, як транзитної держави. Прийняття проекту Закону України сприятиме підвищенню міжнародного іміджу нашої держави та створить правове підґрунтя для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки при здійсненні транзиту ядерних матеріалів;
“Про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення інвестування майна і майнових прав за межі України та реекспорту” (реєстр. № 2100а від 22.05.2013, КМУ). Метою законопроекту є визначення реекспорту товарів іноземного та українського походження та правил його здійснення. Регламентовано основні моменти видачі та дії дозволів на реекспорт, а саме: визначається безоплатність видачі документа дозвільного характеру, строк його дії, строк видачі або надання відмови у видачі, та вичерпний перелік підстав для відмови. Також, проектом визначається порядок видачі ліцензії разової (індивідуальної) на здійснення резидентами майнових інвестицій за межі України. Прийняття законопроекту дозволить привести законодавчу базу щодо видачі дозволів на реекспорт товарів та ліцензій на здійснення резидентами майнових інвестицій за межі України у відповідність із вимогами законодавства у сфері дозвільної системи;
“Про внесення змін до Митного тарифу України, затвердженого Законом України “Про Митний тариф України” (реєстр. № 2105а від 22.05.2013, КМУ). Законопроект розроблено з метою приведення законодавчої бази України у відповідність із системою загальновизнаних норм міжнародного права, зокрема шляхом створення Митного тарифу України, в основу якого покладено нову версію Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), побудовану на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів 2012 року (ГС-2012) і Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (КН ЄС), та на виконання тарифних зобов’язань на 2013 рік в рамках членства України в СОТ, які зафіксовано у Протоколі про вступ України до СОТ. Збільшення удвічі повних ставок ввізного мита. Прийняття законопроекту сприятиме виконанню Україною міжнародних зобов’язань, взятих, зокрема, у рамках Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів, а також в рамках членства в СОТ; адаптації статистичної системи України до міжнародних методів, стандартів та класифікації, спрощенню зіставлення та аналізу статистичних даних, особливо тих, які належать до міжнародної торгівлі та обмін якими відбувається в рамках міжнародних домовленостей або ведення міжнародних торговельних переговорів тощо;
“Про внесення змін до статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України щодо порядку направлення або вручення судового рішення особам, які беруть участь у справі” (реєстр. № 2116а від 23.05.2013, НДУ Вознюк Ю.В.). Законопроект розроблено з метою встановлення обов’язку адміністративного суду надсилати копії судового рішення, складеного у повному обсязі, усім особам, які брали участь у справі, незалежно від того, чи були ці особи присутні у судовому засіданні. Прийняття проекту Закону України дозволить позбавити осіб, які брали участь у справі і були присутні у судовому засіданні, можливості затягувати строк апеляційного оскарження та набрання рішенням законної сили у випадку, якщо у судовому засіданні було проголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення, а строк складення рішення в повному обсязі було відкладено на строк до 5 днів;
“Про внесення змін до Закону України ,,Про господарські товариства” щодо уточнень видів вкладів учасників та засновників товариства і приведення у відповідність із Господарським кодексом України” (реєстр. № 2162а від 29.05.2013, НДУ Миримський Л.Ю.). Законопроект розроблено з метою вдосконалення регулювання відносин, які пов'язані із створенням та діяльністю товариств. Проект розширює перелік видів та майнових прав, які можуть бути вкладами до статутного капіталу. Прийняття проекту Закону України надасть можливість врегулювати відносини із належним ступенем деталізації, усунути в діючих актах розбіжності, та дозволить покращити умови здійснення підприємницької діяльності;
“Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування за порушення законодавства у сфері надання адміністративних послуг” (реєстр. № 2191а від 01.06.2013, КМУ). Законопроект розроблено з метою встановлення відповідальності за порушення вимог законодавства з питань надання адміністративних послуг суб’єктами надання адміністративних послуг (їх посадовими особами) та адміністраторами центрів надання адміністративних послуг. Прийняття проекту Закону України сприятиме запобіганню порушенням законодавства, які допускаються посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування під час надання адміністративних послуг фізичним та юридичним особам;
“Про внесення змін до статей 164 і 165 Податкового кодексу України щодо оподаткування доходу за зданий брухт чорних та кольорових металів” (реєстр. № 2205а від 04.06.2013, КМУ). Законопроект розроблено з метою вдосконалення механізму оподаткування податком на доходи фізичних осіб доходу (далі – ПДФО), одержаного за зданий брухт чорних, кольорових металів, включаючи брухт електричних акумуляторів, що дозволить збільшити надходження ПДФО до місцевих бюджетів. Законопроектом пропонується запровадити оподаткування ПДФО за ставками 15% (17%) доходів, отриманих за зданий брухт чорних та кольорових металів, включаючи брухт електричних акумуляторів, шляхом внесення відповідних змін до підпункту 164.2.18 пункту 164.2 статті 164 та підпункту 165.1.25 пункту 165.1 статті 165 Податкового Кодексу України. Прийняття проекту Закону України позитивно вплине на наповнення місцевих бюджетів України та сприятиме посиленню принципу соціальної справедливості в оподаткуванні;
“Про внесення змін до деяких законів України щодо оформлення відумерлої спадщини” (реєстр. № 2220а від 04.06.2013, НДУ Деркач А.Л. та інш.). Законопроект розроблено з метою раціонального використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення та запровадження додаткової можливості наповнення місцевих бюджетів шляхом надання повноважень відповідним органам місцевого самоврядування та місцевим державним адміністраціям після спливу одного року з часу відкриття спадщини та до моменту набрання законної сили рішення суду про визнання спадщини відумерлою передавати земельні ділянки сільськогосподарського призначення в оренду громадянам та юридичним особам. Прийняття проекту Закону України дасть можливість врегулювати питання по використанню земельних ділянок сільськогосподарського призначення від подання заяви про визнання спадщини відумерлою, після спливу одного року з часу відкриття спадщини, до визнання такої спадщини відумерлою у судовому порядку та розподілить повноваження між органами виконавчої влади та місцевого самоврядування по розпорядженню такими земельними ділянками;
“Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу” (реєстр. № 2258а від 07.06.2013, КМУ). Законопроект розроблено з метою спрощення та здешевленням процедури започаткування бізнесу в Україні через відмову від обов'язковості та перехід до добровільності використання печаток суб'єктами господарювання приватного права. Прийняття проекту Закону України дозволить забезпечити перехід України до більш простої, більш швидкої та менш витратної процедури створення нових суб’єктів господарювання; підвищити надійність обороту у сфері підприємництва, зменшити грошові та часові витрати підприємців тощо;
“Про внесення зміни до пункту 4 розділу ХХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України (щодо створення сприятливих умов для реалізації складової Національного проекту "Місто майбутнього" - проекту "InterMedicalEcoCity")” (реєстр. № 2270а від 07.06.2013, НДУ Бахтеєва Т.Д. та інш.). Законопроект розроблено з метою створення сприятливих умов для реалізації складової Національного проекту «Місто майбутнього» - проекту «InterMedicalEcoCity», наслідком впровадження якого буде належне забезпечення громадян України реабілітаційними медичними послугами високого рівня. Прийняття проекту Закону України проекту дасть змогу сформувати нову сучасну реабілітаційну зону для відновлення життєдіяльності осіб, які перенесли гострі та хронічні хвороби, ускладнення після перенесених хвороб, травм, або мають аномалії розвитку, зниження рівня інвалідності та смертності серед дорослих та дітей;
“Про внесення змін до Закону України „Про державні лотереї в Україні” (реєстр. № 2299-д від 31.05.2013, НДУ Хомутиннік В.Ю.). Законопроект розроблено з метою заборони використання ігрових автоматів під час проведення державних лотерей та заборони відтворення процесу прокручування барабанів (на зразок ігрових автоматів); закріплення на законодавчому рівні соціальної спрямованості лотерей та передбачення прямого фінансування за рахунок відрахувань від проведення лотерей будівництва спортивної інфраструктури. Прийняття проекту Закону України дозволить вдосконалити правове регулювання лотерейної сфери, що призведе до припинення проведення незаконних азартних ігор під виглядом державних миттєвих лотерей.