Державна фіскальна служба України з метою всебічного розгляду проектів законодавчих актів з питань податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної митної справи та іншого законодавства контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, постійно взаємодіє під час опрацювання законопроектів з Верховною Радою України.
У ІІ півріччі 2017 року Верховною Радою України зареєстровано близько 600 законопроектів, з яких 157 стосуються повноважень ДФС, або 26% від загальної кількості зареєстрованих проектів Законів України. Всі законопроекти, що стосуються повноважень ДФС, опрацьовуються фахівцями фіскальної служби та готуються експертні висновки щодо кожного законопроекту з визначенням позиції ДФС про підтримання, не підтримання чи надання зауважень та пропозицій до проектів законодавчих актів з метою їх доопрацювання та приведення до норм чинного законодавства.
Так, на приклад, ДФС підтримує внесений на розгляд Кабінетом Міністрів України та зареєстрований у Верховній Раді України проект Закону України „Про Митний тариф України” (реєстр. №7306 від 17.11.2017), який розроблено з метою приведення законодавчої бази України у відповідність із системою загальновизнаних норм міжнародного права, зокрема шляхом створення Митного тарифу України, в основу якого покладено нову версію Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), побудовану на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів 2017 року (ГС-2017) і Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (КН ЄС), з урахуванням зобов’язань в рамках СОТ.
Прийняття законопроекту сприятиме:
- виконанню Україною міжнародних зобов’язань, узятих у рамках Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів;
- адаптації статистичної системи України до міжнародних методів, стандартів та класифікації;
- спрощенню зіставлення та аналізу статистичних даних, особливо тих, які належать до міжнародної торгівлі та обмін якими відбувається в рамках міжнародних домовленостей або ведення міжнародних торговельних переговорів;
- гармонізації заходів не тарифного регулювання з питань безпеки харчування, охорони довкілля, контролю імпорту та експорту наркотичних речовин, прекурсорів, військових товарів, товарів подвійного призначення, тощо;
- зменшенню витрат пов‘язаних із необхідністю повторного опису, класифікації та кодування товарів під час їх переведення з однієї системи в іншу в процесі міжнародної торгівлі, та прискоренню і спрощенню процедури митного оформлення товарів під час здійснення зовнішньоторговельних операцій.
Також, керівництвом ДФС у II півріччі 2017 року прийнято участь у 42 засіданнях комітетів Верховної Ради України VIII скликання, на яких розглянуто 95 законопроектів та 16 питань, які стосуються повноважень ДФС.
Так, на приклад, скоординовано роботу (підготовка матеріалів, опрацювання порівняльної таблиці) щодо законопроекту «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (щодо не застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платників податків)» (реєстр. № 6684 від 11.07.2017 н.д. Южаніна Н.П. Острікова Т.Г. Курячий М.П., Горватом Р.І. та інші), який 13 липня п.р. розглядався на засіданні Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики та був прийнятий Верховною Радою України, як Закон України від 13 липня 2017 року №2143-VII «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платників податків».
Також, слід зазначити, що у Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики:
18.10.2017 року було заслухано інформацію в.о. Голови ДФС Продана М.В. щодо поточного плану діяльності митних органів у 2017 році. Піднімалися питання кадрового забезпечення особового та керівного складу митниць та центрального апарату ДФС, визначення митної вартості товарів та інших показників, які впливають на базу оподаткування митними платежами, а також виконання індикативних показників по надходженню митних платежів до Державного бюджету України. Обговорювалися проблемні питання, які стосуються матеріально-технічного забезпечення діяльності митниць і митних постів та безпосередньо впливають на якість митного контролю з одночасним зменшенням часу на проходження митних процедур;
15.11.2017 керівництвом ДФС прийнято участь у комітетських слуханнях на тему: “Про роботу Уряду щодо забезпечення ефективного функціонування системи протидії формуванню “схемного” податкового кредиту з податку на додану вартість”;
Протягом II півріччя 2017 року ДФС приймала активну участь у опрацюванні, наданні пропозицій та зауважень до законопроекту (реєстр. №6776-д) „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році”, який 7 грудня 2017 року прийнято Верховною Радою України у другому читанні та в цілому як Закон за № 2245-VIII.
Крім того, за участю фахівців ДФС у комітетах ВРУ проводяться засідання робочих груп, підкомітетів, “круглих столів” та нарад, зокрема було прийнято участь у засіданнях:
робочих груп Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики:
- щодо обговорення положень законопроектів по проектах, які стосуються визначення статусу неприбуткової установи організації, а саме: реєстр. № 3481 від 13.11.2015, реєстр. № 2032а від 05.06.2015, реєстр № 3101 від 15.09.2015, реєстр. № 5622 від 28.12.2016, реєстр. № 6534 від 01.06.2017, реєстр. № 6534-1 від 15.06.2017, реєстр № 6534-д , реєстр № 6696 від 12.07.2017, реєстр. № 7030 від 17.08.2017, реєстр № 7092 від 08.09.2017 (22 та 29.09.2017);
- щодо проведення обговорення з представниками НАБУ проблемних
питань в частині оподаткування банківських операцій податком на прибуток та податком з доходів фізичних осіб для підготовки узагальнюючих податкових консультацій (10.10.2017);
- щодо доопрацювання проекту Закону про внесення змін до Митного
кодексу України щодо поліпшення інвестиційного клімату (реєстр. №6542-д) в частині порядку оподаткування товарів, що надходять у поштових відправленнях, та товарів, які переміщаються громадянами через автомобільні та залізничні пункти пропуску (14.12.2017);
підкомітетів Комітету ВРУ з питань бюджету:
- з питань доходів державного бюджету на якому розглядалось питання щодо погодження щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів (ПДВ і мито) до загального фонду державного бюджету на серпень-грудень 2017 року із змінами (06.09, 18.10 та 08.11.2017);
- з питань видатків та кредитування Державного бюджету на 2018 рік також щодо виконання доходів державного бюджету у 2017 році та загальна характеристика показників доходів проекту Державного бюджету на 2018 рік (у тому числі за основними видами доходів) та щодо підготовки до розгляду Верховною Радою України проекту Закону України (реєстр. № 7000 від 15.09.2017 р.) “Про Державний бюджет на 2018 рік” ( 25 та 26.09.2017);
- з питання фінансування у 2018 році державних та місцевих програм для утримання ремонту, реконструкції автодоріг за рахунок державного бюджету, кредитних коштів від продовження митного експерименту, інших джерел фінансування (05.12.2017).
“круглих столів” Комітету ВРУ з питань охорони здоров’я на теми:
- “Роль приватної медицини в реформі охорони здоров’я України” (06.10.2017);
- “Проблемні питання виконання органами виконавчої влади Закону України “Про гуманітарну допомогу” № 1192-ХIV від 22 жовтня 1999 року із змінами для потреб антитерористичної операції” (20.10.2017);
робочої групи Комітету ВРУ з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму, з розробки проекту Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України стосовно особливостей оподаткування операцій із ввезення та постачання на митну територію України спортивного обладнання для покращення фізичної культури та стану здоров’я населення” (03.11.2017);
робочої групи Комітету ВРУ у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю, з розгляду проекту Закону України „Про внесення змін до статті 1 Закону України “Про гуманітарну допомогу” розробленого Міністерством соціальної політики України (20.12.2017).