Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про повторне відстеження результативності наказу Державної митної служби України від 14.02.2011 № 103 „Про затвердження Положення про умови та порядок проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованих підприємств – організаторів митних аукціонів”

опубліковано 11 лютого 2015 о 12:52

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер 

Наказ Державної митної служби України від 14.02.2011 № 103 „Про затвердження Положення про умови та порядок проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованих підприємств – організаторів митних аукціонів” (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.07.2011 за № 820/19558).

2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності регуляторного акта 

Державна фіскальна служба України (Департамент фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку). 

3. Цілі державного регулювання   

Регуляторний акт розроблено відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 607 «Про затвердження Порядку організації митних аукціонів, реалізації товарів і транспортних засобів на митних аукціонах, товарних біржах або через підприємства торгівлі, а також розпорядження окремими видами товарів, що не підлягають реалізації» (зі змінами) та від 25 серпня 1998 року № 1340 «Про Порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним» (зі змінами).

Завданням регуляторного акта є запровадження прозорого та деталізованого порядку проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованих підприємств – організаторів митних аукціонів, упорядкування кваліфікаційних вимог до учасників тендера (конкурсу), встановлення рівних умов для суб’єктів господарювання, які мають намір взяти участь у процесі розпорядження майном, оберненим на користь держави.

Кінцевою метою є забезпечення ефективного та своєчасного розпорядження  товарами і транспортними засобами, що переходять у власність держави, наповнення Державного бюджету України коштами, отриманими від їх реалізації.

4. Строк виконання заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акта 

з 12 січня 2015 року по 06 лютого 2015 року. 

5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне) 

Повторне. 

6. Методи одержання результатів відстеження 

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснено шляхом збору та аналізу статистичних даних. 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних 

Відсутність до набрання чинності регуляторним актом регламентованого порядку проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованих підприємств – організаторів митних аукціонів створювало передумови для зловживань при визначенні підприємств, яким доручається реалізація майна, що переходить у власність держави. Така ситуація не забезпечувала створення рівних конкурентних умов для суб’єктів господарювання.

Аналіз даних щодо кількості підприємств, з якими укладаються договори на реалізацію майна на митних аукціонах,  кількості випадків передання майна на реалізацію на митних аукціонах, розміру надходжень до державного бюджету від продажу майна тощо проведено на підставі окремого запиту на митниці. 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

 

2012 рік

2013 рік

2014 рік

Кількість підприємств, з якими було укладено договори

Загальна кількість випадків передання майна в реалізацію

Кількість підприємств, з якими укладено договори

Загальна кількість випадків передання майна в реалізацію

Кількість підприємств, з якими укладено договори

Загальна кількість випадків передання майна в реалізацію

На реалізацію майна на митних аукціонах

36

71

39

88

40

63

 - з них ті, яким майно не передавалось взагалі

11

-

11

-

15

-

 - з них ті, що не мали фактів реалізації майна

11

-

4

-

10

-

 - з них ті, що мали факти реалізації

14

-

24

-

15

-

 

РІК

Початкова вартість майна

(тис. грн.)

Вартість реалізації майна

(тис. грн.)

Торговельна винагорода

(тис. грн.)

Сума понесених витрат, що були відшкодовані з вартості реалізації

(тис. грн.)

Сума коштів, зарахованих до державного бюджету (в т.ч. податки) та на депозитний рахунок

(тис. грн.)                                

2012 рік

2 005,3

1 733,7

145,0

3,0

1 585,6

2013 рік

19 474,3

12 462,7

992,8

19,0

11 450,9

2014 рік

4 487,0

4 253,5

424,5

14,1

3 815,0

Всього

25 966,6

18 449,9

1 562,3

36,1

16 851,5

 

КАТЕГОРІЇ

(разом за 2012 – 2014 роки)

Початкова вартість майна

(тис. грн.)

Вартість реалізації майна

(тис. грн.)

Торговельна винагорода

(тис. грн.)

Сума понесених витрат, що були відшкодовані з вартості реалізації

(тис. грн.)

Сума коштів, зарахованих до державного бюджету (в т.ч. податки) та на депозитний рахунок

(тис. грн.)                                

обладнання та устаткування

13 261,5

8 652,7

447,1

12,1

8 193,5

речі широкого вжитку

6 913,7

4 798,6

557,6

8,5

4 232,5

авто-, мото- транспорт

4 873,6

4 158,5

497,8

14,5

3 646,2

продукти харчування

454,4

350,6

11,6

0,0

339,0

буд. матеріали, деревина

272,4

279,4

27,3

1,0

251,1

продукція хімічної промисловості

114,5

126,0

12,6

0,0

113,4

чорні, кольорові метали

76,5

84,1

8,3

0,0

75,8

Всього

25 966,6

18 449,9

1 562,3

36,1

16 851,5

 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей 

За результатами аналізу наведених показників можна зробити такі висновки:

кількість підприємств, з якими митницями укладаються договори, з року в рік збільшується, а саме: у 2012 році – 36, у 2013 році – 39, у 2014 році – 40;

із збільшенням кількості організаторів митних аукціонів збільшується і кількість тих, яким майно взагалі не передається на реалізацію (з 11 у 2012 році до 15 у 2014 році);

обсяги коштів, зарахованих до бюджету від реалізації майна на митних аукціонах, у 2012 році склали 1,6 млн. грн., у 2013 році – 11,5 млн. грн., у 2014 році – 3,8 млн. грн.;

відсутність стійкої тенденції щодо збільшення обсягів зарахованих до бюджету коштів пояснюється неможливістю планування такої роботи, як обернення майна на користь держави (майно затримується не систематично);

середній розмір торгівельної винагороди за 2012-2014 роки складає близько 8,5 відсотка від суми коштів, отриманих від реалізації, що суттєво менше відведених законодавством максимальних 20 відсотків;

обсяг понесених витрат при розпорядженні майном на митних аукціонах складає близько 0,2 відсотка від суми коштів, отриманих від реалізації;

найбільш типовими категоріями майна, яке реалізується на митних аукціонах, є обладнання та устаткування (отримано коштів на суму 8,2 млн. грн.), речі широкого вжитку (4,2 млн. грн.), авто- мото- транспорт (3,6 млн. грн.). 

Результати повторного відстеження результативності регуляторного акта вказують на виправдання сподівань та прогнозних значень розробника регуляторного акта. Загалом цей регуляторний акт забезпечує збалансованість інтересів суб’єктів господарювання та держави.

 

Голова Державної фіскальної

служби України                                                                              І.О. Білоус