Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про періодичне відстеження результативності наказу Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 453 «Про затвердження Порядку прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати»

опубліковано 26 жовтня 2020 о 15:47

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Наказ Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 453 «Про затвердження Порядку прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати» (далі – наказ), зареєстрований у Міністерстві юстиції України за 17.09.2013 № 1602/24134.

2. Назва виконавця заходів з відстеження

Державна податкова служба України (Департамент податкового адміністрування).

3. Цілі прийняття акта

Цілями виданого наказу № 453 є забезпечення виконання статей 8 та 24 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464); визначення порядку прийняття банками платіжних доручень та інших розрахункових документів на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати, на які нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

4. Строк виконання заходів з відстеження

Жовтень 2020 року.

5. Тип відстеження

Періодичне.

6. Методи одержання результатів відстеження

Відстеження результативності наказу здійснювалось шляхом аналізу якісних та кількісних показників.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Періодичне відстеження результативності наказу здійснювалось через три роки після дня закінчення проведення попереднього періодичного відстеження (2017 рік) цього наказу статистичним шляхом.

Цей регуляторний акт офіційно розміщено на вебпорталі Державної податкова служби України у рубриці «Регуляторна політика».

Відстеження результативності акта здійснювалось за допомогою:

аналізу зауважень та пропозицій суб’єктів господарювання, фізичних  осіб – платників податків, які надійшли на вебпортал ДПС, де у рубриці «Регуляторна політика/Реєстри регуляторних актів» офіційно розміщено цей регуляторний акт;

аналізу відомостей, отриманих з Реєстру страхувальників.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

 

Показник

 

 

За оперативними  даними

 

Одиниці виміру

Розмір витрат бюджету

Не потребує виділення додаткових коштів з державного бюджету

 

Кількість страхувальників – платників єдиного внеску, на яких поширюється дія акта (у тому числі роботодавці, у яких на підприємстві є працюючі особи з інвалідністю)

       20

тис. осіб

Кошти, витрачені платником єдиного внеску на реалізацію регуляторного акта

         1

Не потребує додаткових коштів та інших витрат

год, грн

Рівень поінформованості платників єдиного внеску

       100

Високий. Наказ опубліковано:

на офіційному порталі ДПС (www.tax.gov.ua); на сторінці  Інформаційно-аналітичного центру «ЛІГА» (www.ligazakon.ua)

    відс.

Наказ не впливає на інтереси інших платників податків та відповідно не порушує або упереджує їх законні інтереси у сфері податкових зобов’язань.

За період здійснення періодичного відстеження на адресу, зазначену на офіційному вебпорталі ДПС, пропозицій і зауважень щодо змісту регуляторного акта не надходило.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Затвердження наказу надало можливість визначити єдиний порядок прийняття банками платіжних доручень та інших розрахункових документів на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати, на які нараховується єдиний внесок.

Однак законами України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (пункт 2 розділу І) (далі – Закон № 1797) та від 14 січня 2020 року № 440-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи» (підпункт 83 пункту 3 розділу ІІ) (далі – Закон        № 440), яким внесено зміни до Закону № 2464, зокрема до статті 24, та зобов’язано привести підзаконні акти у відповідність до вимог цих законів (пункт 5 розділу ІІ Закону № 1797).   

Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, формування податкової політики покладено на Міністерство фінансів України.

Отже, з метою приведення підзаконного акта у відповідність до вимог законів №№ 1797 та 440 потребує розроблення проєкт наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати» (далі – Порядок).

Враховуючи викладене, Порядок буде затверджений Міністерством фінансів України у новій редакції та водночас передбачається визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 453 «Про затвердження Порядку прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати».

Державне регулювання у такому випадку передбачає забезпечення реалізації державою регуляторної функції, яка полягає в обов’язковому за наявності законодавчих змін приведенні положень підзаконних актів у відповідність до законодавства.

Прийняття проєкту наказу не має на меті встановлення інших положень, пов’язаних з регулюванням таких відносин за ініціативою регуляторного органу.

Таким чином, оцінювання результативності наказу свідчить про досягнення високого рівня визначених цілей, необхідність і доцільність дії такого наказу надалі, але до прийняття наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати».

 

Голова Державної податкової

служби України                                                                 Олексій ЛЮБЧЕНКО