Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Постанова КМ України від 16.01.2004 № 45 "Про затвердження Програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2004 рік"

опубліковано 16 січня 2004 о 00:00

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

І НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА від 16 січня 2004 р. N 45 м. Київ

Про затвердження Програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2004 рік

Кабінет Міністрів України і Національний банк України ПОСТАНОВЛЯЮТЬ:

1. Затвердити Програму протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2004 рік, що додається.

2. Контроль за виконанням Програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2004 рік покласти на Першого віце-прем'єр-міністра України, Міністра фінансів Азарова М. Я.

Прем'єр-міністр України

В. ЯНУКОВИЧ

Голова

Національного банку України

С. ТІГІПКО

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України і Національного банку України

від 16 січня 2004 р. N 45

ПРОГРАМА

протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2004 рік

Основною метою цієї Програми є забезпечення реалізації Сорока рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF), вжиття заходів для подальшого удосконалення системи протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму.

Нормативно-правове забезпечення

1. Проводити роботу, спрямовану на подальше впровадження міжнародних стандартів у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму, зокрема:

розробити і подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів.

Держфінмоніторинг, Мін'юст, Мінекономіки, Держмитслужба, СБУ, МВС, Державна податкова адміністрація, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, інші заінтересовані державні органи, за участю Національного банку.

Протягом року;

внести необхідні зміни до власних нормативно-правових актів.

Держфінмоніторинг, Мін'юст, Мінекономіки, Держмитслужба, СБУ, МВС, Державна податкова адміністрація, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, інші заінтересовані державні органи, за участю Національного банку.

Протягом року;

на підставі результатів аналізу стану боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, з метою недопущення приватизації державної частки підприємств привабливих галузей економіки з непідтверджених джерел розробити та подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо удосконалення законодавства у сфері приватизації підприємств.

Фонд державного майна, Державна податкова адміністрація, Мінекономіки, МВС, СБУ, Мін'юст.

Перше півріччя.

Організаційно-управлінські заходи

3. Проаналізувати практику притягнення до кримінальної відповідальності осіб за злочини, пов'язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, і на основі цього аналізу розробити методичні рекомендації щодо розкриття та розслідування злочинів зазначеної категорії.

МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація.

I квартал.

4. Вдосконалити на науковій основі форми та методи оперативно-розшукової діяльності у боротьбі із злочинами, пов'язаними з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом.

МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Адміністрація Держприкордонслужби.

Перше півріччя.

5. Запровадити у вищих навчальних закладах, що здійснюють підготовку фахівців для правоохоронних органів, спеціальний курс "Злочини у сфері господарської діяльності: кримінально-правова характеристика, виявлення і розслідування" (щодо особливостей порушення кримінальних справ про легалізацію доходів, одержаних злочинним шляхом, кваліфікації цих злочинів, провадження досудового слідства).

МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, Держфінмоніторинг.

III квартал.

6. Внести зміни до програм навчальних дисциплін вищих навчальних закладів і розробити навчально-методичні рекомендації щодо навчання та підвищення кваліфікації працівників правоохоронних органів і фінансових установ відповідно до завдань із запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.

МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Адміністрація Держприкордонслужби, Держфінмоніторинг, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Держмитслужба, за участю Національного банку.

II квартал.

7. Забезпечити постійне висвітлення у засобах масової інформації заходів, що здійснюються органами державної влади в межах їх компетенції у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, та їх результатів.

Держфінмоніторинг, МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Адміністрація Держприкордонслужби, Національний банк, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Держкомтелерадіо.

Протягом року.

8. Створити окремі розділи з питань фінансового моніторингу на WEB-сторінках органів державної влади та забезпечити регулярне оновлення цієї інформації.

МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

I квартал.

9. Проводити регулярний аналіз зовнішньоекономічних операцій, що здійснюються суб'єктами підприємницької діяльності через офшорні зони, з метою встановлення їх законності.

Мінекономіки, Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, МВС, СБУ.

Постійно.

10. Вжити заходів для виявлення фактів приховування чи маскування незаконного походження доходів, визначення джерел їх походження, місцезнаходження і переміщення, напрямів використання (зокрема для провадження підприємницької, інвестиційної, іншої господарської та благодійної діяльності, здійснення розрахункових і кредитних операцій), а також пошуку, арешту та конфіскації таких доходів правоохоронними органами.

Держфінмоніторинг, Державна податкова адміністрація, МВС, СБУ, Держмитслужба.

Протягом року.

11. Провести аналіз використання нових банківських та фінансових технологій з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та з урахуванням його результатів здійснити заходи щодо внесення змін до відповідних нормативно-правових актів.

Держфінмоніторинг, Державна податкова адміністрація, Мінекономіки, МВС, СБУ, Національний банк, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, інші заінтересовані державні органи.

Протягом року.

13. Організувати роботу з підготовки проекту Комплексної програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2005 - 2010 роки.

Держфінмоніторинг, Мін'юст, Мінекономіки, Держмитслужба, СБУ, МВС, Державна податкова адміністрація, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, інші заінтересовані державні органи, за участю Національного банку.

Протягом року.

Міжвідомче співробітництво

14. Продовжити роботу з укладення і практичної реалізації міжвідомчих угод про співробітництво та інформаційний обмін у сфері боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванням тероризму.

Держфінмоніторинг, інші заінтересовані державні органи.

Протягом року.

15. Забезпечити постійну участь представників у роботі міжвідомчої робочої групи з дослідження методів та тенденцій у відмиванні доходів, одержаних злочинним шляхом.

Держфінмоніторинг, Державна податкова адміністрація, МВС, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, СБУ, Мін'юст, МЗС, Мінекономіки, Держмитслужба, за участю Національного банку, Верховного Суду України.

Протягом року.

16. Забезпечити створення та функціонування Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму.

Держфінмоніторинг, МВС, Мін'юст, Мінекономіки, Держмитслужба, СБУ, Адміністрація Держприкордонслужби, ГоловКРУ, Фонд державного майна, Державна податкова адміністрація, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Держкомстат, Держкомзем, інші центральні органи виконавчої влади, за участю Національного банку.

Протягом року.

18. Проаналізувати кримінальні справи та фінансові правопорушення з ознаками легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та визначити пріоритетні напрями боротьби з відповідними злочинами та правопорушеннями.

МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, Держфінмоніторинг.

Протягом року.

19. Розробити та запровадити єдину державну статистичну звітність щодо порушених та розглянутих у судах кримінальних справ за статтями 209, 2091 і 306 Кримінального кодексу України.

Держкомстат, Державна судова адміністрація, МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Мін'юст, Держфінмоніторинг.

I квартал.

Практичні заходи

21. Розробити типології легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, з урахуванням досвіду зарубіжних країн, фінансових і правоохоронних органів України для запобігання відповідним злочинам.

Держфінмоніторинг, Державна податкова адміністрація, МВС, СБУ, Держмитслужба, Адміністрація Держприкордонслужби, ГоловКРУ, Фонд державного майна, інші заінтересовані державні органи.

Протягом року.

22. На основі типологій легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, результатів аналізу Держфінмоніторингом інформації про фінансові операції, що подана суб'єктами первинного фінансового моніторингу, та пропозицій суб'єктів державного фінансового моніторингу підготувати пропозиції щодо внесення змін до законодавства стосовно розширення переліку ознак, за якими фінансові операції підлягають фінансовому моніторингу.

Держфінмоніторинг, Державна податкова адміністрація, МВС, СБУ, Держмитслужба, Адміністрація Держприкордонслужби, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Фонд державного майна, за участю Національного банку, інші заінтересовані державні органи.

Протягом року.

23. Забезпечити проведення спільних заходів з метою недопущення незаконного здійснення експортно-імпортних операцій з металопродукцією, мінеральними добривами, енергоносіями, цукром, спиртом, зерном, іншими високоліквідними матеріалами та сировиною.

Держмитслужба, МВС, СБУ, Адміністрація Держприкордонслужби, ГоловКРУ, Фонд державного майна, Державна податкова адміністрація, Держкомзем.

Протягом року.

24. Здійснювати заходи щодо запобігання використанню коштів з непідтверджених джерел для приватизації державної частки підприємств привабливих галузей економіки та внесення їх до статутних фондів фінансових установ.

Фонд державного майна, Мінекономіки, Національний банк, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Мінекономіки, Державна податкова адміністрація, МВС, СБУ.

Протягом року.

25. Підвищити ефективність оперативно-розшукової роботи з метою виявлення організованих угруповань, що ведуть заздалегідь сплановану злочинну діяльність у фінансовій, банківській, зовнішньоекономічній сфері, здійснюють операції з незаконним обігом вогнепальної зброї, наркотичними засобами, психотропними речовинами, займаються торгівлею людьми та легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.

СБУ, МВС, Державна податкова адміністрація, Адміністрація Держприкордонслужби.

Протягом року.

26. Здійснювати заходи нагляду та контролю за діяльністю суб'єктів первинного фінансового моніторингу у частині безумовного виконання ними вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом". Про виявлені порушення інформувати Держфінмоніторинг.

Національний банк, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, інші заінтересовані державні органи у межах своєї компетенції.

Щокварталу.

29. Вжити скоординованих заходів, спрямованих на своєчасне викриття зловживань з боку окремих посадових осіб стратегічно важливих для економіки підприємств.

Державна податкова адміністрація, СБУ, МВС.

Протягом року.

30. Провести спільні перевірки з питань законності одержання і цільового використання кредитів, наданих під державні гарантії, у разі наявності підстав для проведення відповідних оперативно-розшукових заходів.

ГоловКРУ, МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг.

Протягом року.

Міжнародне співробітництво

35. Забезпечити подальше інформування заінтересованих міжнародних організацій, зокрема Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF), Спеціального комітету експертів Ради Європи з питань взаємної оцінки заходів протидії відмиванню грошей (MONEYVAL) та Офісу ООН з протидії наркотикам та злочинності (UNODC), про заходи, що вживаються в Україні для боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, подолання корупції та організованої злочинності, хід виконання цієї Програми.

Держфінмоніторинг, Національний банк, Мін'юст, МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Мінекономіки, Держкомтелерадіо, МЗС, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг.

Протягом року.

38. Розробити та здійснити комплекс заходів щодо організації проведення в Україні міжнародної конференції з питань боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.

Держфінмоніторинг, Мін'юст, МЗС, МВС, СБУ, Державна податкова адміністрація, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Мінекономіки, Національний банк, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг.

Друге півріччя.

____________