Питання:
Яким чином наймана особа фізичної особи - підприємця на загальній системі оподаткування заповнює графу 3 Книги обліку доходів і витрат, а саме: по кожній проданій одиниці товару чи вказує загальну суму, яка зазначена у фіскальному касовому чеку, за умови використання реєстратора розрахункових операцій?
Відповідь:
Коротка:
Враховуючи те, що при здійсненні розрахункових операцій найманий працівник використовує РРО та здійснює роздрукування фіскального касового чеку, в якому зазначається вартість проданого товару, найменування товару та загальна сума, то у графі 3 Книги обліку доходів та витрат відображається лише загальна сума, яка зазначена у касовому чеку.
Повна:
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями (далі – Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Згідно з п.11 ст. 3 Закону суб’єкти господарювання повинні проводити розрахункові операції через РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
Відповідно до п. 3.1 та 3.2 розділу 3 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 № 614, фіскальний касовий чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований РРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги) та повинен містити обов’язкові реквізити, зокрема:
- кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги);
- вартість одиниці виміру товару (послуги);
- найменування товару (послуги);
- позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати;
- загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО».
Порядок ведення фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування Книги встановлений наказом ДПА України від 24.12.10 № 1025 (далі – Порядок).
Відповідно до п. 2 Порядку кожен найманий працівник - фізична особа (далі - наймана особа), що здійснює операції за готівку, веде їх облік у Книзі, яка реєструється фізичною особою - підприємцем.
Згідно із п. 3 Порядку ведення Книги найманими працівниками здійснюється у такому порядку:
у гр. 1 вказується дата заповнення;
у гр. 3 щоденно відображається фактично отримана сума доходу від здійснення діяльності.
При цьому, графа 3 заповнюється по кожному факту здійснення операції.
у гр. 8 наймана особа відображає вартість отриманого товару за цінами реалізації.
Враховуючи те, що при здійсненні розрахункових операцій найманий працівник використовує РРО та здійснює роздрукування фіскального касового чеку, в якому зазначається вартість проданого товару, найменування товару та загальна сума, то у графі 3 Книги відображається лише загальна сума, яка зазначена у касовому чеку.