Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Лист ДФС України від 09.09.2015 №8542/П/99-99-17-02-01-14

, опубліковано 14 вересня 2015 о 16:00

Про розгляд листа

Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), в межах компетенції розглянула колективне звернення щодо роз’яснення окремих норм законодавства і повідомляє таке.

Відповідно до частини другої ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Згідно з п. 191.1 ст. 191 ПКУ контролюючі органи виконують такі функції: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; надають адміністративні послуги платникам; забезпечують ведення обліку податків, зборів, платежів.

Разом з тим повідомляємо, що питання обчислення та виплати заробітної плати регулюються іншими законодавчими та нормативно - правовими актами, які не є податковим законодавством, і вирішення цих питань не належить до компетенції ДФС. Так, відповідно до ст. 221 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) трудові спори розглядаються комісіями по трудових спорах, районними, районними у місті, міськими чи міськрайонними судами.

Такий порядок розгляду трудових спорів, що виникають між працівником і власником або уповноваженим ним органом, застосовується незалежно від форми трудового договору.

Згідно зі ст. 233 КЗпП у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

Порушене у листі питання регулюється, зокрема, КЗпП, Законами України від 24 березня 1995 року № 108/95 – ВР „Про оплату праці”, від 01 липня 1993 року № 3356 – ХІІ „Про колективні договори і угоди” та контролюється  Міністерством соціальної політики України, іншими органами виконавчої влади або вирішується у судовому порядку.

Встановлення фактів порушення податкового законодавства є можливим при  проведенні  перевірки суб’єкта господарювання  на підставі ПКУ.

… ОДПІ надано запит до управління соціального захисту населення … РДА про надання інформації щодо наявності (відсутності) заборгованості із заробітної плати ТОВ «…», на який повідомлено про відсутність заборгованості із заробітної плати в 2009-2015 роках цього товариства.

За оперативною інформацією, ТОВ «…» за адресою: …, не провадить діяльності тривалий час, охорона відсутня, територія покинута.

Водночас повідомляємо, що працівниками ДПІ … (далі – ДПІ) здійснено виїзд за юридичною адресою підприємства для вручення запиту про надання пояснень та документального підтвердження фактів, викладених у колективному зверненні. Оскільки за юридичною адресою ТОВ «…» не знаходиться, складено Акт про невстановлення місцезнаходження платника податків.

Для встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків … було направлено відповідний лист до ДПІ.

Після розшуку посадових осіб та встановлення місцезнаходження підприємства ДПІ будуть вжиті заходи у межах компетенції податкових органів.

 

З повагою

В.о. Голови                                                                                      С.В. Білан