Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про періодичне відстеження результативності наказу Державної митної служби України від 14.02.2011 № 103 «Про затвердження Положення про умови та порядок проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованих підприємств – організаторів митних аукціонів»

опубліковано 28 лютого 2018 о 15:27

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер 

Наказ Державної митної служби України від 14.02.2011 № 103 «Про затвердження Положення про умови та порядок проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованих підприємств – організаторів митних аукціонів» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.07.2011 за № 820/19558).

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності регуляторного акта 

Державна фіскальна служба України (Департамент фінансування, бухгалтерського обліку та звітності).

 

3. Цілі державного регулювання   

Регуляторний акт розроблено відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 607 «Про затвердження Порядку організації митних аукціонів, реалізації товарів і транспортних засобів на митних аукціонах, товарних біржах або через підприємства торгівлі, а також розпорядження окремими видами товарів, що не підлягають реалізації» (зі змінами) та від 25 серпня 1998 року № 1340 «Про Порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним» (зі змінами).

Завданням регуляторного акта є запровадження прозорого та деталізованого порядку проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованих підприємств – організаторів митних аукціонів, упорядкування кваліфікаційних вимог до учасників тендера (конкурсу), встановлення рівних умов для суб’єктів господарювання, які мають намір взяти участь у процесі розпорядження майном, оберненим на користь держави.

Кінцевою метою є забезпечення ефективного та своєчасного розпорядження  товарами і транспортними засобами, що переходять у власність держави, наповнення Державного бюджету України коштами, отриманими від їх реалізації. 

 

4. Строк виконання заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акта 

з 06 лютого 2018 року по 19 лютого 2018 року.

 

5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне) 

Періодичне.

 

6. Методи одержання результатів відстеження 

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснено шляхом збору та аналізу статистичних даних.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних 

Відсутність до набрання чинності регуляторним актом регламентованого порядку проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованих підприємств – організаторів митних аукціонів створювало передумови для зловживань при визначенні підприємств, яким доручається реалізація майна, що переходить у власність держави. Така ситуація не забезпечувала створення рівних конкурентних умов для суб’єктів господарювання.

Аналіз даних щодо кількості підприємств, з якими укладаються договори на реалізацію майна на митних аукціонах, кількості випадків передання майна на реалізацію на митних аукціонах, розміру надходжень до державного бюджету від продажу майна тощо проведено на підставі окремого запиту до митниці.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

 

2015 рік

2016 рік

2017 рік

кількість підприємств, з якими було укладено договори

загальна кількість випадків передання майна в реалізацію

кількість підприємств, з якими укладено договори

загальна кількість випадків передання майна в реалізацію

кількість підприємств, з якими укладено договори

загальна кількість випадків передання майна в реалізацію

На реалізацію майна на митних аукціонах

34

53

33

26

34

34

з них ті, яким майно не передавалось взагалі

16

-

21

-

19

-

з них ті, що не мали фактів реалізації майна

6

-

7

-

9

-

з них ті, що мали факти реалізації

12

-

5

-

6

-

 

РІК

Початкова вартість майна

(тис. грн.)

Вартість реалізації майна

(тис. грн.)

Торговельна винагорода

(тис. грн.)

Сума понесених витрат, що були відшкодовані з вартості реалізації

(тис. грн.)

Сума коштів, зарахованих до державного бюджету (в т.ч. податки) та на депозитний рахунок

(тис. грн.)                               

2015

5 333,3

5 740,4

791,3

2,3

4 946,8

2016

4 026,7

2 642,7

200,1

8,1

2 434,5

2017

2 699,5

2 715,2

367,8

18,6

2 328,8

Всього

12 059,5

11 098,3

1 359,1

29,0

9 710,1

 

КАТЕГОРІЇ

(разом за 2015 – 2017 роки)

Початкова вартість майна

(тис. грн.)

Вартість реалізації майна

(тис. грн.)

Торговельна винагорода

(тис. грн.)

Сума понесених витрат, що були відшкодовані з вартості реалізації

(тис. грн.)

Сума коштів, зарахованих до державного бюджету (в т.ч. податки) та на депозитний рахунок

(тис. грн.)                               

авіаційний транспорт

7 293,1

6 428,4

772,5

6,0

5 649,9

авто-, мототранспорт

2 527,2

2 255,6

286,6

4,4

1 964,5

морський та річковий транспорт

1 600,0

1 760,0

264,0

18,0

1 478,0

речі широкого вжитку

352,2

367,3

21,9

0,0

345,4

продукти харчування

287,0

287,0

14,1

0,6

272,3

Всього

12 059,5

11 098,3

1 359,1

29,0

9 710,1


9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей  

За результатами аналізу наведених показників можна зробити такі висновки:

кількість підприємств, з якими митницями укладаються договори протягом звітних років, майже не змінюється, а саме: у 2015 році – 34, 2016 році – 33, 2017 році – 34;

при приблизно однаковій кількості організаторів митних аукціонів кількість тих, яким майно взагалі не передається на реалізацію, має тенденцію до зростання (у 2015 році – 16, 2016 році – 21, 2017 році – 19);

обсяги коштів, зарахованих до бюджету від реалізації майна на митних аукціонах, у 2015 році склали 4,9 млн. грн., 2016 році – 2,4 млн. грн., 2017 році – 2,3 млн. гривень;

відсутність стійкої тенденції до збільшення обсягів зарахованих до бюджету коштів пояснюється неможливістю планування такої роботи, як обернення майна на користь держави (майно затримується не систематично);

середній розмір торговельної винагороди за 2015-2017 роки складає близько 11,6 відс. суми коштів, отриманих від реалізації, що менше відведених законодавством максимальних 20 відсотків;

обсяг понесених витрат при розпорядженні майном на митних аукціонах складає близько 0,3 відс. суми коштів, отриманих від реалізації;

найбільшу суму коштів отримано від реалізації на митних аукціонах таких категорій майна: авіаційний транспорт (5,6 млн. грн.), авто-, мототранспорт (2,0 млн. грн.), морський транспорт (1,5 млн. гривень). 

Результати періодичного відстеження результативності регуляторного акта вказують на виправдання сподівань та прогнозних значень розробника регуляторного акта. Загалом цей регуляторний акт забезпечує збалансованість інтересів суб’єктів господарювання та держави.

 

 

В.о. Голови Державної

фіскальної служби України

 

М.В. Продан