Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про періодичне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1238 «Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку»

опубліковано 18 квітня 2018 о 11:30

1. Вид та назва регуляторного акта

Постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1238 «Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку» (далі – постанова№ 1238).

2. Назва виконавця заходів із відстеження

Державна фіскальна служба України.

3. Цілі прийняття регуляторного акта

Постановою № 1238 затверджено перелік обставин, які можуть свідчити, що розрахунок сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість зроблено з порушенням норм податкового законодавства, та є достатніми для проведення органом ДФС документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування такого відшкодування.

Постанову № 1238 видано для реалізації права Державної фіскальної служби України, визначеного пунктом 200.11 статті 200 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у частині проведення протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки, документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Дотримання вимог постанови № 1238 є обов’язковим під час організації та проведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

4. Строк виконання заходів із відстеження

Заходи із відстеження здійснювалисьу 2015 році (станом на 01.07.2015).

5. Тип відстеження

Періодичне.

6. Методи одержання результатів відстеження

Результати періодичного відстеження результативності постанови № 1238 отримані шляхом аналізу даних соціологічного опитування працівників територіальних органів Державної фіскальної служби та статистичних даних.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, та способи одержання даних

Періодичне відстеження результативності постанови№ 1238 виконано на основі даних, отриманих шляхом соціологічного опитування працівників територіальних органів ДФС, які забезпечують контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість, та статистичних даних щодо достатності забезпечення досягнення поставлених цілей та соціально-економічних наслідків дії постанови № 1238.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Встановлення кількісних та якісних значень показників результативності регуляторного акта у 2015 році (станом на 01.07.2015) виконано на підставі результатів опитування працівників 25 територіальних органів Державної фіскальної служби. Представники 25 органів (100 відс.) позитивно оцінили положення регуляторного акта.

Показником результативності постанови вважається здатність регуляторного акта забезпечити прозорість механізму реалізації права Державної фіскальної служби України, визначеного пунктом 200.11 статті 200 Кодексу, щодо визначення підстав для документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Відповідно до пункту 37 підрозділу 2 Прикінцевих положень Кодексу контролюючі органи не здійснюють документальні позапланові виїзні перевірки щодо достовірності сум бюджетного відшкодування ПДВ, заявлених платниками у звітних періодах, що настають після 1 липня 2015 року. З 1 липня 2015 року призупиняється дія підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, абзацу четвертого пункту 82.4 статті 82, пунктів 200.11, 200.14 статті 200 Кодексу в частині проведення документальних позапланових виїзних перевірок.

Крім того, відповідно до Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) змінено редакцію пункту 200.11 статті 200 Кодексу та виключено визначення підстав для документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Також відповідно до Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 25 січня 2017 року № 26 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість», наказу Міністерства фінансів України від 03.03.2017 № 326 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Міністерства фінансів України з Державною фіскальною службою України та Державною казначейською службою України в процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість» запроваджено єдиний Реєстр заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Статистичні дані свідчать, що із запровадженням автоматичного відшкодування ПДВ сумлінним платникам більшість сум податку повертається в автоматичному режимі. Так, у 2015 році (станом на 01.07.2015) відшкодовано коштами 26 701,3 млн. грн. податку на додану вартість, у тому числі в автоматичному режимі –16 700,4 млн. грн. (або 62,5 відс.).

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного актата ступеня досягнення визначених цілей

Відповідно до пункту 37 підрозділу 2 Прикінцевих положень Кодексу контролюючі органи не здійснюють документальні позапланові виїзні перевірки щодо достовірності сум бюджетного відшкодування ПДВ, заявлених платниками у звітних періодах, що настають після 1 липня 2015 року. З 1 липня 2015 року призупиняється дія підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, абзацу четвертого пункту 82.4 статті 82, пунктів 200.11, 200.14 статті 200 Кодексу в частині проведення документальних позапланових виїзних перевірок.

Крім того, відповідно до Закону №909, змінено редакцію пункту 200.11 статті 200 Кодексу та виключено визначення підстав для документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Також відповідно до Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 25 січня 2017 року № 26 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість», наказу Міністерства фінансів України від 03.03.2017 № 326 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Міністерства фінансів України з Державною фіскальною службою України та Державною казначейською службою України в процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість» запроваджено єдиний Реєстр заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Враховуючи викладене, постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1238 потребує скасування.  Подальше повноцінне відстеження результативності акта є недоцільним.

 

В.о. Голови Державної

фіскальної служби України                                                       М.В. Продан