Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ №3 спільного засідання громадських рад при Міністерстві фінансів України та при Державній фіскальній службі України

опубліковано 21 квітня 2017 о 16:48

Дата та час проведення: 31 березня 2017 року, 10 год. 00 хв.

 

Місце проведення: м. Київ, вул. Межигірська, 11, кімн.760

 

Присутні від Міністерства фінансів України:

 

Овчаренко В.П. – в.о. директора Департаменту податкової політики;

Москаленко О.П. – в.о. директора Департаменту митної політики

 

Присутні від ДФС:

 

Пригаровський В.М. – директор Департаменту організації роботи Служби;

Калєніченко Н.Г. – директор Департаменту обслуговування платників;

Сердюк Н.П. – заступник директора Департаменту обслуговування платників;

Донець Д.В. – директор Департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження;

Мартинов С.В. – заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки – начальник організаційного управління;

Стус В.В. – директор Департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності – головний бухгалтер;

Доманський О.В. – заступник директора – начальник управління координації роботи з вдосконалення податкової системи Департаменту методологічної та нормотворчої роботи;

Квочкіна С.Ф. – заступник начальника управління – начальник відділу методології податку на прибуток підприємств управління методології податку на прибуток підприємств Департаменту методологічної та нормотворчої роботи;

Федосеева Г.Є. – начальник відділу методології адміністрування ПДВ та податку на прибуток управління методологічного супроводження адміністрування податків Департаменту податків і зборів з юридичних осіб;

Центнарук О.А. – заступник директора Департаменту організації митного контролю;

Демченко О.В. – заступник директора Департаменту – начальник управління митних режимів Департаменту організації митного контролю;

Данченко А.В. – директор Департаменту адміністрування митних платежів;

Сівірін О.М. – в.о. директора Департаменту боротьби з митними правопорушеннями;

Веселова Н.В. – начальник управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Донцова Л.І. – начальник відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Романюта А.Ф. – головний державний інспектор відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби

 

присутні (зареєструвались) від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС):

63 члена Громадської ради при ДФС, з яких 8 – за довіреністю (список додається);

18 членів Громадської ради при Міністерстві фінансів України, з яких 2 – за довіреністю;

7 представників ІГС.

 

Модератори: Козленко В.Г. – голова Громадської ради при Міністерстві фінансів України;

Олексієнко Д.В. – голова Громадської ради при Державній фіскальній службі України.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Обговорення актуальних питань діяльності Міністерства фінансів України та інституційної реформи Державної фіскальної служби України;

2. Обговорення актуальних питань протидії корупції в органах ДФС;

3. Затвердження рішень комітетів Громадської ради при ДФС України;

4. Різне

 

Кворум є.

 

СЛУХАЛИ:

 

Козленка В.Г., який привітав присутніх та відкрив засідання.

Олексієнка Д.В., який привітав присутніх та поставив на голосування проект Порядку денного.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 81;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

 

Затвердити Порядок денний засідання.

 

З питання 1 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

 

Овчаренка В.П., який повідомив, що 29 березня 2017 року Урядом України схвалено Концепцію реформування ДФС. Повідомив про заходи з реалізації цієї Концепції та етапи її впровадження.

Москаленка О.П., який звернув увагу громадськості на особливості реформування митної складової ДФС відповідно до затвердженої Концепції.

 

ВИСТУПИЛИ:

 

Луговець В.А., який зауважив на питанні проведення конкурсів на заміщення вакантних посад керівників митниць.

Вдовіна Г.В. наголосила на кулуарності і закритості розробки Концепції. Висловила сумнів в успішній реалізації Концепції через перевантаженість організаційної структури та невідповідності деяких положень Концепції чинному Митному кодексу України. Запропонувала провести третій Всеукраїнський митний форум, на якому обговорити Концепцію.

Чорний В.І. задав питання стосовно порядку процедури кадрової комплектації нової структури ДФС та розрахунків Міністерством фінансів України щодо збільшення планових надходжень від митних платежів.

Агарков І.Ю. запитав стосовно планів залучення громадськості до реалізації Концепції.

Трусов С.І. звернув увагу на поверхневість Концепції та відсутність посилання на Угоду про спрощення процедур торгівлі. Зауважив на необхідності відображення в Концепції процедури комунікації з громадськістю.

Михайленко Д.М. задав питання щодо того, як Концепція допоможе реалізувати завдання по боротьбі з контрабандою, хабарництвом та  боротьбі з корупцією.

Сербайло А.І. запитав щодо авторства ідеї «єдиної митниці» та запропонував навести приклади інших країн, де працювала б така структура митних органів.

Москаленко О.П. відповів на поставлені питання.

Олексієнко Д.В. поставив на голосування затвердження таких рішень:

1. Взяти інформацію до відома;

2. Зауважити про закритість процесу розробки Концепції;

3. Підтримати проведення заходів Всеукраїнського митного форуму з обговорення Концепції;

4. Вимагати залучення громадськості до реалізації Концепції на всіх етапах.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 81;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

 

1. Взяти інформацію до відома;

2. Зауважити про закритість процесу розробки Концепції;

3. Підтримати проведення заходів Всеукраїнського митного форуму з обговорення Концепції;

4. Вимагати залучення громадськості до реалізації Концепції на всіх етапах.

 

З питання 2 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

 

Мартинова С.В., який доповів про те, що підрозділи внутрішньої безпеки ДФС продовжують працювати у штатному режимі та підтримують високі темпи у напрямі боротьби з корупцією. Так, за два місяці 2017 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки ДФС відкрито 96 кримінальних проваджень стосовно посадових осіб ДФС та її територіальних органів, що складає 94% від їх загальної кількості. За матеріалами інших правоохоронних органів – лише 7 кримінальних проваджень, що складає 6%.

Минулого року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки було відкрито 506 проваджень, інших правоохоронних органів – 62. Відповідні показники 2015 року становлять 537 та 91. Такі результати свідчать про підвищення ефективності роботи підрозділів внутрішньої безпеки.

За січень-лютий цього року за фактами зловживання владою або службовим становищем та одержання неправомірної вигоди за матеріалами підрозділів Головного управління внутрішньої безпеки ДФС відкрито
68 кримінальних проваджень, службовим особам оголошено 36 підозр у вчиненні корупційних злочинів.

Крім того, спостерігається лідируюча роль підрозділів ГУВБ, порівняно з іншими правоохоронними органами по кількості матеріалів, направлених до суду з обвинувальним актом відносно посадових осіб ДФС та її територіальних органів. Так, у січні-лютому до органів суду за матеріалами внутрішньої безпеки направлено 22 провадження, за матеріалами інших правоохоронних органів – 1.

Кількість кримінальних проваджень, розпочатих стосовно працівників митниць ДФС, із розрахунку на 1 тисячу митників майже у 2 рази перевищує такий показник по податковій сфері.

Водночас, за словами посадовця, одним із головних завдань підрозділів внутрішньої безпеки ДФС залишається робота на упередження та профілактику корупційних проявів. Саме для цього ГУВБ було розроблено низку постерів, які розраховані як на суб’єктів господарювання, так і безпосередньо працівників служби, в яких викладені правила, що робити платникам податків у разі протиправних дій співробітників ДФС, а також алгоритм дій співробітників фіскальних органів у разі пропонування їм неправомірної вигоди або спроб залучення до корупційних дій.

(Презентація додається).

 

ВИСТУПИЛИ:

 

Потопальська Т.В., яка звернула увагу на те, що правоохоронні органи – Генеральна прокуратура України, СБУ, НАБУ та інші проводять затримання за сумами хабарів, значно більшими, аніж суми неправомірної вигоди, вказані під час доповіді.

Мартинов С.В. прокоментував вказані випадки. Зазначив, що суспільна небезпека щодо системного хабарництва більша, ніж небезпека «разового» вимагання неправомірної вигоди.

Цонда І.В. задала питання щодо доцільності утримання податкової міліції у зв’язку із її неефективністю, на її погляд.

Мартинов С.В. зазначив, що рівень корупції в податковій міліції менший, аніж в інших правоохоронних органах. Щодо ефективності боротьби з корупцією – зазначив про низький рівень соціального забезпечення працівників податкової міліції.

Ізовіт Т.Л. запропонувала сформулювати бачення ДФС щодо залучення громадськості в антикорупційній програмі.

Мартинов С.В. зазначив, що ДФС відкрита до пропозицій громадськості.

Куріленко Н.Є. задала запитання чи здійснено тестування програми інформування посадових осіб з антикорупційної програми.

Мартинов С.В. зазначив, що таке тестування не здійснювалось, водночас для всіх співробітників був встановлений термін для ознайомлення з програмою за встановленою процедурою.

Онищенко Л.А. запитала щодо наявності практики порушення справ проти співробітників податкової міліції за фактами перевищення ними повноважень.

Мартинов С.В. наголосив, що така практика відсутня, оскільки відсутня позиція з цього приводу Генеральної прокуратури України як органу, який вносить відповідні відомості до реєстру кримінальних справ.

 

Олексієнко Д.В. запропонував взяти інформацію до відома.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 81;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

 

Взяти інформацію до відома.

 

З питання 3 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

 

Шевцову Т.С., яка доповіла про позитивні напрацювання спільних засідань податкових комітетів громадських рад при Міністерстві фінансів України та ДФС України, а саме діяльність робочої групи з напрацювання критеріїв ризиковості, зміни до декларації з ПДВ, адміністрування акцизного податку, оподаткування податком на прибуток формування резервів в банках тощо.

Запропонувала звернутись до Міністерства фінансів України з рекомендацією видати узагальнюючі податкові консультації з питань:

оподаткування податком на прибуток формування резервів в банках;

оподаткування нарахованих відсотків на ПДВ-облігації;

оподаткування операцій з ліквідації основних засобів;

трансферного ціноутворення;

щодо статусу бенефіціарного власника при застосуванні норм ПКУ та міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування.

Також запропонувала звернутись до ДФС України з рекомендацією відкликати листи ДФС з питань права формування податкового кредиту з ПДВ по тимчасовим митним деклараціям.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 80;

„проти” – 0;

„утрималися” – 1

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

 

1. Звернутись до Міністерства фінансів України з рекомендацією  видати узагальнюючі податкові консультації з питань:

оподаткування податком на прибуток формування резервів в банках;

оподаткування нарахованих відсотків на ПДВ-облігації;

оподаткування операцій з ліквідації основних засобів;

трансферного ціноутворення;

щодо статусу бенефіціарного власника при застосуванні норм ПКУ та міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування.

2. Звернутись до ДФС України з рекомендацією відкликати листи ДФС з питань права формування податкового кредиту з ПДВ по тимчасовим митним деклараціям.

 

СЛУХАЛИ:

 

Юровського Д.Б., який доповів про правову колізію стосовно діяльності податкової міліції, що існує в законодавстві України та про судові рішення з цього питання. Запропонував звернутись до Вищого спеціалізованого суду та Верховного суду України для надання роз’яснення позиції цих органів та щодо кількості ухвал з цього питання. Доповів про хід розробки Закону України «Про створення служби фінансових розслідувань». Доповів про внесені зміни до ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» стосовно обов’язкового  подання, зокрема, членами громадських рад електронних декларацій про майновий стан. Запропонував звернутись до НАЗК за роз’ясненням з цього питання.

Олексієнка Д.В., який запропонував доручити Юровському Д.Б. розробити проекти зазначених звернень, зібрати пропозиції від членів Громадської ради при ДФС України та затвердити Правлінням Громадської  ради при ДФС України.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 80;

„проти” – 0;

„утрималися” – 1

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

 

Доручити Юровському Д.Б. розробити проекти зазначених звернень, зібрати пропозиції від членів Громадської  ради при ДФС України та затвердити Правлінням Громадської  ради при ДФС України. 

 

СЛУХАЛИ:

 

Луговця В.А., який доповів про створення ДП «Укркордонсервіс» та запропонував звернутись до ДФС з запитом щодо статутних документів, мети та задач, які поставлені перед зазначеним ДП.

Агаркова І.Ю., який зауважив на те, що ДП «Укркордонсервіс» є госпрозрахунковим та його створення може призвести до монополізації певних послуг. Запропонував провести антикорупційну експертизу статутних документів ДП «Укркордонсервіс».

Стус В.В. доповіла про мету та задачі, які поставлені перед ДП «Укркордонсервіс», запланований порядок його фінансування та витрачання коштів.

 

ВИСТУПИЛИ:

 

Юровський Д.Б. зауважив, що громадській антикорупційній експертизі підлягають нормативно-правові акти та проекти нормативно-правових актів. Проведення антикорупційної експертизи з інших питань чинним законодавством не передбачено.

Оніщенко Л.А. задала питання щодо погодження Статуту ДП «Укркордонсервіс» Антимонопольним комітетом України та чи підлягають закупівлі ДП «Укркордонсервіс» процедурі тендерних торгів за діючим законодавством.

Стус В.В. повідомила, що ДП «Укркордонсервіс» не є монополістом і закупівлі ДП «Укркордонсервіс» підлягають процедурі тендерних торгів за діючим законодавством.

Агарков І.Ю. запитав про мету створення ДП «Укркордонсервіс» в контексті Концепції реформування ДФС та стосовно переліку послуг зазначеного ДП.

Стус В.В. повідомила, що ДП «Укркордонсервіс» створено для реалізації інфраструктурних проектів щодо будівництва, реконструкції, технічного та інформаційного забезпечення структурних підрозділів ДФС, які здійснюють митний контроль та митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України.

Олексієнко Д.В., який запропонував проголосувати за такі рішення:

1. Звернутись до ДФС з запитом щодо статутних документів, мети та задач, які поставлені перед ДП «Укркордонсервіс».

2. Провести антикорупційну експертизу наказу ДФС України №111 від 21.02.2017.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 80;

„проти” – 0;

„утрималися” – 1

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

1. Звернутись до ДФС з запитом щодо статутних документів, мети та задач, які поставлені перед ДП «Укркордонсервіс».

2. Провести антикорупційну експертизу наказу ДФС України №111 від 21.02.2017.

 

СЛУХАЛИ:

 

Богданову О.С., яка запропонувала рекомендувати Міністерству фінансів України:

Провести у травні 2017 року громадські обговорення результатів тестового режиму роботи зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, що буде впроваджено відповідно до наказу Міністерства фінансів «Про затвердження переліку критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» та виступити Міністерству фінансів з ініціативою внесення змін до Податкового кодексу України та до наказу Мінфіну за результатами проведених громадських обговорень, а також з ініціативою внесення змін до ПКУ, щодо відтермінування впровадження системи зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН у повноцінному режимі з 01.07.2017 на 01.01.2018.

Привести у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 25 січня 2017 року № 26 форму Реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Можливо візуалізувати форму Реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ з урахування того, що фактично автоматичне відшкодування здійснюється Держказначейством з урахування одночасно двох критеріїв: у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до Реєстру та після дати узгодження.

Сформувати у відповідності до вимог ПКУ Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого
2016 року, за якими станом на 1 січня 2017 року суми податку на додану вартість не відшкодовані з бюджету.

Забезпечити виконання вимог ПКУ щодо внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування сум ПДВ  інформації про суми податку, що підлягають поверненню шляхом  перерахування в рахунок сплати грошових зобов'язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Надати пояснення щодо невнесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування сум ПДВ  інформації про суми податку, що підлягають поверненню шляхом  перерахування в рахунок сплати грошових зобов'язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Враховуючи, що Міністерство фінансів України в частині забезпечення формування та реалізації податкової та митної політики виконує функції з координації діяльності контролюючих органів просимо надати відповідь з яких причин ТОВ «Кернел-Трейд» отримало бюджетне відшкодування вже по заявці за листопад, грудень 2016 року та січень 2017 року коли у той самий час не задоволено Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування сум ПДВ, подані значно раніше і які є узгодженими, наприклад у порівнянні з ТОВ «Радехівський цукор».

 

Олексієнко Д.В. запропонував проголосувати за озвучені пропозиції.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 81;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

 

Рекомендувати Міністерству фінансів України:

Провести у травні 2017 року громадські обговорення результатів тестового режиму роботи зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, що буде впроваджено відповідно до наказу Міністерства фінансів «Про затвердження переліку критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» та виступити Міністерству фінансів з ініціативою внесення змін до Податкового кодексу України та до наказу Мінфіну за результатами проведених громадських обговорень, а також з ініціативою внесення змін до ПКУ, щодо відтермінування впровадження системи зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН у повноцінному режимі з 01.07.2017 на 01.01.2018.

Привести у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 25 січня 2017 року № 26 форму Реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Можливо візуалізувати форму Реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ з урахування того, що фактично автоматичне відшкодування здійснюється Держказначейством з урахування одночасно двох критеріїв: у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до Реєстру та після дати узгодження.

Сформувати у відповідності до вимог ПКУ Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого
2016 року, за якими станом на 1 січня 2017 року суми податку на додану вартість не відшкодовані з бюджету.

Забезпечити виконання вимог ПКУ щодо внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування сум ПДВ  інформації про суми податку, що підлягають поверненню шляхом  перерахування в рахунок сплати грошових зобов'язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Надати пояснення щодо невнесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування сум ПДВ  інформації про суми податку, що підлягають поверненню шляхом  перерахування в рахунок сплати грошових зобов'язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Враховуючи, що Міністерство фінансів України в частині забезпечення формування та реалізації податкової та митної політики виконує функції з координації діяльності контролюючих органів просимо надати відповідь з яких причин ТОВ «Кернел-Трейд» отримало бюджетне відшкодування вже по заявці за листопад, грудень 2016 року та січень 2017 року коли у той самий час не задоволено Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування сум ПДВ, подані значно раніше і які є узгодженими, наприклад у порівнянні з ТОВ «Радехівський цукор».

 

З питання 4 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

 

Олексієнка Д.В., який запропонував затвердити контактні дані членів Громадської ради при ДФС України для розміщення їх на веб-сайті ДФС України.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 81;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

 

Затвердити контактні дані членів Громадської ради при ДФС України для розміщення їх на веб-сайті ДФС України.

 

 

СЛУХАЛИ:

 

Олексієнка Д.В., який подякував всім за участь та закрив засідання.

 

 

 

Голова Громадської ради
при Міністерстві фінансів України                                        В.Г. Козленко

 

 

Голова Громадської ради
при ДФС України                                                                      Д.В. Олексієнко