Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ №4 засідання Громадської ради при Державній фіскальній службі України

опубліковано 21 липня 2017 о 10:27

 

Дата та час проведення: 14 липня 2017 року, 11 год. 00 хв.  

Місце проведення: Конгрес-хол ДФС (м. Київ, Львівська площа, 8)

 

Присутні від ДФС

Пригаровський В.М. – директор Департаменту організації роботи Служби;

Чмерук М.О. – директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем;

Калєніченко Н.Г. – директор Департаменту обслуговування платників;

Антіпова О.В. – директор Департаменту податків і зборів з юридичних осіб;

Куц М.О. – директор Департаменту методологічної та нормотворчої роботи;

Шашенков Я.О. – директор Регуляторно-правового департаменту;

Рубан Н.І. – директор Департаменту аудиту;

Гвоздінський В.І. – директор Департаменту охорони державної таємниці, технічного та криптографічного захисту інформації;

Івашкович О.М. – в.о. директора Департаменту інформаційних технологій;

Бічевий Р.В. – керівник офісу реформ при ДФС;

Школьна Л.Й. – заступник директора Департаменту – начальник управління інтеграції обліково-звітних систем Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем; 

Морев О.Г. – начальник управління організації контролю за переміщенням товарів Департаменту організації митного контролю;

Кушнір А.О. – в.о. директора Інформаційно-довідкового департаменту ДФС;

Веселова Н.В. – начальник управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Донцова Л.І. – начальник відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Романюта А.Ф. – головний державний інспектор відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби

 

присутні (зареєструвались) від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС):

71 член Громадської ради, з яких 12 – за довіреністю (список додається);

6 представників ІГС.

 

Модератор: Олексієнко Д.В. – голова Громадської ради при Державній фіскальній службі України

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Інформація в.о. Голови ДФС України щодо реформування та поточної діяльності ДФС (Продан М.В.).

2. Інформація щодо рішень Митного комітету (Вдовіна Г.В.).

3. Інформація щодо стану розробки проекту Закону щодо запровадження податку на виведений капітал та практичного впровадження змін до положень ПКУ, прийнятих з 01.01.2017 (Шевцова Т.С., Куц М.О.).

4. Інформація щодо діяльності робочої групи по режиму електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних /розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Дроговоз Ю.С., Чмерук М.О., Калєніченко Н.Г.).

5. Щодо затримки та перенесення строків реєстрації податкових накладних в СЕА ПДВ (Богданова О.С., Чмерук М.О., Калєніченко Н.Г.).

6. Щодо окремих питань обліку від’ємного значення сум ПДВ (Богданова О.С., Чмерук М.О., Антіпова О.В.).

7. Щодо Положення про Громадську раду при ДФС України (Дроговоз Ю.С.).

8. Щодо Плану роботи Громадської ради при ДФС України на 2017 рік (Олексієнко Д.В.).

9. Різне.

 

Кворум є.

 

СЛУХАЛИ: 

 

Олексієнка Д.В., який привітав присутніх, відкрив засідання та оголосив проект Порядку денного. Зауважив, що надійшли пропозиції з уточнення назв пунктів 5 та 6 Порядку денного від Богданової О.С. та пропозиція до п. 9 від Онищенко Л.А. Оскільки в.о. Голови ДФС України Продан М.В. наразі знаходиться на іншій терміновій нараді, запропонував п.1 розглянути якщо він зможе прийти на засідання Громадської ради при ДФС, у зв’язку з чим першим питанням розглянути п.4 Порядку денного. Повідомив, що зареєструвались 71 член Громадської ради, кворум є. Запропонував затвердити Порядок денний з врахуванням поданих пропозицій.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Затвердити такий Порядок денний засідання:

1. Інформація щодо впровадження електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних /розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Чмерук М.В., Калєніченко Н.Г., Дроговоз Ю.С.);

2. Інформація щодо рішень Митного комітету (Вдовіна Г.В.);

3. Інформація щодо стану розробки проекту Закону щодо запровадження податку на виведений капітал та практичного впровадження змін до положень ПКУ, прийнятих з 01.01.2017 (Шевцова Т.С., Куц М.О.);

4. Щодо порушення ДФС термінів надсилання квитанції в електронній формі про підтвердження прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування та, щодо неправомірного призупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Богданова О.С., Чмерук М.В., Калєніченко Н.Г.);

5. Щодо необхідності «вирівнювання» суми на рахунках у СЕА ПДВ із сумами, на які платники ПДВ мають право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (Богданова О.С., Калєніченко Н.Г., Антіпова О.В.);

6. Щодо Положення про Громадську раду при ДФС України (Дроговоз Ю.С.);

7. Щодо Плану роботи Громадської ради при ДФС України на 2017 рік (Олексієнко Д.В.);

8. Різне (зокрема щодо доступу до правосуддя (Онищенко Л.А.).

 

З питання 1 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Чмерука М.О., який зазначив, що комісія ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН оперативно (протягом 5 днів) опрацьовує повідомлення щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним/розрахункам коригування. Фахівці  ДФС України працюють у посиленому режимі. Всі надані пакети документів оперативно опрацьовуються та надаються відповідні висновки по кожному такому повідомленню. На сьогодні за результатами розгляду надісланих повідомлень підтверджено 40% та відмовлено у реєстрації 60% податкових накладних/розрахунків коригування.

Звернув увагу присутніх на необхідності подання виключно тих документів, які свідчать про реальність операції по відмовленим податковим накладним.

Ті документи, які надходять до ДФС в електронному вигляді, потребують набагато менше часу для підготовки відповідного рішення. На опрацювання документів, які подаються у паперовому вигляді, потрібно більше часу через їх великий обсяг. У зв’язку з цим рекомендував не надсилати зайвих та непотрібних документів, оскільки це полегшить роботу ДФС та дасть змогу вчасно реагувати на всі звернення.

Зазначив, що на сьогодні ДФС проводить роз’яснювальну роботу не лише серед платників податків, а й серед своїх співробітників.

 

ВИСТУПИЛИ: 

 

Потопальська Т.В., яка підтримала позицію ДФС щодо відсутності необхідності подання зайвих документів та запитала про порядок дій платника у випадку, коли зазначення п’яти позицій УКТ ЗЕД не є достатнім.

Чмерук М.О. зазначив, що висновок регіонального ГУ ДФС не є остаточним рішенням. Остаточне рішення щодо блокування податкової накладної приймається ДФС України. Відсутність всіх документів, які є в вичерпному переліку, не є підставою для відмови. Бажано, щоб платник надавав тільки ті документи, які підтверджують реальність здійснення конкретної господарської операції. Стосовно кодів УКТ ЗЕД зауважив, що важливий той товар, який продається. Що стосується товару, який придбається, деталізація не потрібна.

Чумак О.В. зазначив, що основні проблеми з системою блокування податкових накладних виникає у виробників. Зауважив на відсутність прямого контакту з представниками ДФС, на яких покладено повноваження щодо прийняття остаточного рішення. Задав питання щодо можливості участі громадськості у регіональних групах розгляду скарг на систему блокування податкових накладних.

Пригаровський В.М. зауважив на проблему нестачі кадрів в регіональних ГУ ДФС.

Чмерук М.О. зазначив на необхідності продовження роз’яснювальної роботи серед платників податків, над чим ДФС зараз працює, оскільки в тестовому режимі йшов процес розробки критеріїв блокування.

Олексієнко Д.В. повідомив присутнім, що 13 липня 2017 року відбулось засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Львівській області, на якому прийнято наступні рішення:

1) звернутися до Громадської ради при ДФС України, ДФС України, Комітету ВР України з питань податкової і митної політики, Міністерства фінансів України з ініціативою про призупинення роботи та доопрацювання електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/ щодо Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 31 грудня 2017 року;

2) рекомендувати Міністерству фінансів України доопрацювати механізм подачі підтверджуючих документів та їх повний перелік, а також терміни розгляду Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

3) звернутися до громадських рад та громадських об'єднань Львівщини підтримати ініціативу про призупинення роботи електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/ щодо Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та їх доопрацювання до 31 грудня 2017 року і просити підготувати свої звернення до ДФС України, Комітету ВР України з питань податкової і митної політики, Міністерства фінансів України.

Бричко О.С. зауважив на необхідності у подальшому наданні детальних роз’яснень та проведення з цього питання семінарів. Запропонував інтенсифікувати спілкування ДФС з бізнесом на тему, що обговорюється.

Чмерук М.О. погодився з пропозицією стосовно посилення масово-роз’яснювальної роботи і висловив особисту готовність брати участь в таких заходах.

Чорний В.І. запропонував включити до складу комісій уповноважених на  розгляд питань про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку ДФС та головних управлінь ДФС в областях представників громадськості.

Чмерук М.О. констатував, що до складу робочих груп можуть входити лише штатні працівники ДФС.

Хмільовський В.М. запропонував ДФС України розглядати інститути громадянського суспільства як повноцінних партнерів і надсилати більше інформаційних повідомлень на електронні адреси ІГС. Рекомендував встановити чіткий регламент роботи комісій у регіонах і на центральному рівні.

Запропонував при доопрацюванні проекту Положення про Громадську раду при ДФС України надати належну увагу такому напряму роботи як  громадська експертиза.

Веселова Н.В. повідомила, що на офіційному веб-порталі ДФС є банер «До уваги платників ПДВ! Припинення реєстрації ПН», де розміщено узагальнені відповіді на всі питання бізнесу. Крім того, розроблено інформаційну кампанію, до виконання якої залучено регіональні підрозділи ДФС. Розповіла про семінар, присвячений цьому питанню, який відбувся
29 червня поточного року, під час якого в.о. Голови ДФС та директори профільних департаментів відповіли на всі поставлені представниками бізнесу запитання. Розповіла про інформування членів Громадської ради стосовно проектів нормативно-правових актів ДФС.

Чмерук М.О. зазначив, що окремих вимог щодо роботи комісій в різних регіонах немає. Стосовно питання, чому регіональні комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН приймають різні рішення, наголосив, що слід розглядати кожну конкретну операцію окремо.

Агарков І.Ю. задав питання чи повідомлялось Міністерству фінансів України щодо недостатності трудових ресурсів ДФС під час тестового режиму.

Чмерук М.О. повідомив про перспективи збільшення чисельності працівників, які працюють за цим напрямом, та висловив впевненість у подальшому налагодженні роботи системи.

Дроговоз Ю.С. інформувала про роботу робочої групи з розробки критеріїв зупинення реєстрації податкових накладних, напрацьовані зміни до Податкового кодексу України та відповідного наказу Міністерства фінансів України. Зауважила, що кількість заблокованих податкових накладних свідчить про те, що постраждали непоодинокі представники бізнесу. Зауважила, що на її думку, наразі відсутня політична воля відміняти дію системи блокування або продовжувати тестовий режим. Запропонувала продовжити роботу над доопрацюванням критеріїв блокування, у зв’язку з чим направити членам Громадської ради напрацювання робочої групи. Після узагальнення пропозицій запропонувала направити їх до ДФС України, Міністерства фінансів України та Державної регуляторної служби. Запропонувала ДФС удосконалити роботу сервісу «Електронний кабінет платника» задля розширення можливостей цього сервісу.

Калєніченко Н.Г. повідомила, що органами ДФС цілодобово ведеться моніторинг електронних документів, які надходять до органів ДФС в межах діяльності системи, в тому числі, проводиться порівняльний аналіз їх кількості з відповідними періодами минулих років. Наприклад, за 13 липня 2017 року ДФС прийняла 1445 тис. податкових накладних. Ця цифра приблизно відповідає кількості податкових накладних 13 липня 2016 року. За останні три дні навантаження на «Електронний кабінет платника» зросло на 77%, і ДФС приймає всі можливі заходи для того, щоб він працював у нормальному режимі.

Олексієнко Д.В. поставив на голосування затвердження таких рішень:

1. Взяти інформацію до відома;

2. Направити членам Громадської ради напрацювання робочої групи з відпрацювання системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків для ознайомлення та надання пропозицій;

3. Після опрацювання пропозицій надіслати їх до ДФС України, Міністерства фінансів України та Державної регуляторної служби;

4. Рекомендувати ДФС України удосконалити роботу сервісу «Електронний кабінет платника».

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

1. Взяти інформацію до відома;

2. Направити членам Громадської ради напрацювання робочої групи з відпрацювання системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків для ознайомлення та надання пропозицій;

3. Після опрацювання пропозицій надіслати їх до ДФС України, Міністерства фінансів України та Державної регуляторної служби;

4. Рекомендувати ДФС України удосконалити роботу сервісу «Електронний кабінет платника».

 

З питання 2 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Вдовіну Г.В., яка повідомила про діяльність Митного комітету Громадської ради та констатувала про новий конструктивний рівень взаємодії членів Комітету та фахівців ДФС. Запропонувала затвердити такі рішення Комітету:

1. Звернутись до Міністерства фінансів України з проханням надати результати роботи Міжвідомчої робочої групи, яка здійснювала аудит баз даних ДФС України;

2. Створити на базі Митного комітету Громадської ради робочу групу з напрацювання пропозицій до наказу Мінфіну від 25.07.2016 № 657 «Про затвердження переліків даних, необхідних для функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів» та залучити представників ДФС до її діяльності;

3. Звернутись до Кабінету Міністрів України з пропозицією включити  до складу Ради з питань міжнародної торгівлі членів Громадської ради Трусова С.І., Луговця В.А., Мясоєдова В.В., Чорного В.І., Бричка О.С., Платонова О.І., Потапову Н.В., Федорука С.С.

Також запропонувала звернутись до Прем’єр-міністра України з пропозицією провести робочу зустріч з представниками Громадської ради при ДФС за участі МФУ для обговорення інституційної реформи ДФС.

 

ВИСТУПИЛИ: 

 

Бічевий Р.В., який повідомив, що наразі є п’ять стратегічних документів з питань реформування ДФС, зокрема, акти КМУ та меморандуми з МВФ. Минулого року відбулись 16 технічних місій МВФ, за результатами яких є звіти та рекомендації. Наголосив, що відсутній єдиний цілісний план з реформування ДФС. Повідомив, що для перегляду ініціатив наступного тижня працюватиме місія МВФ. Запропонував Громадській раді звернутись до Міністерства фінансів України з пропозицією долучитись до робити місії.

Олексієнко Д.В. запропонував направити до Міністерства фінансів України пропозиції щодо залучення членів Правління Громадської ради при ДФС до роботи місії МВФ.

Берестенко В.В., Шемяткін О.О., Потапова Н.В., Чорний В.І. запропонували долучити їх кандидатури.

Вдовіна Г.В. запропонувала долучити кандидатури  Луговця В.А. та експертів Громадської ради Терещенка С.С., Андреєва О.А.

Олексієнко Д.В. поставив на голосування озвучені рішення та пропозиції Митного комітету.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Звернутись до Міністерства фінансів України з проханням надати результати роботи Міжвідомчої робочої групи з проведення аудиту баз даних ДФС України;

Створити на базі Митного комітету Громадської ради робочу групу з напрацювання пропозицій до наказу Мінфіну від 25.07.2016 № 657 «Про затвердження переліків даних, необхідних для функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів» та залучити представників ДФС до її діяльності;

Звернутись до Кабінету Міністрів України з пропозицією включити  до складу Ради з питань міжнародної торгівлі членів Громадської ради Трусова С.І., Луговця В.А., Мясоєдова В.В., Чорного В.І., Бричка О.С., Платонова О.І., Потапову Н.В., Федорука С.С.

Направити до Міністерства фінансів України пропозиції щодо залучення членів Правління Громадської ради при ДФС до роботи місії МВФ, а також членів Громадської ради: Берестенка В.В., Шемяткіна О.О., Потапову Н.В., Чорного В.І., Луговця В.А. та експертів Громадської ради Терещенка С.С., Андреєва О.А.

Звернутись до Прем’єр-міністра України з пропозицією провести робочу зустріч з представниками Громадської ради при ДФС за участі МФУ для обговорення інституційної реформи ДФС.

 

З питання 3 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Шевцову Т.С., яка поінформувала про питання, що опрацьовувалися Податковим комітетом Громадської ради, та прийняті відповідні рішення, які запропонувала затвердити:

1. Звернутись до ДФС України з пропозицією надати роз’яснення:

1.1. щодо редакції п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ, яку необхідно застосовувати у разі здійснення платником податків самостійного коригування у 2017 році щодо контрольованих операцій, здійснених починаючи з 01 січня 2016 року;

1.2. щодо виконання платниками податків своїх обов’язків зі сплати податкових зобов’язань через банки, в яких введена тимчасова адміністрація;

1.3. щодо незастосування п.п. «г» п. 198.5 ст. 198 ПКУ у разі вибуття (ліквідації, викрадення, зруйнування тощо) основних засобів з незалежних від платника обставин, у тому числі до 01 січня 2017 року. Визнати висновки листів ДФС від 27.05.2016 № 11679/6/99-95-42-01-15 та від 28.10.2016 № 23461/6/99-99-15-03-02-15 у частині нарахування ПДВ за п.п. «г» п. 198.5 ст. 198 ПКУ такими, що суперечать законодавству;

1.4. щодо порядку розрахунку пені, а саме:

- що розрахунок пені у зв’язку із виправленням у 2017 році помилок, виявлених у періодах, які передували 1 січня 2017 року, починається з 91 дня після останнього граничного дня сплати грошових зобов’язань та виходячи з 100% річних облікової ставки НБУ;

- у разі необхідності внести необхідні зміни до програмного забезпечення, за допомогою якого здійснюється розрахунок пені у інтегрованих картках платників податків у зв’язку із самостійним виправленням помилок;

- зменшити у інтегрованих картках платників податків суми пені, що були безпідставно нараховані із порушенням правил,  встановлених ст. 129 ПК України у редакції чинній з 1 січня 2017 року, при поданні такими платниками у 2017 році уточнюючих розрахунків за періоди, що передували 2017 року.

1.5. щодо повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені, для уникнення Офісом великих платників податків ДФС порушення ст. 43 ПКУ.

2. Створити робочу групу з представників Міністерства фінансів України, ДФС, членів та експертів громадських рад при ДФС та Міністерстві фінансів України з метою розробки та затвердження узагальнюючої податкової консультації щодо ознак, документів та відомостей, які можуть використовуватись для підтвердження статусу нерезидента як бенефіціара відповідного доходу.

 

ВИСТУПИЛИ: 

 

Потопальська Т.В., яка зауважила, що на її думку ДФС, зокрема Офісом великих платників ДФС, не виконуються вимоги ст.43 Податкового кодексу України щодо повернення на рахунки платників сум переплат податку на прибуток підприємств.

Бамбізов Є.Є. зауважив, що проблеми відшкодування переплат з податку на прибуток має вирішуватись Верховною Радою України при формуванні бюджету. Повідомив, що для рішення цього питання ДФС України ініціює запровадження єдиного рахунку.

Олексієнко Д.В. запропонував ініціювати проведення окремої зустрічі  представників Громадської ради при ДФС з керівництвом Офісу великих платників ДФС.

Бамбізов Є.Є. запропонував Громадській раді з порушених Податковим комітетом питань звернутись до Міністерства фінансів України для отримання узагальнюючої податкової консультації. Закликав платників податків звертатись до ДФС України для отримання індивідуальних консультацій зі спірних питань. Підтримав пропозицію щодо організації робочої зустрічі з представниками Громадської ради.

Шевцова Т.С. проінформувала про те, що робоча група з розробки проекту Закону «Про податок на виведений капітал» завершила свою роботу, законопроект розміщений для надання пропозицій на веб-сайті Міністерства фінансів України. Законопроект відповідає Указу Президента про анти-офшорні заходи та Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020». Повідомила про те, що найближчим часом має бути прорахований вплив на державний бюджет від заміни податку на прибуток податком на виведений капітал. Подякувала Державній фіскальній службі за якісну роботу в робочій групі, зокрема Задорожному О.М. та Мішину М.О. Запропонувала звернутись до ДФС України з пропозицією підтримати ініціативу запровадження податку.

Куц М.О. зазначила, що останнім часом було проведено низку зустрічей із представниками інститутів громадянського суспільства, у зв’язку з чим готується кілька роз’яснень з актуальних питань. Акцентувала увагу на проблемі неточного формулювання платниками податків запитань, що впливає на якість відповідей.

Бородиня О.Г. повідомив, що за даними з різних джерел до 65% економіки України знаходиться в тіні. Як приклад навів ситуацію з великою часткою контрабандних товарів на ринку взуття. Висловив сумніви щодо можливості проведення пост-аудиту після прийняття законопроекту.

Запропонував не підтримувати законопроект. Запитав у голови Громадської ради щодо кворуму Громадської ради.

Шевцова Т.С., Олексієнко Д.В., Потопальська Т.В., Бричко О.С., інші члени Громадської ради (з зали), які зауважили, що Бородиня не має рації щодо законопроекту, у зв’язку з чим запропонували Бородині О.Г. ознайомитись з останньою редакцією документа.

Олексієнка Д.В. оголосив, що на засіданні Громадської ради зареєструвався 71 член Громадської ради, що є більше необхідного кворуму для прийняття рішень. Поставив на голосування озвучені головою Податкового комітету Громадської ради при ДФС Шевцовою Т.С. рішення.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 68;

„проти” – 1;

„утрималися” – 1

„не голосував” – 1

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

1. Звернутись до ДФС України з пропозицією надати роз’яснення:

1.1. щодо редакції п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ, яку необхідно застосовувати у разі здійснення платником податків самостійного коригування у 2017 році щодо контрольованих операцій, здійснених починаючи з 01 січня 2016 року;

1.2. щодо виконання платниками податків своїх обов’язків зі сплати податкових зобов’язань через банки, в яких введена тимчасова адміністрація;

1.3. щодо незастосування п.п. «г» п. 198.5 ст. 198 ПКУ у разі вибуття (ліквідації, викрадення, зруйнування тощо) основних засобів з незалежних від платника обставин, у тому числі до 01 січня 2017 року. Визнати висновки листів ДФС від 27.05.2016 № 11679/6/99-95-42-01-15 та від 28.10.2016
№ 23461/6/99-99-15-03-02-15 у частині нарахування ПДВ за п.п. «г» п. 198.5 ст. 198 ПКУ такими, що суперечать законодавству;

1.4.  щодо порядку розрахунку пені, а саме:

- що розрахунок пені у зв’язку із виправленням у 2017 році помилок, виявлених у періодах, які передували 1 січня 2017 року, починається з 91 дня після останнього граничного дня сплати грошових зобов’язань та виходячи з 100% річних облікової ставки НБУ;

- у разі необхідності внести необхідні зміни до програмного забезпечення, за допомогою якого здійснюється розрахунок пені у інтегрованих картках платників податків у зв’язку із самостійним виправленням помилок;

- зменшити у інтегрованих картках платників податків суми пені, що були безпідставно нараховані із порушенням правил,  встановлених ст. 129 ПК України у редакції чинній з 1 січня 2017 року, при поданні такими платниками у 2017 році уточнюючих розрахунків за періоди, що передували 2017 року.

1.5. щодо повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені, для уникнення Офісом великих платників податків ДФС порушення ст. 43 ПКУ.

2. Створити робочу групу з представників Міністерства фінансів України, ДФС, членів та експертів громадських рад при ДФС та Міністерстві фінансів України з метою розробки та затвердження узагальнюючої податкової консультації щодо ознак, документів та відомостей, які можуть використовуватись для підтвердження статусу нерезидента як бенефіціара відповідного доходу.

3. Провести робочу зустріч з керівництвом Офісу великих платників ДФС України для обговорення порушених питань, що відносяться до компетенції Офісу.

 

З питання 4 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Богданову О.С., яка доповіла щодо наявності випадків порушення ДФС термінів надсилання квитанції про підтвердження прийняття або неприйняття, зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Запропонувала звернутись до ДФС України з проханням провести розслідування  щодо причин несвоєчасної реєстрації податкових накладних, надати пояснення яким нормативно-правовим актом передбачено форму квитанції-повідомлення про неприйняття податкової накладної/коригування.

Олексієнка Д.В., який поставив пропозицію Богданової О.С. на голосування.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Звернутись до ДФС України з проханням провести розслідування щодо причин несвоєчасної реєстрації податкових накладних, надати пояснення яким нормативно-правовим актом передбачено форму квитанції-повідомлення про неприйняття податкової накладної/коригування.

 

З питання 5 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Богданову О.С., яка  зауважила щодо необхідності «вирівнювання» суми на рахунках у СЕА ПДВ із сумами, на які платники ПДВ мають право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування.

Запропонувала:

1. Створити робочу групу, щодо підготовки змін до Податкового кодексу України стосовно автоматичного збільшення суми, на яку платники податку мають право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на суму «заморожених» коштів в СЕА ПДВ.

2. Звернутись до ДФС України з пропозицією щодо залучення до робочої групи  фахівців підрозділів Державної фіскальної службі України, які здійснюють моніторинг та адміністрування баз даних та інформаційних ресурсів, що використовуються для адміністрування податків, зборів та інших обов’язкових платежів задля визначення можливості розрахунку «заморожених» сум в СЕА ПДВ щодо кожного окремого платника податку.

Олексієнка Д.В., який поставив пропозицію Богданової О.С. на голосування.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

1. Створити робочу групу, щодо підготовки змін до Податкового кодексу України стосовно автоматичного збільшення суми, на яку платники податку мають право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на суму «заморожених» коштів в СЕА ПДВ.

2. Звернутись до ДФС України з пропозицією щодо залучення до робочої групи  фахівців підрозділів Державної фіскальної службі України, які здійснюють моніторинг та адміністрування баз даних та інформаційних ресурсів, що використовуються для адміністрування податків, зборів та інших обов’язкових платежів задля визначення можливості розрахунку «заморожених» сум в СЕА ПДВ щодо кожного окремого платника податку.

  

З питання 6 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Дроговоз Ю.С., яка повідомила про проект Положення про Громадську раду при Державній фіскальній службі України та запропонувала прийняти його за основу.

 

ВИСТУПИЛИ: 

 

Юровський Д.Б., який повідомив, що він нарахував 37 осіб у залі: в тому числі 5 осіб є працівниками ДФС, та 33 члена громадської ради або запрошені особи. Спитав у членів Правління Громадської ради, чому досі не прийнято Положення про Громадську раду при ДФС України.

Дроговоз Ю.С. повідомила, що Положення про Громадську раду при ДФС України є чинним. Прийняття Положення в новій редакції зумовлено приведенням його до норм постанови Кабінету Міністрів України № 996 із змінами. Зазначила, що робота Громадської ради налагоджена і не викликає зауважень.

Олексієнко Д.В. повідомив, що для фіксації чисельності зареєстрованих осіб Громадській раді необхідно прийняти рішення щодо проведення переклички. Зауважив на непотрібності цієї процедури, оскільки особи, які залишали засідання, довірили свій голос іншим членам Громадської ради, залишивши їм картки для голосування.

Бородиня О.Г., який наполіг на проведенні переклички.

Олексієнка Д.В., який поставив пропозицію проведення переклички на голосування.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 1;

„проти” – 70;

„утрималися” – 0

 

Рішення не прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Не проводити перекличку.

 

СЛУХАЛИ: 

 

Олексієнка Д.В., який поставив пропозицію Дроговоз Ю.С. щодо прийняття проекту Положення про Громадську раду при ДФС України за основу з подальшим його доопрацюванням в робочому порядку на голосування.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 69;

„проти” – 1;

„утрималися” – 1

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Прийняти проект Положення про Громадську раду при ДФС України за основу з подальшим його доопрацюванням в робочому порядку.

 

З питання 7 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Олексієнка Д.В., який представив проект Плану роботи Громадської ради на 2017 рік та запропонував його затвердити.

 

ВИСТУПИЛИ: 

 

Бородиня О.Г., який запропонував виключити п.12 проекту Плану роботи Громадської ради на 2017 рік (з розділу плану роботи Митного комітету). Запропонував голові Громадської ради удосконалити організаційний процес діяльності Громадської ради.

Юровський Д.Б., який звернувся до Правління Громадської ради при ДФС України з вимогою пояснити, чому План роботи Громадської ради при ДФС України на 2017 рік виноситься на затвердження саме зараз, а не на початку року.

Олексієнко Д.В. повідомив, що План роботи Громадської ради при ДФС України на 2017 рік передбачалося затвердити на першому засіданні у цьому році, але у зв’язку з тим, що засідання  Громадської ради при ДФС у першому кварталі 2017 року було спільним з Громадською радою при МФУ, внутрішні питання, такі як схвалення Положення про Громадську раду та затвердження Плану роботи Громадської ради на 2017 рік, були перенесені на найближче засідання Громадської ради при ДФС України.

Берестенко В.В. запропонував оголошувати регламент засідання перед кожним засідання. Підтримав Бородиню О.Г. щодо виключення п.12 з розділу плану роботи Митного комітету проекту Плану роботи Громадської ради на 2017 рік.

Олексієнко Д.В. наголосив, що План роботи Митного комітету був прийнятий членами Митного комітету на засіданні і у нього немає підстав та повноважень виключати пункти затвердженого комітетом Плану із загального проекту Плану роботи Громадської ради.

Запропонував членам Громадської ради затвердити План роботи Громадської ради на 2017 рік.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 67;

„проти” – 2;

„утрималися” – 2

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Затвердити План роботи Громадської ради на 2017 рік (додається).

 

 З питання 8 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Онищенко Л.А., яка навела, на прикладах ухвал Вищого адміністративного суду України 2017 року, негативну для платників податків та економіки України тенденцію не допуску до суду та зауважила на потребі звернень від Громадської ради до Верховної Ради України, Асоціації адміністративних суддів України, з метою упередження та нівелювання таких тенденцій.

Запропонувала ухвалити наступні рішення:

1. Направити до Верховної Ради України лист-пропозиції до проекту закону України від 23.03.2017 № 6232 «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» із порівняльною таблицею.

2. Направити лист до Голови Верховного Суду України з проханням винести на найближчий Пленум Верховного Суду України питання не допуску до правосуддя, що мали місце у рішеннях 2017 року судів Касаційної інстанції та дати можливість представникам громадськості надати оцінку зазначеній практиці.

3. Направити до Асоціації адміністративних суддів України,  Асоціації суддів Конституційного Суду України,  Асоціації  конституційного правосуддя країн Чорноморського та Балтійського регіонів листи з проханням надати правові коментарі та висвітлити на сторінках своїх сайтів свої позиції щодо можливості правової прийнятності  проекту Заяви про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої пунктом 5 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України у зв’язку з невідповідністю судового рішення суду касаційної інстанції викладеному у постанові Верховного Суду України висновку щодо застосування у подібних правовідносинах норм матеріального права у зв’язку з не допуском до правосуддя.

 

Олексієнка Д.В., який поставив пропозицію Онищенко Л.А. на голосування.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

1. Направити до Верховної Ради України лист-пропозиції до проекту закону України від 23.03.2017 № 6232 «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» із порівняльною таблицею.

2. Направити лист до Голови Верховного Суду України з проханням винести на найближчий Пленум Верховного Суду України питання не допуску до правосуддя, що мали місце у рішеннях 2017 року судів Касаційної інстанції та дати можливість представникам громадськості надати оцінку зазначеній практиці.

3. Направити до Асоціації адміністративних суддів України,  Асоціації суддів Конституційного Суду України,  Асоціації  конституційного правосуддя країн Чорноморського та Балтійського регіонів листи з проханням надати правові коментарі та висвітлити на сторінках своїх сайтів свої позиції щодо можливості правової прийнятності  проекту Заяви про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої пунктом 5 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України у зв’язку з невідповідністю судового рішення суду касаційної інстанції викладеному у постанові Верховного Суду України висновку щодо застосування у подібних правовідносинах норм матеріального права у зв’язку з не допуском до правосуддя.

 

СЛУХАЛИ:

 

Олексієнка Д.В., який підбив підсумки та закрив засідання.

 

  

Голова  Громадської ради
при ДФС України                                                 Д.В. Олексієнко

 

 

Секретар  Громадської ради
при ДФС України                                    В.П. Косарчук