Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ №6 засідання Громадської ради при Державній фіскальній службі України

опубліковано 29 березня 2018 о 12:43

Дата та час проведення: 20березня 2018 року, 11 год. 00 хв. 

 

Місце проведення: Конгрес-хол ДФС (м. Київ, Львівська площа, 8)

 

Присутні від ДФС

Продан М.В. – в.о. Голови ДФС;

Пригаровський В.М. – директор Департаменту організації роботи Служби;

Чмерук М.О. – директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем;

Шкурат І.П. – начальник Головного управління внутрішньої безпеки;

Калєніченко Н.Г. – директор Департаменту обслуговування платників;

АнтіповаО.В. – директор Департаменту податків і зборів з юридичних осіб;

Івашкович О.М. – в.о. директора Департаменту інформаційних технологій;

Центнарук О.А. – заступник директора Департаменту організації митного контролю;

Педосенко І.М. – заступник директора Департаменту адміністрування митних платежів;

Поїзд В.П. – директор Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії;

Демченко С.С. – в.о. директора Департаменту таргетингу та управління митними ризиками;

Мацюк В.Я. – перший заступник начальника Головного оперативного управління;

Солодченко С.В. – в.о. начальника Головного слідчого управління фінансових розслідувань;

Рахуба А.М. – директор Департаменту матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури;

Боднарчук І.В. – директор Департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності;

Веселова Н.В. – начальник управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Донцова Л.І. – начальник відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Романюта А.Ф. – головний державний інспектор відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби

 

присутні (зареєструвались) від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС):

69 членів Громадської ради, з яких 15 – за довіреністю (список додається);

9 представників ІГС.

Модератор: Олексієнко Д.В. – голова Громадської ради при Державній фіскальній службі України

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

 

1. Публічний звіт в.о. Голови ДФС Продана М.В. щодо діяльності ДФС у 2017 році (інформація про результати роботи ДФС, використані кошти державного бюджету, інші питання щодо діяльності ДФС).

2. Стратегічні напрями діяльності ДФС у 2018 році. Запровадження законодавчих змін у податковій та митній сферах (Продан М.В.).

3. Актуальні питання протидії корупції в органах ДФС (представник Головного управління внутрішньої безпеки ДФС).

4. Питання удосконалення роботи електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних /розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Дроговоз Ю.С., Чмерук М.О.).

5. Затвердження рішень Митного комітету Громадської ради при ДФС. Питання реалізації механізму «єдиного вікна» (Вдовіна Г.В., представник Департаменту організації митного контролю).

6. Затвердження Звіту про роботу Громадської ради при ДФС України за 2017 рік та Плану роботи Громадської ради при ДФС України на 2018 рік (Олексієнко Д.В.).

7. Щодо законопроекту «Про Національне бюро фінансової безпеки України» (Дроговоз Ю.С.).

8. Різне

 

Кворум є.

 

СЛУХАЛИ: 

 

Олексієнка Д.В., який привітав присутніх, відкрив засідання та оголосив проект Порядку денного.Повідомив, що зареєструвались 69членів Громадської ради, кворум є. Запропонував затвердити Порядок денний.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 69;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Затвердити такий Порядок денний засідання:

 

1.   Публічний звіт в.о. Голови ДФС Продана М.В. щодо діяльності ДФС у 2017 році (інформація про результати роботи ДФС, використані кошти державного бюджету, інші питання щодо діяльності ДФС).

2.   Стратегічні напрями діяльності ДФС у 2018 році. Запровадження законодавчих змін у податковій та митній сферах (Продан М.В.).

3.   Актуальні питання протидії корупції в органах ДФС (представник Головного управління внутрішньої безпеки ДФС).

4.   Питання удосконалення роботи електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних /розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Дроговоз Ю.С., Чмерук М.О.).

5.   Затвердження рішень Митного комітету Громадської ради при ДФС. Питання реалізації механізму «єдиного вікна» (Вдовіна Г.В., представник Департаменту організації митного контролю).

6.   Затвердження Звіту про роботу Громадської ради при ДФС України за 2017 рік та Плану роботи Громадської ради при ДФС України на 2018 рік (Олексієнко Д.В.).

7.   Щодо законопроекту «Про Національне бюро фінансової безпеки України» (Дроговоз Ю.С.).

8.   Різне

 

З питання 1 та 2 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Продана М.В., який привітав присутніх, підкреслив важливість конструктивного діалогу між громадськістю та ДФС іпрезентував звіт щодо діяльності ДФС у 2017 році (презентація додається).

 Так, за січень – грудень 2017 року надходження до зведеного бюджету склали 961 млрд. грн, що на 26,7 % більше, аніж у 2016 році. Це дало змогу у липні 2017 року Уряду України переглянути видаткову частину бюджету для успішного завершення до кінця року запланованих урядових програм. Збір платежів до загального бюджету України склав 753 млрд. грн., що на
140 млрд. грн. більше, аніж у 2016 році (23% темп росту). Охарактеризував 2017 рік, як рік виводу більшості процесів із тіньової економіки. За результатами І кварталу 2017 року повноцінно запрацював електронний реєстр відшкодування ПДВ. Щомісячне оперативне відшкодування дало можливість суб’єктамоперативно поповнювати свої обігові кошти. В результаті суттєво зменшилась кількість платників, які за результатами року декларували збитки. Митні платежі становлять майже 70 млрд. грн. У структурі надходжень найбільш питому вагу загального фонду державного бюджету дає ПДВ, що ж стосується місцевих бюджетів – левова частка належить податку на доходи фізичних осіб. Завдяки процесам бюджетної децентралізації сьогодні в регіонах акумульовано надзвичайно великий бюджетний ресурс для здійснення подальшого розвитку (дорожня інфраструктура, соціальні проекти тощо).

У 2017 році одним із завдань в ДФС було зменшення суми переплат з податку на прибуток. Зазначив, що за попередні роки була сформована надзвичайна сума переплати податку на прибуток. 

Станом на 1 січня 2015 року сума переплати з податку на прибуток складала 25.2 млрд. грн. Мова йде про суми, які були сплачені платниками податків наперед. На 1 січня 2016 року обсяг переплат скоротився до
23.9 млрд. грн., на 1 січня 2017 року – до 18.3 млрд. грн., на початок
2018 року –­ до 16 млрд. грн. Станом на 20 березня поточного року сума знизилася ще на понад мільярд – до 15.1 млрд. грн.

Минулого року від ДФС була ініціатива, щоб у бюджеті на 2017 рік були передбачені кошти, за якими можливо було б раз і назавжди вирішити цю проблему. Фактично за одну операцію повернути кошти, які були сплачені у вигляді авансових платежів. Однак достатніх коштів не було, тому переплатиповертаються поступово.

Зазначив про абсолютно автоматизований процес відшкодування ПДВ.Український формат повернення ПДВ з бюджету є одним з найпрозоріших у світі. Процес відшкодування стабілізувався, що дає змогу платникам,оперативно отримуючи відшкодований податок, своєчасно поповнювати свої обігові кошти.Протягом останнього часу під час зустрічей з бізнесом, громадськими організаціями, різноманітними бізнес-асоціаціями не було жодних нарікань на роботу системи з відшкодування ПДВ. Загалом у
2017 році платникам було відшкодовано 120.1 млрд. грн. ПДВ.

Надав інформацію щодо показників боротьби з контрабандою та порушенням митних правил на державному кордоні (кількість порушених справ, суми коштів, скільки накладено штрафів і скільки стягнуто у порівнянні з 2016 роком), а також повідомив про судову практику по кількості правопорушень.

Повідомив і про результати роботи податкової міліції (153 кримінальні провадження за виявленими фактами незаконно заявлених до відшкодування 2.3 млрд. грн.; припинено протиправну діяльність 65 конвертаційних центрів; донараховано до бюджету за результатами відпрацювання зустрічних транзитів майже 1.5 млрд. грн.; викрито 166 підпільних виробництв підакцизних товарів, з яких 132 – алкогольна продукція; 324 кримінальні провадження, які внесені до ЄРДР за результатами виявлених правопорушень у  митній сфері). Також навів цифри стосовно результатів роботи слідчих підрозділів фінансових розслідувань.

Проінформував присутніх про роботу Електронного кабінету платника.

ДФС було оновлене серверне обладнання для забезпечення можливості впровадження нових функцій Електронного кабінету, в якому кожні два місяці додавалися нові сервіси.

 

 

Сьогодні ДФС працює над розробкою не менш цікавих і важливих для роботи бізнесу сервісів, які, зокрема, дозволять формувати проект декларації за рахунок даних з інформаційних ресурсів ДФС.

Загалом у минулому році ДФС надано понад 5 млн. адміністративних послуг. За 2017 рік прийнято та оброблено понад 320 млн. електронних документів. В середньому за добу приймається та обробляється більше 1 млн. документів в електронному вигляді.

Жоден орган виконавчої влади не має такої розгалуженої мережі і немає таких потужних обсягів, як сьогодні є в ДФС. Для прикладу, за
1 секунду обробляється 50 електронних документів. Робиться все можливе, щоб не було жодних збоїв при роботі сервісів, зокрема, під час прийняття звітності.

Щодо обслуговування фізичних осіб слід зазначити, що ДФС практично вийшла на 100% послуг, які можна надавати через Електронний кабінет (отримувати будь-які довідки, сплачувати відповідні податки).

Завершено процеси конектуз системою Прозоро (довідка про відсутність заборгованості для тендерних закупівель автоматично буде відправлятися до системи Прозоро).

Також проінформував про використання коштів, які отримала ДФС у 2017 році (зокрема, ремонт, в тому числі пунктів пропуску, закупівля обладнання тощо), фінансування на Університет ДФС України та структуру ДФС.

 

СЛУХАЛИ: 

 

Продана М.В., який поінформував про Стратегічні ініціативи розвитку ДФС до 2020 року, які розроблено для поліпшення умов платникам та сприяння бізнес клімату. Зокрема, передбачається продовжити автоматизацію всіх внутрішніх процедур діяльності ДФС, збільшення заробітних плат та забезпечення належних умов праці, продовження розбудови сучасної стабільної та захищеної ІТ інфраструктури (вт.ч. комплексна система захисту інформації), впровадження системи стимулювання та оцінки ефективності персоналу, створення умов для поліпшення добровільності сплати податків, подальша розбудова надання сервісів для платників, ефективне адміністрування податків і митних платежів (єдиний казначейський рахунок, централізація процедур адміністрування митних платежів тощо), митне та прикордонне співробітництво, розбудова митної інфраструктури, міжнародне співробітництво тощо (презентація додається).

Олексієнка Д.В., який закликав членів Громадської ради при ДФС надати свої пропозиції до ініціатив розвитку ДФС.

 

 

 

ВИСТУПИЛИ:

 

Дроговоз Ю.С., яка зауважила про ситуацію з апеляційним та судовим оскарженням рішень податкових органів. Запропонувала окремо обговорити цей аспект на засіданні податкового комітету Громадської ради для напрацювання пропозицій.

Шевцова Т.С. підтримала пропозицію Дроговоз Ю.С. та навела приклади неузгодженості роботи певних підрозділів ДФС під час процедур апеляційного оскарження. Запропонувала залучати представників громадськості до погоджувальних рад при розгляді спірних питань.

Продан М.В. зазначив, що для запобігання розбіжностей у тлумаченні законодавства представники департаменту методології ДФС беруть участь при розгляді спірних питань. При надходженні запитів від Громадської ради при ДФС стосовно розгляду спірних питань, ДФС забезпечить їх належне опрацювання.

Хмільовський В.М. розповів про ситуацію стосовно спрощеної системи оподаткування та ймовірність її ліквідації. Заявив про готовність працювати над мінімізацією схем ухилення крупного бізнесу від оподаткування за допомогою спрощеної системи.

Продан М.В. зауважив, що на його особисте переконання, виходом з ситуації є загальне застосування РРО. Це також буде ефективною протидією контрабанді, спірним питанням визначення митної вартості, контрафактної продукції тощо. Наголосив на недоцільності скасування окремих груп спрощеної системи оподаткування.

Берестенко В.В.наголосив на необхідності зустрічей керівництва ДФС з представниками бізнесу і громадськості в регіонах України та повідомив про недоліки «контейнерного контролю». Запропонував здійснювати моніторинг ефективності такого контролю. Зауважив на проблемах, що виникають при митному оформленні на одеському «Автохабі».

ПроданМ.В. який зауважив, що група припортового контролю розпочала свою роботу два тижні тому та ще зарано робити висновки з її роботи. Запропонував надати пропозиції щодо роботи «Автохабу» із зазначенням прізвищ конкретних посадовців, які створюють штучні перешкоди при митному оформленні.

Потопальська Т.В. вказала на проблеми повернення переплати з податку на прибуток відокремленим підрозділам юридичних осіб, які вже не є платниками податку на прибуток підприємств.

Продан М.В. повідомив про причини такого неповернення та звернувся з проханням надавати інформацію про кожний такий випадок.

Бородиня О.Г. зазначив про заниження середньої митної вартості імпортованого взуття та негативний вплив цих процесів на конкурентоздатність українських виробників взуття. Запропонував надати ДФС повноваження самостійно визначати митну вартість імпорту.

Продан М.В. запропонував надати більш точну статистику з озвученого питання.

Онищенко Л.А. звернула увагу на практику невиконання органами ДФС судових рішень, висловила прохання узагальнити судову практику з податкових питань та запропонувала відобразити це питання у Стратегічних ініціативах ДФС України до 2020 року.

Продан М.В. навів проблемні питання виконання рішень судів.

Голубка Я.В. навів випадки «зникнення» сум ПДВ з СЕА ПДВ.

М’ясоєдов В.В.навів приклад затримки митного оформлення ввезення товару на територію України.

Пероганич Ю.Й.висловив позицію про застосування реєстраторів розрахункових операцій на спрощений системі оподаткування та задав питання про готовність митних органів до введення в дію змін до законодавства про ввезення в Україну поштових відправлень.

Продан М.В. зауважив, що ДФС України є органом, що реалізує, а не визначає податкову та митну політику і ДФС готова до реалізації змін законодавства.

Нараєвська І.Л.повідомила про судову практику з питань «вкраденого» ПДВ внаслідок підроблення електронного підпису платників податків та виконання ДФС рішень судів з цих питань.

Продан М.В., Калєніченко Н.Г. зазначили, що ДФС – державний орган, який зобов’язаний виконувати рішення судів.

Трусов С.І. задав питання щодо забезпечення митників спеціальним одягом та відображення у Стратегічних ініціативах ДФС України до 2020 року стану імплементації митного законодавства Європейського Союзу.

Продан М.В. зауважив, що кошти для забезпечення митників спеціальним одягом зарезервовані у відповідному кошторисі. Запропонував надавати пропозиції для обговорення питань за митним напрямом.

Шевцова Т.С. повідомила присутнім, що за результатами зустрічі Президента та Прем’єр-Міністра з представниками бізнесу Громадська рада звернулась до ДФС з проханням надати зведену інформацію щодо декларації з податку на прибуток підприємств. Подякувала за співпрацю з Департаментом податків і зборів з юридичних осіб ДФС за оперативне надання такої інформації.

Олексієнко Д.В.поставив на голосування затвердження таких рішень:

1. Публічний звіт в.о. Голови ДФС Продана М.В. щодо діяльності  ДФС у 2017 році взяти до відома;

2. Громадській раді при ДФС протягом 2 тижнів підготувати та надати до ДФС пропозиції стосовностратегічних ініціатив.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 69;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

1. Публічний звіт в.о. Голови ДФС Продана М.В. щодо діяльності  ДФС у 2017 році взяти до відома;

2. Громадській раді при ДФС протягом 2 тижнів підготувати та надати до ДФС пропозиції стосовно стратегічних ініціатив.

 

З питання 3 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Шкурата І.П., який поінформував присутніх,що діяльність Державної фіскальної служби України у сфері запобігання та протидії корупції протягом 2017 року була спрямована на упередження, профілактику корупційних проявів, а також процесуальне документування корупційних злочинів. 

Основні зусилля суб’єктів попередження та протидії корупційним проявам в системі ДФС України були спрямовані на:

розвиток та удосконалення дієвої комплексної системи запобігання та протидії корупційним проявам шляхом створення дієвих організаційних та дисциплінарних процедур;

посилення функціональних можливостей та ефективної діяльності підрозділів внутрішньої безпеки по виявленню та документуванню фактів корупції.

Дієвим антикорупційним механізмом було визначено створення та запровадження антикорупційних ініціатив, спрямованих на забезпечення прозорості діяльності ДФС, а також створення інструментів та комунікаційних каналів для надходження повідомлень про можливі факти корупційних дій працівників органів доходів і зборів.

Для реалізації намічених напрямків роботи було розроблено та затверджено Антикорупційні програми Державної фіскальної служби України на 2015 – 2017 роки, якими було:

визначено засади загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції;

ідентифіковано корупційні ризики у діяльності органів доходів і зборів, проведено їх оцінку, а також  причини, що їх породжують;

встановлено заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків,а також розроблено нормативні інструменти для їх реалізації.

Активно застосовувались повноваження, встановлені організаційно-розпорядчими функціями шляхом:

контролю за станом дотримання працівниками органів доходів і зборів етичних норм поведінки та організацією керівниками структурних підрозділів центрального апарату та органів ДФС роботи щодо запобігання корупції;

визначення персональної відповідальності працівників за скоєння корупційних правопорушень;

вжиття заходів індивідуального профілактичного впливу із використанням оголошення застережень щодо дій, які можуть призвести до вчинення корупційних правопорушень;

усунення та врегулювання конфлікту інтересів у працівників;

активного застосування психо-діагностичних та поліграфічних досліджень (поліграфа) з метою виявлення фактів причетності працівників до вчинення корупційних правопорушень відповідно до Інструкції про застосування комп’ютерних поліграфів.

З метою налагодження двостороннього зв’язку із громадянами та суб’єктами господарювання, для отримання повідомлень про можливі випадки корупції, оновлено антикорупційну гарячу лінію «Пульс», яка стала інтерактивним сервісом.Крім того, забезпечено функціонування на офіційному веб-порталі ДФС банеру «Протидія корупції» з можливістю зворотного зв’язку.В напрямку забезпечення прозорості діяльності, Служба активно висвітлювала інформацію про факти викритих правопорушень, скоєних працівниками органів доходів і зборів.

Служба була активним учасником у сфері міжнародного співробітництва з питань протидії та запобігання корупції із наступними партнерами:

експертами Міжнародного валютного фонду, Офісу технічної допомоги Казначейства США, місії технічної допомоги Міністерства фінансів США, за підтримки яких розроблено та впроваджено Правила етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС;

представниками проекту TWINNING «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері», якими підготовлено Білу книгу, в якій висвітлено стан антикорупційної політики Служби в митній сфері, надано рекомендації щодо вирішення питань контролю за конфліктом інтересів, етичною поведінкою, повідомленнями про корупцію та іншу протиправну діяльність.

Відмітив, що корупція має безліч вимірювань і здатна швидко змінюватись, тому пошук інноваційних підходів та методів протидії цьому явищу має важливе значення у цьому процесі.

Повідомив про основні положення проекту Концепції реформування інституціївнутрішньої безпеки ДФС, в якому акцент зроблено на чіткому розмежуванні функціональних повноважень підрозділу внутрішньої безпеки та уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції, який саме і має забезпечити ефективне виконання превентивних функцій.

Метою Концепції реформування інституції внутрішньої безпеки ДФС є запровадження дієвої системи з відповідними юридично-правовими повноваженнями по виявленню та документуванню корупційних злочинів, скоєних посадовими особами органів доходів і зборів, забезпечення безпеки працівників ДФС, інформаційної безпеки та своєчасне реагування на кібервиклики.Також пріоритетом діяльності підрозділу внутрішньої безпеки буде оперативно-пошукова діяльність, направлена на своєчасне виявлення співробітників, які схильні до корупційних дій, а їх можливі  протиправні наміри будуть локалізуватися профілактичними та адміністративними заходами.

Зазначив про відкритість процесу боротьби з корупцією та висловив готовність надати відповідні матеріали для оприлюднення.

 

ВИСТУПИЛИ:

 

Дроговоз Ю.С. зазначила, що наразі є законопроект «Про Національне бюро фінансової безпеки України» і актуальним буде питання функцій відповідних підрозділів.

Олексієнко Д.В. запропонував  інформацію взяти до відома.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 69;

„проти” – 0;

„утрималися” –0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Інформацію з питань протидії корупції в органах ДФС взяти до відома.

 

З питання 4 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Чмерука М.О., який розповів, що Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» внесено зміни в порядок роботи системи блокування податкових накладних, а саме виключено п. 74.2 ст. 74 Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п. 10 зазначеного Порядку Державною фіскальною службою України розроблено проекти критеріїв ризиковості платника податків, ризиковості здійснення операцій, показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків.

На офіційному веб-порталі ДФС України оприлюднено проекти Критеріїв ризиковості здійснення операцій, показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків, таКритеріїв ризиковості платника податків.

Новації, які запропоновані ДФС для реалізації в системі блокування податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК), в десятки разів зменшать кількість зупинених документів.

Запропонований ДФС підхід до побудови нової системи блокування податкових накладних значно відрізняється від тієї моделі, яка працювала минулого року. Так, раніше податкова накладна проходила два етапи, перший з яких був «відсікаючий», коли ПН відповідала критеріям та реєструвалася. Якщо накладна не проходила цей етап, вона перевірялась на «пересорт» (проведення сумнівних операцій, за результатами яких може бути сформований фіктивний податковий кредит).

Нова система аналізу ПН/РК має чотири етапи:

відсікаючий;

контроль наявності ознак ризиковості платника податку;

моніторинг відповідності показникам, яким визначається позитивна податкова історія платника;

перевірка ризиковості здійснення операцій, тобто контроль наявного «пересорту».

Ця конструкція буде суттєво зменшувати кількість податкових накладних, які будуть зупинятися. Вже проведені попередні розрахунки та тестування роботи даної системи, які підтвердили, що кількість податкових накладних, які були зупинені у минулому році, при застосуванні критеріїв нової системи зменшиться в десятки разів.

Так, до «відсікаючих» ознак, за якими податкова накладна не буде проходити перевірку на критерії ризиковості платника чи ризиковості операцій, віднесені:

операції з постачання товарів (послуг) кінцевому споживачу та/або які звільнені від оподаткування;

обсяг постачання менше 500 тис.грн. та якщо керівник є директором менше ніж у 3-х платників ПДВ;

податкове навантаження більше 3%.

Після цього податкова накладна перевіряється, чи виписана вона платником податків, який визначений як ризиковий. Критерії ризикового платника податків виписано так, щоб вони однозначно вказували на платника, який займається «пересортом». Власне, це – платник податків, зареєстрований на викрадені, втрачені документи, зареєстровані на підставних осіб тощо.

Далі, якщо платник податків не внесений до переліку ризикових платників, він перевіряється на наявність позитивної історії. Показники, за якими визначається позитивна податкова історія, виписані достатньо широко, завдяки чому кількість податкових накладних, яка не буде зупинятися у зв’язку з впровадженням нової системи значно збільшиться. Серед таких показників, зокрема, загальна сума сплати ЄСВ та податків і зборів становить більше 5 млн. грн, наявність власних (орендованих) земельних ділянок більше 200 га або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності площею не менше 0,5 га, торгівля однаковими товарами.

І лише у разі невідповідності всім вищезазначеним критеріям буде робитися перевірка ризиковості  здійснення операції.

Ще однією новацією стане запровадження дворівневої системи прийняття рішень.

Якщо у минулому році рішення приймалися лише комісією центрального апарату, то сьогодні в регіонах вже створені комісії, які будуть приймати рішення по заблокованим накладним. Центральний апарат буде мати можливість переглядати рішення регіональних податкових органів лише по тих платниках, обсяг операцій по яких перевищує 30 млн. грн., але знову ж таки всі рішення будуть формуватися в регіонах.

Таблиці платників податків також будуть прийматися регіональними органами.  Всі таблиці, які були прийняті в минулому році, будуть актуальними та  використовуватимуться і при реалізації нової системи.

Ще одна новизна даної системи – це безумовність прийняття рішення після п’яти днів, тобто якщо протягом п’яти днів не прийнято жодного рішення, то така податкова накладна буде автоматично зареєстрована.

 

ВИСТУПИЛИ:

 

Дроговоз Ю.С. уточнила, що до 10 числа на офіційному веб-порталі ДФС в Електронному кабінеті буде розміщена відповідна інформація по показниках (податкове навантаження тощо) та зазначила про доцільність надання роз’яснень платникам по пакетному наданню документації.

Олексієнко Д.В. запропонував взяти зазначену інформацію до уваги.

 

 ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 69;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

Інформацію взяти до уваги.

 

З питання 5 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Вдовіну Г.В., яка повідомила про діяльність Митного комітету Громадської ради та запропонувала затвердити такі рішення Комітету:

взяти до уваги Стратегічні ініціативи розвитку ДФС до 2020 року та залучитися до активної роботи стосовно наповнення рекомендаціями митного напряму;

спільно з представниками експрес-перевізників провести робочу зустріч для напрацювання механізму і рекомендацій до Закону України від 07.12.2017 №2245-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» і внесення змін до п. 196.1.17 Податкового кодексу України;

звернутися до ДФС України з рекомендацією відкликати лист ДФСвід 23.09.2013 № 18879/7/99, як такого, що на думку Митного комітету Громадської ради при ДФС, суперечить нормам Митного кодексу України (питання стосується консолідованих вантажів при оформленні в режимі ЕА);

затвердити звіт про роботу Митного комітету при ДФС за 2017 рік та План роботи на 2018 рік.

Також проінформувала про проведенеу лютому 2018 року селекторне засіданняМитного комітету Громадської ради при ДФС з представниками громадських рад при ГУ ДФС в областях, м. Києві за митним напрямом.

 

Олексієнко Д.В.поставив на голосування озвучені рішення Митного комітету.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 69;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Затвердити рішення Митного комітету Громадської ради при ДФС:

взяти до уваги Стратегічні ініціативи розвитку ДФС до 2020 року та залучитися до активної роботи стосовно наповнення рекомендаціями митного напряму;

спільно з представниками експрес-перевізників провести робочу зустріч для напрацювання механізму і рекомендацій до Закону України від 07.12.2017 №2245-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» і внесення змін до п. 196.1.17 Податкового кодексу України;

звернутися до ДФС України з рекомендацією відкликати лист ДФС від 23.09.2013 № 18879/7/99, як такого, що на думку Митного комітету Громадської ради при ДФС, суперечить нормам Митного кодексу України (питання стосується консолідованих вантажів при оформленні в режимі ЕА);

затвердити звіт про роботу Митного комітету при ДФС за 2017 рік та План роботи на 2018 рік.

 

З питання 6 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Олексієнка Д.В., який зазначив, що за результатами засідань податкового та митного комітетів Громадської ради при ДФС, які відбулися напередодні, було доопрацьовано проект Плану роботи Громадської ради при ДФС на 2018 рік та направлено всім членам Громадської ради при ДФС для ознайомлення перед його затвердженням на цьому засіданні.

У Звіті про роботу Громадської ради при ДФС за 2017 рік викладено інформацію про проведені Громадською радою при ДФС та її робочими органами засідання з зазначенням основних питань у податковій та митній сферах, які були предметом обговорення та опрацювання. Звіт про роботу Громадської ради при ДФС за 2017 рік теж надсилався перед засіданням для ознайомлення.

Оскільки відсутні додаткові пропозиції до зазначених документів, запропонував членам Громадської ради затвердити Звіт про роботу Громадської ради при ДФС за 2017 рік та План роботи Громадської ради при ДФС на 2018 рік.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 69;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Затвердити Звіт про роботу Громадської ради при ДФС за 2017 рік та План роботи Громадської ради при ДФС на 2018 рік (додаються).

 

З питання 7 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Дроговоз Ю.С., яка проінформувала, що 19.03.2018 за №8157 зареєстровано законопроект«Про Національне бюро фінансової безпеки України». Розповіла про певні положення цього законопроекту, зокрема про раду з громадського контролю, кваліфікаційну і дисциплінарну комісію, прийняття колегіальних рішень, незалежність та функціональні повноваження цього бюро.Повідомила про поняття шахрайства в сфері ПДВ та відповідні штрафи.Запропонувала у робочому порядку підготувати зауваження і пропозиції до нього.

 

 

ВИСТУПИЛИ:

 

Шевцова Т.С. зазначила, що певні напрацювання до зазначеного законопроекту вже є.

Юровський Д.Б.звернув увагу на те, що є доручення Національної ради реформ і є доручення голові комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики очолити робочу групу по опрацюванню зазначеного законопроекту. Створення цього бюро планується не у системі органів виконавчої влади, і чи є компетенцією Громадської ради при ДФС України надання пропозицій і зауважень до цього законопроекту.

Олексієнко Д.В. запропонував членам Громадської ради при ДФС протягом тижня надати Дроговоз Ю.С.пропозиції до законопроекту «Про Національне бюро фінансової безпеки України»для їх узагальнення; за результатомелектронного опитування членів Громадської ради при ДФС оперативнозатвердити Правлінням Громадської ради при ДФС відповідне рішення та направити його до Верховної Ради України.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

 

„за” – 68;

„проти” – 1;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Членам Громадської ради при ДФС протягом тижня надати Дроговоз Ю.С. пропозиції до законопроекту «Про Національне бюро фінансової безпеки України»для їх узагальнення.

Правлінню Громадської ради при ДФС оперативно затвердити відповідне рішення та направити його до Верховної Ради України.

 

З питання 8 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

 

Олексієнка Д.В.,який розповів про створення при Міністерстві фінансів України Експертної ради з питань підготовки узагальнюючих податкових консультацій. Повідомив про рішення Податкового комітету Громадської ради при ДФСделегувати до цієї Експертної ради
Потопальську Т.В. та запропонував затвердити дане рішення Податкового комітету.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

 

„за” – 69;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

 Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

 

Делегувати до Експертної ради з питань підготовки узагальнюючих податкових консультаційпри Міністерстві фінансів України Потопальську Т.В.

 

ВИСТУПИЛИ:

 

Вдовіна Г.В. запропонувала оптимізувати процедуру підготовки та проведення засідань Громадської ради.

Косарчук В.П. запропонував опрацювати питання доцільності створенняв в рамках Громадської ради Узгоджувальної комісії по вирішенню спірних питань.

Члени Громадської ради при ДФС обговорили організаційні питання.

 

Олексієнко Д.В. підбив підсумки та закрив засідання.

 

  

Голова  Громадської ради
при ДФС України                                   Д.В. Олексієнко

 

 

Секретар  Громадської ради
при ДФС України                                                В.П. Косарчук