ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
04.02.13 №1673/6/15-3115
Про розгляд звернення
Державна податкова служба України розглянула лист <…> стосовно деяких питань оподаткування податком на додану вартість рекламних операцій та повідомляє.
Відповідно до пункту 2 статті 17 Господарського кодексу України закони, якими регулюється оподаткування суб'єктів господарювання, повинні передбачати усунення подвійного оподаткування.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податків, зокрема, з:
постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України;
постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до листа <…> складовою і невід’ємною частиною рекламних послуг, що надаються рекламодавцю, є придбання та розповсюдження (роздача) третім особам (споживачам) рекламних матеріалів, вартість яких включена до загальної вартості таких послуг, що підтверджується умовами договору, кошторисом, первинними бухгалтерськими документами. При цьому вартість рекламних матеріалів включається до вартості рекламних послуг, під час постачання яких нараховуються податкові зобов’язання з податку на додану вартість та вартість яких включається до складу доходів виконавця рекламних послуг і оподатковуються податком на прибуток.
Таким чином, у разі якщо вартість рекламних матеріалів (які передаються споживачам рекламних послуг) включена до вартості рекламної послуги, що надається рекламодавцю, та оподаткована податком на додану вартість, розповсюдження (роздача) третім особам (споживачам) рекламних матеріалів не підлягає оподаткуванню податком на додану вартість.
При цьому сума податку на додану вартість, сплачена виконавцем рекламної послуги при придбанні рекламних матеріалів, може бути віднесена до складу податкового кредиту такого виконавця за умови віднесення вартості таких рекламних матеріалів до валових витрат виконавця (відповідно до розділу ІІІ Кодексу) та за умови виконання вимог, встановлених статтею 198 Кодексу.
Заступник Голови А.П. Ігнатов