Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ №7 засідання Громадської ради при Міністерстві доходів і зборів України

опубліковано 03 липня 2014 о 14:37

Дата та час проведення: 11 червня 2014 року, 14 год. 00 хв.

Місце проведення: Конгрес-хол Міндоходів (м. Київ, Львівська площа, 8)

Присутні: на початок засідання зареєстровано 35 членів Громадської ради, за довіреністю – 7 осіб (список додається).

від Міністерства доходів і зборів України:

Хоменко В.П. – заступник Міністра  доходів і зборів України.

Косарчук В.П. – директор Інформаційно-комунікаційного департаменту.

Диндаренко С.І. – в.о. начальника Головного оперативного управління.

Скупова Т.В. – начальник відділу взаємодії з інститутами громадянського суспільства управління комунікацій з громадськістю Інформаційно-комунікаційного департаменту.

інші представники громадськості: 18 осіб (список додається).

від засобів масової інформації: 8 осіб.

Кворум є.

 

Порядок денний:

1. Вступне слово Голови Громадської ради при Міндоходів Романчука Я.В.

2. Презентація концепції створення Служби фінансових розслідувань.

3. Різне.

4. Підбиття підсумків.

 

Головуючий на засіданні: Голова Громадської ради при Міндоходів України Романчук Ярослав Васильович.

 

З питання 1 Порядку денного

ВИСТУПИВ:

 

Романчук Я.В., який привітав присутніх, представив членів засідання зі сторони Міндоходів та акцентував увагу на тематиці зустрічі: обговорення створення Служби фінансових розслідувань.

Члени Громадської ради одноголосно затвердили Порядок денний і регламент.

З питання 2 Порядку денного

ВИСТУПИЛИ:

Хоменко В.П., який презентував концепцію створення Служби фінансових розслідувань (СФР).

Заступник Міністра повідомив, що діяльність СФР будуватиметься за європейськими принципами забезпечення економічної безпеки держави і функціонуватиме як єдиний центральний орган виконавчої влади, відповідальний за профілактику і розслідування всіх видів економічних правопорушень та здійснення фінансового контролю.

Для функціонування такого органу необхідно розроблення, внесення в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України та прийняття низки проектів Законів України: „Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями і здійснення фінансового контролюˮ, „Про внесення змін до Бюджетного Кодексу Україниˮ, „Про внесення змін до Митного Кодексу Україниˮ, „Про внесення змін до Податкового Кодексу Україниˮ. Доповідач окреслив основні вектори нормотворчої, методологічної, статистичної діяльність нової служби, перспективи взаємодії з іншими органами в державі та за її межами.

За словами Хоменка В.П. функціонуванням новоствореної служби буде вирішено одну з нагальних проблем української правоохоронної системи, а саме, усунуто дублювання функцій правоохоронних органів у сфері боротьби з економічними правопорушеннями.

Заступник Міністра запевнив, що найголовніше – ліквідувати тиск на бізнес, почати відкритий діалог з бізнесом – малим, середнім, великим, подолавши тотальну недовіру підприємців до влади.

 

Романчук Я.В., який висловив підтримку концепції реформування складової системи органів внутрішніх справ та подальшого вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності центрального органу виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави. Також надав офіційні статистичні дані Генеральної Прокуратури України щодо процедури адміністративного оскарження позовів платників податків, досудових розслідувань, кримінально-процесуальних проваджень.

Наголосив на необхідності відновлення довіри між суб’єктами правовідносин і податковими органами, внесення змін до законодавства у частині заборони внесення відомостей до реєстру досудових розслідувань (ст. 212 КПК) та необхідності встановлення прозорих чітких норм кадрового відбору та персональної відповідальності посадових осіб.

 

В обговоренні взяли участь: Бєлкін В.П., Білоцерківська Г.П., Галенко І.В., Дроговоз Ю.С., Косарчук В.П., Потапенко В.І., Потапова Н.В., Рафальська І.В., Трусов С.І., Хабібуллін В.М., Хоменко В.П., Хмільовський В.М., Юровський Д.Б., Мацех О.Я., Скринник А.П., Дегтяр Л.В.

 

Юровський Д.Б., який запропонував взяти до уваги під час роботи над концепцією створення Служби фінансових розслідувань звіт про функціонування найстарішої у світі та однієї із найефективніших світових служб фінансових розслідувань – Фінансової гвардії (Guardia di Finanza) Італії.

Також повідомив, що Комісія з питань запобігання та протидії корупції та з питань діяльності органів фінансових розслідувань і податкової міліції Громадської ради при Міндоходів, головою якої є Юровський Д.Б., підтримує ініціативу Уряду щодо створення єдиного державного органу, до компетенції якого було б віднесено боротьбу із фінансовою, економічною, зокрема, податковою злочинністю, протидію легалізації і відмиванню „брудних коштівˮ, фінансуванню тероризму та організованої злочинності, боротьбу із шахрайством у сфері господарських відносин, зловживаннями у бюджетній сфері і сфері державних фінансів, контрабандою. Проте впровадження такої ініціативи потребує доопрацювання.

Хабібуллін В.М., який висловив занепокоєння щодо кадрової політики, яка буде проводитись при формуванні Служби фінансових розслідувань (далі – СФР), запропонував залучати членів Громадської ради до процедури підбору кадрів СФР і запровадити механізм унеможливлення призначення на посади осіб, які погано зарекомендували себе при виконанні повноважень в органах доходів і зборів.

Потапенко В.І., який згадав про негативний імідж, що сформувався у суспільстві щодо діяльності працівників силових, контролюючих органів, ризиків створення СФР, та висловив надію на поновлення позитивного іміджу працівника податкової, митної служби.

Хоменко В.П., прокоментував питання щодо формування кадрового складу Служби фінансових розслідувань. Заступник Міністра зазначив, що будуть залучатись молоді професіонали з вищою економічною та юридичною освітою, конкурс на посади буде проводитися відкрито, відбір планується здійснювати із використанням психологічного тестування.

Погодився, що необхідним є удосконалення процедур адміністрування податків, зборів, платежів шляхом внесення змін до Податкового кодексу України.

Дроговоз Ю.С., поцікавилась функціональними повноваженнями СФР, яким чином платники захищатимуть свої права, і як буде побудована співпраця платників і податківців. Висловила побажання обговорити положення законопроекту щодо визначення прав і обов’язків усіх сторін.

Рафальська І.В. зауважила, що в презентації проекту Закону не виявлено чітких механізмів процесуального, судового контролю за діями посадових осіб СФР.

Білоцерківська Г.П. поцікавилась процедурою та термінами подачі законопроекту на розгляд Уряду та Верховної Ради України і запропонувала зважено підійти до доопрацювання законодавчих змін, пов’язаних зі створенням СФР.

Трусов С.І., який порушив питання щодо функцій, пов’язаних з митним контролем, та внесення змін до Митного кодексу.

Хоменко В.П., зазначив, що СФР не перебиратиме на себе функції митного контролю, основними завданнями є боротьба зі зловживаннями, економічною злочинністю та контрабандою.

Романчук Я.В. запропонував у рамках роботи Комісій при Громадській раді надати пропозиції щодо змін у Митний кодекс України.

 

Виступили представники Центральної ради сотень Майдану,  Реанімаційного пакету реформ, Антирейдерського союзу підприємців України, зокрема:

Філько Н., Книш О., які порушили питання створення Наглядової ради при податкових органах, до повноважень якої віднести в тому числі питання формування кадрової політики відомства.

Мацех О.Я., який надав зауваження до законопроекту, зокрема щодо необхідності комплексних змін у податкове законодавство з метою спрощення податкової системи, усунення дублювання повноважень та функцій СФР та МВС, переатестації посадових осіб СФР, впровадження інструментів контролю за діяльністю служби від громадськості.

Скринник А.П. який висловив позицію щодо діяльності Громадської ради при Міндоходів та заходів, які будуть вживатись з метою створення консультативно-дорадчого органу при новоствореній Державній фіскальній службі.

З питання 3 Порядку денного

ВИСТУПИЛИ:

Ліннік В.П., який порушив питання включення до складу Громадської ради двох експертів, які на постійній основі активно залучались до роботи Комісії з питань митної справи, а також механізму створення Громадської ради при Державній фіскальній службі України.

Косарчук В.П. повідомив, що для формування складу Громадської ради при Державній фіскальній службі (далі – ДФС), після завершення процедур, які забезпечать початок роботи цієї служби, будуть вжиті всі заходи з підготовки установчих зборів. Разом з цим, на сьогодні триває процес реорганізації Міндоходів, тому питання ліквідації діючої Громадської ради при Міндоходів та створення Громадської ради при ДФС є передчасним. Під час утворення нового консультативно-дорадчого органу буде забезпечено рівні права для представників інститутів громадянського суспільства та вчасно поінформовано громадськість про кожний етап проведення заходів, пов’язаних з формуванням Громадської ради при ДФС.

Трусов С.І., який за дорученням заступника Голови Громадської ради Платонова О.І надав інформацію про те, що за результатами засідання
4 червня 2014 року Громадської ради при Мінінфраструктури прийнято рішення вжити заходи щодо відновлення діяльності Робочої групи з розробки проекту Закону України «Про контейнерні перевезення в Україні» (відповідно до вмотивованого звернення Комісії з питань митної справи Громадської ради при Міндоходів).

 

Романчук Я.В. підсумував питання, які були винесенні на обговорення  у рамках засідання, та оголосив про закриття засідання.

 

Голова

Громадської ради при Міндоходів                            Я.В. Романчук