Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ №6 засідання Комітету з питань митної справи Громадської ради при Державній фіскальній службі України

опубліковано 24 лютого 2015 о 14:50

м. Київ                                                                            03 лютого 2015 року

 

Дата та час проведення: 03 лютого 2015, о 15 год. 00 хв.

 

Місце проведення: м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-Г, Конферец-зал.

 

Присутні від Державної фіскальної служби:

Копич Олег Павлович – начальник відділу приватно-державного партнерства в митно-логістичній сфері управління організації та технологій митного контролю Департаменту організації митного контролю та оформлення Державної фіскальної служби України;

Діденко Ганна Володимирівна – головний державний інспектор відділу взаємодії з інститутами громадянського суспільства управління комунікацій з громадськістю Інформаційно-комунікаційного департаменту Державної фіскальної служби України.

 

Присутні від інститутів громадянського суспільства (список додається):

40 членів Комітету з питань митної справи Громадської ради при ДФС України (далі – Комітет), з них 8 осіб – за довіреностями.

3 експерти з дорадчим  голосом та 4 особи без права голосу.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стабілізації платіжного балансу» від 28.12.2014  № 74-VIII. Про законопроект «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо митної вартості товарів та методів її визначення)» від 20.05.13 № 2061-а (Доповідач Вдовіна Г.В.).

2. Щодо проблеми повернення коштів з бюджету у зв’язку з відміною судом Рішення про коригування митної вартості. (Доповідач Тасліцький Г.І.).

3. Про регулювання діяльності митних брокерів в Україні. (Доповідач Могоричов Б.З.).

4. Щодо реалізації права платників податку на справедливе правосуддя через механізм суду громадських засідателів – суду громадських представників при розгляді податкових та митних спорів та з врахуванням планів ДФС України та з врахуванням планів ДФС України запровадити процедуру адміністративного оскарження через податкові суди (Доповідач Онищенко Л.А.).

5. Стосовно виконання рішення Громадської ради при ДФС України від 10.12.2014 року щодо проблемних питань, які виникають під час здійснення операцій експорту сільськогосподарської продукції, зокрема «горіхів волоських» з врахуванням «принципу втягнутої руки» та врахуванням Плану заходів ДФС України з виконання Програми діяльності КМУ та Коаліційної угоди у 2015 році (Доповідач Онищенко Л.А.).

6. Щодо проблемних питань пов’язаних з діяльністю митних органів в морських портах України (Доповаідач Берестенко В.В.).

7. Різне.

 

СЛУХАЛИ:

Лінника В.П., який привітав присутніх та запропонував розпочати засідання та затвердити наступний порядок денний:

1. Про Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стабілізації платіжного балансу» від 28.12.2014  № 74-VIII. Про законопроект «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо митної вартості товарів та методів її визначення)» від 20.05.13 № 2061-а (Доповідач Вдовіна Г.В.).

2. Щодо проблеми повернення коштів з бюджету у зв’язку з відміною судом Рішення про коригування митної вартості. (Доповідач Тасліцький Г.І.).

3. Про регулювання діяльності митних брокерів в Україні. (Доповідач Могоричов Б.З.).

4. Щодо реалізації права платників податку на справедливе правосуддя через механізм суду громадських засідателів – суду громадських представників при розгляді податкових та митних спорів та з врахуванням планів ДФС України та з врахуванням планів ДФС України запровадити процедуру адміністративного оскарження через податкові суди (Доповідач Онищенко Л.А.).

5. Стосовно виконання рішення Громадської ради при ДФС України від 10.12.2014 року щодо проблемних питань, які виникають під час здійснення операцій експорту сільськогосподарської продукції, зокрема «горіхів волоських» з врахуванням «принципу втягнутої руки» та врахуванням Плану заходів ДФС України з виконання Програми діяльності КМУ та Коаліційної угоди у 2015 році (Доповідач Онищенко Л.А.).

6. Щодо проблемних питань пов’язаних з діяльністю митних органів в морських портах України (Доповаідач Берестенко В.В.).

Трусова С.І., який запропонував додати до порядку денного «п.7. Різне».

 

ВИРІШИЛИ:

Затвердити наступний порядок денний:

1. Про Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стабілізації платіжного балансу» від 28.12.2014  № 74-VIII. Про законопроект «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо митної вартості товарів та методів її визначення)» від 20.05.13 № 2061-а (Доповідач Вдовіна Г.В.).

2. Щодо проблеми повернення коштів з бюджету у зв’язку з відміною судом Рішення про коригування митної вартості. (Доповідач Тасліцький Г.І.).

3. Про регулювання діяльності митних брокерів в Україні. (Доповідач Могоричов Б.З.).

4. Щодо реалізації права платників податку на справедливе правосуддя через механізм суду громадських засідателів – суду громадських представників при розгляді податкових та митних спорів та з врахуванням планів ДФС України та з врахуванням планів ДФС України запровадити процедуру адміністративного оскарження через податкові суди (Доповідач Онищенко Л.А.).

5. Стосовно виконання рішення Громадської ради при ДФС України від 10.12.2014 року щодо проблемних питань, які виникають під час здійснення операцій експорту сільськогосподарської продукції, зокрема «горіхів волоських» з врахуванням «принципу втягнутої руки» та врахуванням Плану заходів ДФС України з виконання Програми діяльності КМУ та Коаліційної угоди у 2015 році (Доповідач Онищенко Л.А.).

6. Щодо проблемних питань пов’язаних з діяльністю митних органів в морських портах України (Доповаідач Берестенко В.В.).

7. Різне.

 

ГОЛОСУВАЛИ:   «за» – 40; «проти» – 0; «утримались» – 0

З питання першого Порядку денного:

СЛУХАЛИ:

Вдовіну Г.В., яка доповіла про те, що Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу щодо стабілізації платіжного балансу» від 28.12.2014  №74-VIII потрібно розглядати в комплексі з Законом України «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року». Вони стали одним із заключних акордів Верховної Ради України в 2014 році (прийняті 28.12.2014).

Зауважила, що зі слів авторів законопроекту, додатковий імпортний збір покликаний допомогти стабілізувати платіжний баланс, частково відновити золотовалютні резерви держави та збільшити надходження до бюджету.

На практиці, додатковий імпортний збір – це пряма дорога до росту цін для споживачів, ризик для компаній-імпортерів та негативний сигнал для інвесторів.

Експерти називають мільйони доларів прогнозованого збитку. Вони також говорять про порушення міжнародних договорів та лякають відміною безмитного режиму, в односторонньому порядку наданого Європейським Союзом для українських товарів, що сильно вдарить по експорту.

Сьогодні вочевидь, що негативні наслідки від введення додаткового імпортного мита можуть стати катастрофічними не лише для бізнесу, але й для суспільства.

Таким чином, закон, покликаний стабілізувати платіжний баланс, стає серйозною причиною його дестабілізації.

Запропонувала:

1. Задля уникнення негативної реакції світового торгового співтовариства ініціювати погодження введення додаткового митного збору, в першу чергу, з адміністративними підрозділами Всесвітньою торговою організацією та іншими уповноваженими міжнародними структурами.

2. Ініціювати внесення змін в закон шляхом розширення переліку «життєво необхідних товарів», звільнивши їх від оподаткування зазначеним тимчасовим імпортним збором.

3. Імпортний збір для інших груп товарів вводити поступово, після розробки та тестування системи його нарахування та утримання.

 

Виступили: Потапова Н.В., Юровський Д.Б., Дячук Д.І., Бричко О.С., Трусов С.І., Повх В.М., Платонов О.І.

 

Вдовіну Г.В., яка доповіла відносно законопроекту «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо митної вартості товарів та методів її визначення)» від 20.05.13р. №2061-а.

Запропонувала від імені Комітету ініціювати перед керівництвом Громадської ради направлення відповідного листа до Комітету з питань податкової та митної політики Верховної ради України.

Законопроект №2061-а регулює на законодавчому рівні ряд практичних невирішальних на сьогодні проблемних аспектів при контролі за визначенням митної вартості. Це дасть можливість (після внесення необхідних змін у відповідні законодавчі акти) привести механізм визначення митної вартості до європейських стандартів шляхом визнання заявленої митної вартості одержувачем вантажу на кордоні з подальшим контролем за правильністю її визначення шляхом пост-аудиту.

Прийняття зазначеного законопроекту не лише гармонізує митні формальності, але й стане переконливим аргументом необхідності наявності в митниці підрозділу митного аудиту.

Вирішення питання щодо спрощення процедур митного контролю та митного оформлення і, відповідно, скорочення часу, який суб’єкт ЗЄД витрачає на це під час ввозу товару на митну територію України, можливо шляхом відстрочки процедури визначення митної вартості.

Через відсутність повної (документально підтвердженої) інформації про складові митної вартості само в момент митного оформлення не виявляється можливим визначити точний розмір митної вартості товарів.

В даному випадку замість відкладання строків завершення митного оформлення на строк, необхідний для проведення контролю заявленої суб’єктом ЗЕД митної вартості, доцільно ввести можливість завершення митного оформлення та випуск товарів у вільне звернення по митній вартості, заявленої в ДТ, без тривалих погоджувальних процедур.

Разом з тим, з метою попередження ухилення від оподаткування та зловживання наданих державою високою мірою довіри до суб’єктів ЗЕД, така можливість повинна супроводжуватись рядом обов’язкових заходів, наприклад:

- заходи пост-аудит контролю в частині контролю визначення митної вартості повинні бути проведені протягом 365 днів;

- у випадку встановлення під час проведення пост-аудит контролю факту заниження дійсного рівня митної вартості товару, рівень відповідальності суб’єкта ЗЕД (декларанта) підвищується шляхом збільшення розміру штрафних санкцій у 5 разів.

Важливо, що дана ініціатива не відміняє існуючий порядок, а вводить альтернативний механізм, яким суб’єкт ЗЕД може скористатися.

До речі, дана пропозиція вже існувала у проекті Закона України «Про внесення змін до Митного та Податкового кодексу України (щодо визначення митної вартості)», але не було зареєстроване як законодавча ініціатива.

З метою покращення ефективності роботи пост-аудит контролю з питань митної справи край актуальним стає питання повернення в митницю пост-аудиту.

 

Виступили: Гріньов Ю.І., Трусов С.І., Платонов О.І., Бричко О.С.

 

ВИРІШИЛИ: 

1. Доручити Вдовіній Галині Володимирівні підготувати в строк до 09.02.2015 проекти листів до Державної фіскальної служби України, Міністерства економіки України, Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України, Всесвітньої торгової організації, Європейської комісії щодо запровадження додаткового митного збору та з доданням переліку «життєво необхідних товарів» та його обґрунтуванням.

2. Подати листи від імені Комітету для підписання Голові Громадської ради Олексієнку Д.В., після чого зібрати підписи під листами представників асоціацій та представників бізнесу.

3. Доручити Вдовіній Галині Володимирівні підготувати в строк до 10.02.15р. проект листа до Голови Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України щодо пропозиції повторно внести на розгляд законопроект «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо митної вартості товарів та методів її визначення)». Лист від Комітету подати Голові Громадської ради Олексієнку Д.В. для підписання.

 

ГОЛОСУВАЛИ:   «за» –  40; «проти» – 0; «утримались» – 0

 

З питання 2 Порядку денного:

СЛУХАЛИ:

Тасліцького Г.І., який запропонував:

1. Визнати, що позиція Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС щодо правової неможливості здійснити повернення коштів на підставі рішень суду, які вступили в законну дію, відповідно до яких скасовано рішення про коригування митної вартості є необґрунтованою.

2. Прийняти Правову позицію «Щодо юридичних наслідків скасування рішенням суду, що набрало законної сили, рішення митних органів про коригування митної вартості» як офіційну позицію Комітету з питань митної справи.

3. Визнати, що на сьогоднішній день повністю врегульовано на законодавчому рівні процедура повернення коштів за рішенням суддів, які вступили в законну дію, відповідно до яких скасовано рішення про коригування митної вартості є необґрунтованою. Не існує правових колізій які унеможливлюють органи ДФС виконати такі рішення суддів.

4. Провести протягом 15 робочих днів зустріч з керівництвом Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС зустріч щодо поновлення з боку митних органів певних дій передбачених наказом від 20.07.2007 № 618.

5. Ініціювати перед керівництвом ДФС надання згоди на проведення громадського контролю результатів розгляду скарг суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності щодо рішень про коригування митної вартості за 2014 рік та проведення їх правової оцінки.

6. Ініціювати перед керівництвом ДФС надання згоди на проведення громадського контролю результатів розгляду звернень суб’єктів ЗЕД щодо повернення платникам податків митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами в частині надання до відповідних органів Державного казначейства України  висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи.

7. Винести на найближче засідання Громадської ради при ДФС питання щодо проблеми повернення коштів суб’єктам ЗЕД за рішеннями суду та правову позицію для формування загальної позиції Громадської ради.

8. Здійснити публічне обговорення цієї проблеми, про її наявність довести до відома Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

 

Виступили: Юровський Д.Б., Бричко О.С., Скриннік А.П., Могоричов Б.З., Назаренко О.Ю., Зелді Р.Д., Федорук С.С., Платонов О.І., Книш О.В., Трусов С.І., Андрєєв О.Л.

 

ВИРІШИЛИ:

1. Визнати, що позиція Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС щодо правової неможливості здійснити повернення коштів на підставі рішень суду, які вступили в законну дію, відповідно до яких скасовано рішення про коригування митної вартості, є необґрунтованою.

2. Прийняти правову позицію «Щодо юридичних наслідків скасування рішенням суду, що набрало законної сили, рішення митних органів про коригування митної вартості» як офіційну позицію Комітету з питань митної справи.

3. Визнати, що на сьогоднішній день повністю врегульовано на законодавчому рівні процедура повернення коштів за рішенням суду, які вступили в законну дію, відповідно до яких скасовано рішення про коригування митної вартості є необґрунтованою. Не існує правових колізій, які унеможливлюють органи ДФС виконати такі рішення суддів.

4. Провести протягом 15 робочих днів зустріч з керівництвом Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС зустріч щодо поновлення з боку митних органів певних дій передбачених наказом від 20.07.2007 № 618.

5. Ініціювати перед керівництвом ДФС надання згоди на проведення громадського контролю результатів розгляду скарг суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності щодо рішень про коригування митної вартості за 2014 рік та проведення їх правової оцінки.

6. Ініціювати перед керівництвом ДФС надання згоди на проведення громадського контролю результатів розгляду звернень суб’єктів ЗЕД щодо повернення платникам податків митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами в частині надання до відповідних органів Державного казначейства України  висновку про повернення з Державного бюджету України  помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів,  контроль за справлянням яких покладається на митні органи.

7. Винести на найближче засідання Громадської ради питання щодо повернення коштів суб’єктам ЗЕД за рішеннями суду та правову позицію для формування загальної позиції Громадської ради.

8. Здійснити публічне обговорення цієї проблеми, про її наявність довести до відома Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

9. Ініціювати розробку проекту законодавчого акту про зарахування, визнаної в судовому порядку, заборгованості, яка виникла внаслідок коригування митної вартості, за заявою платника податків в рахунок поточних митних платежів.

 

ГОЛОСУВАЛИ:   «за» –  39; «проти» – 0; «утримались» – 1

 

З питання 3 Порядку денного:

СЛУХАЛИ:

Могоричова Б.З., який висловив свою думку щодо того, що у зв’язку з тим, що питання ліцензування діяльності митних брокерів практично вирішено та в найближчий час, з високою ймовірністю, буде здійснено скасування ліцензування, необхідно запропонувати заходи по недопущенню безконтрольністю в діяльності митних брокерів.

Вважає за доцільне проявити ініціативу в даному питанні.

Запропонував залишити механізм регулювання діяльності митних брокерів, але при цьому перевести його з чисто державної системи контролю на систему контролю та відповідальності митного брокера за європейськими зразками.

Створити орган сертифікації митних органів, можливо при ДФС, але з врахуванням збереження балансу між держ. структурою та бізнесом. Для цього включити в склад даного органу, як представники держ. органів, так й представники профільного суспільства. Покласти на нього оцінку та сертифікацію рівня професійних знань та дотримання вимог законодавства в області митної справи митними брокерами. Внести, відповідно, такий розділ в правила сертифікації.

Також необхідно підготувати та внести зміни до митного законодавства у частині діяльності митних брокерів, які передбачать «ступеневу» відповідальність митних брокерів при декларуванні товарів. Це те, що можна назвати «пряме» та «непряме» представництво. Відповідно розподіл ступеню відповідальності між митним брокером та власником товару повинно визначатись в межах відповідних договорів між ними.

В обов’язковому порядку, при розробці вимог до уповноваженного економічного оператора необхідно врахувати процедуру сертифікації на надання послуг митного брокера та внести її в список обов’язкових вимог до претендента на статус оператора.

Також запропонував створити робочу групу, до якої залучити Ізотова С.В., Терещенко С.С. та інших кого хвилює це питання.

 

Виступили: Зелді Р.Д., Богомолов А.Ю., Ізотов С.В., Трусов С.І., Федорук С.С., Саргсян І.Л., Платонов О.І., Андрєєв О.Л., Копич О.П., Бричко О.С.

 

ВИРІШИЛИ:

1. Створити робочу групу на базі Підкомітету з питань роботи митних брокерів та запровадження інституту УЕО, роботи митних складів, зон прибуття та митних терміналів на чолі з Головою підкомітету Могоричовим Б.З. спільно з представниками ДФС України щодо доопрацювання питання регулювання діяльності митних брокерів в Україні.

2. Могоричову Б.З. відзвітувати про рішення Підкомітету з питань роботи митних брокерів та запровадження інституту УЕО, роботи митних складів, зон прибуття та митних терміналів з питання регулювання діяльності митних брокерів в Україні на наступному засіданні Комітету.

 

ГОЛОСУВАЛИ:   «за» – 36; «проти» – 1; «утримались» – 3

 

З питання 4 Порядку денного:

СЛУХАЛИ:

Онищенко Л.А., яка повідомила, що оскільки відновлення довіри до судової влади в Україні – це спільна проблема і спільне завдання для всієї української влади і всього суспільства, з метою реалізації права платників податків, зокрема на своєчасне та в повному обсязі відшкодування надміру сплачених митних та інших платежів і податків та дотримання податкового принципу стабільності запропонувала:

1. Провести вибірковий моніторинг мотивувальних та резолятивних частин п’яти - семи рішень судів, що набули законної сили та:

–  в частині надміру сплачених митних та інших платежів виконані (платіж повернуто);

– в частині надміру сплачених митних та інших платежів не виконані (платіж не повернуто).

2. Підготувати вимоги-рекомендації до Державної фіскальної служби України на базі вибіркового моніторингу мотивувальних та резолютивних частин п’яти - семи рішень судів, що набули законної сили, які в частині надміру сплачених митних та інших платежів виконані і які в частині надміру сплачених митних та інших платежів не виконані.

3. Підтримати плани Державної фіскальної служби України стосовно змін процедури адміністративного оскарження через податкові суди за умов дотримання запровадження механізму суду громадських засідателів – суду громадських представників при розгляді податкових та митних спорів, склад якого затверджується ухвалою суду загальної юрисдикції у кількості трьох осіб, рекомендованих для участі у конкретній судовій справі на підставі  рішення Громадської Ради при Державній фіскальній службі України за клопотанням платника податків. У зв’язку потребою модернізації податкового та митного законодавства, просити схвалити 19.03.2015 року Громадську раду при Державній фіскальній службі проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства та деяких законодавчих актів України щодо Суду громадських представників при розгляді податкових та митних спорів в українських судах», який направити супровідним листом до Президента України та Прем’єр-міністра України в рамках встановлення законодавчих механізмів регулювання діяльності консультативно-дорадчих органів яким є Громадська рада при Державній фіскальній службі України.

4. Направити електронний файл проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства та деяких законодавчих актів України щодо Суду громадських представників при розгляді податкових та митних спорів в українських судах» на обговорення комітетам Громадської ради при ДФС та запропонувати підтримати цей проект Закону України, який направити супровідним листом до Президента України та Прем’єр-міністра України у рамках встановлення законодавчих механізмів регулювання діяльності консультативно-дорадчих органів яким є Громадська Рада при ДФС.

5. Направити за рішенням Громадської Ради при ДФС проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства та деяких законодавчих актів України щодо Суду громадських представників при розгляді податкових та митних спорів в українських судах» Для розгляду Науково-консультаційної Ради Верховного Суду України з пропозицією спільного відкритого обговорення законопроекту.

 

Виступили: Зелді Р.Д., Вдовіна Г.В., Тасліцький Г.І., Книш О.В.

 

ВИРІШИЛИ:

1. Прийняти в цілому пропозицію Онищенко Л.А..

2. Доручити Онищенко Людмилі Андріївні та Тасліцкому Герману Ігоровичу доопрацювати та винести на розгляд на засідання Експерно-апеляційного підкомітету Комітету з питань запобігання та протидії корупції, контрабанді та з питань діяльності органів фінансових розслідувань і податкової міліції.

3. Онищенко Людмилі Андріївні доповісти про результати доопрацювання зазначеного питання на наступному засіданні Комітету.

 

ГОЛОСУВАЛИ:   «за» –  38; «проти»  – 1; «утримались» – 1.

 

З питання 5 Порядку денного:

СЛУХАЛИ:

Онищенко Л.А., яка повідомила, що оскільки в супереч ст.7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» план діяльності з підготовки Державною фіскальною службою України проектів регуляторних актів на 2015 календарний рік під назвою «План заходів ДФС України з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Коаліційної угоди у 2015 році», оприлюднений лише 14 січня 2015 року, а не до 15 грудня 2014 року запропонувала:

1. Провести консультації щодо актуальності проекту наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження Порядку видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок та її форми» №32 від 17 січня 2014 року (підготованого робочою групою від Громадської ради при ДФС щодо проблемних питань, які виникають під час здійснення операцій експорту сільськогосподарської продукції, зокрема, «горіхів волоських»), з урахуванням діючих з 1 січня 2015 року положень принципу «витягнутої руки», змін щодо груп платників єдиного податку і декларацію в панах ДФС  активного просування експорту та захист внутрішнього ринку (скорочення часу на процедури пов’язані з імпортом і експортом).

2. Оскільки проявами активного просування експорту та захисту внутрішнього ринку (скорочення часу на процедури пов’язані з імпортом і експортом) не може бути принцип  «витягнутої руки», запроваджений 31 січня 2015 року, - звернутися до Громадської Ради при ДФС з пропозицією підтримки звернення до ДФС щодо підготовки узагальнюючого нормативно-правового акту Державної фіскальної служби України стосовно питань, пов’язаних із застуванням методів принципу «витягнутої руки», змін щодо груп платників єдиного податку та змін у застосуванні реєстраторів  розрахункових операцій.

3. Звернутися від імені Громадської Ради при ДФС до Міністерства юстиції України про надання Громадській Раді при ДФС копії висновку експертизи проекту Законів України у частині:

3.1. перевірки Міністерством юстиції України наявності зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб або їх об'єднань та/або від Громадської Ради при Державній фіскальній службі України положень Податкового кодексу України, введених в дію 28 грудня 2014 року та діючих з 1 січня 2015 року.

3.2. перевірки Міністерством юстиції України включення до 15 грудня 2014 року планів регуляторної діяльності Державної фіскальної служби України та Міністерства фінансів України положень Податкового кодексу України, введених в дію 28 грудня 2014 року та діючих з 1 січня 2015 року.

4. Оскільки у грудні 2014 року на зустрічі робочої групи в Державній фіскальній службі України, ініційованій Громадською Радою при ДФС на підставі рішення щодо проблемних питань, які виникають під час здійснення операцій експорту сільськогосподарської продукції, зокрема, «горіхів волоських», представники Державної фіскальної служби України отримали пропозиції від робочої групи з числа представників Громадської Ради при ДФС та пропозиції від представників бізнес-структур, пов’язаних з експортом горіхів волоських (жодного разу не зверталися безпосередньо до Громадської Ради при ДФС, але були запрошені до участі у роботі робочої групи з відповідного питання за участі Першого заступника Голови ДФС) та з огляду на те, що у присутності співробітників ДФС представником бізнесу було наголошено, що пропозиції, які підготувала Громадська Рада при ДФС є не на часі, як і не є таким актуальним лист надісланий за підписом Макаренка А.В. щодо усунення перешкод в митному оформленні та проведення за 4 години всіх операцій з експорту товару «горіхи волоські» (підготований, в т.ч. на підставі моніторингу судових рішень), – з метою унеможливлення подальшої дискредитації статусу Громадської Ради при ДФС концептуально погодились з потребою запровадження стандартів лобізму (впливу громадськості на прийняття нормативно-правових актів та існуючу законодавчо-регулюючу систему) в Громадській Раді при Державній фіскальній службі України.

Керуючись положеннями ст.8 «Аналогія права» Цивільного кодексу України, положеннями розпорядження Кабінету Міністрів України №448-р від 22 квітня 2009 року щодо впливу громадськості на прийняття нормативно-правових актів та існуючу законодавчо-регулюючу систему Сполучених Штатів Америки щодо оприлюднення списків лобістів (їх участь у прийнятті нормативно-правових актів та відкритості їх бюджетів), а також з метою подальшого унеможливлення нехтування принципів передбачуваності державної регуляторної політики та однозначності для розуміння особами, що повинні впроваджувати або виконувати положення регуляторного акту, - вирішили у першому кварталі 2015 року оприлюднити проекти, обговорити та винести на затвердження Рішенням Громадської Ради при ДФС стандарти лобізму (впливу громадськості на прийняття нормативно-правових актів та існуючу законодавчо-регулюючу систему що стосуються податків та митних платежів).

 

Виступили: Книш О.В., Вдовіна Г.В., Платонов О.І., Бричко О.С., Зелді Р.Д.

 

ВИРІШИЛИ:

1. Провести консультації щодо актуальності проекту наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження Порядку видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок та її форми» №32 від 17 січня 2014 року (підготованого робочою групою від Громадської ради при ДФС щодо проблемних питань, які виникають під час здійснення операцій експорту сільськогосподарської продукції, зокрема, «горіхів волоських»), з урахуванням діючих з 1 січня 2015 року положень принципу «витягнутої руки», змін щодо груп платників єдиного податку і декларацію в панах ДФС активного просування експорту та захист внутрішнього ринку (скорочення часу на процедури пов’язані з імпортом і експортом).

2. Винести на розгляд Правлінням Громадської ради при ДФС питання щодо підтримки звернення до ДФС щодо підготовки узагальнюючого нормативно-правового акту Державної фіскальної служби України стосовно питань, пов’язаних із застуванням методів принципу «витягнутої руки», змін щодо груп платників єдиного податку та змін у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій.

3. Створити робочу групу на чолі з Онищенко Л.А. із залученням Комітету з питань податкової політики Громадської ради з питання підготовки звернень про надання копій висновку експертизи проекту Законів України в частині: перевірки Міністерством юстиції України наявності зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб або їх об'єднань та/або від Громадської ради при ДФС положень Податкового кодексу України, введених в дію 28 грудня 2014 року та  діючих  з 1 січня 2015 року; перевірки Міністерством юстиції України включення до 15 грудня 2014 року планів регуляторної діяльності Державної фіскальної служби України та Міністерства фінансів України положень Податкового кодексу України, введених в дію 28 грудня 2014 року та діючих з 1 січня 2015 року.

4. Протягом місяця опрацювати членами Комітету питання щодо впливу громадськості на прийняття нормативно-правових актів та існуючої законодавчо-регулюючої системи, що стосується податків та митних платежів.

 

ГОЛОСУВАЛИ:   «за» –  40; «проти»  – 0; «утримались» – 0.

                                           

З питання 6 Порядку денного:

СЛУХАЛИ:

Берестенко В.В., який проінформував про те, що на сьогоднішній день члени АМЕУ систематично відчувають труднощі при проведенні митного оформлення вантажів в контейнерах під час перетину кордону в пунктах пропуску розташованих на території морських торговельних портів Одеса, Іллічівськ та «Южний», а саме питань:

1. Перебування в зонах митного контролю посадових осіб правоохоронних органів (представників МВС, прокуратури, СБУ тощо) та  призначення посадовими особами цих органів,  за допомогою усних вказівок співробітникам митниці ДФС, технічних засобів контролю - огляду (переогляду), зважувань, сканувань.

2. Зважування вантажів в контейнерах та контролю за його достовірністю.

3. Щодо реалізації положень п.2 ст. 30 МКУ та п.2 ст. 325 МКУ у частині відшкодування збитків заподіяних при проведенні операцій з товарами за ініціативою митних або правоохоронних органів.

4. Щодо реалізації положень п. 2 ст. 446 МКУ, а саме обов’язків утримувача ВМК забезпечити безоплатний вхід та в’їзд на територію комплексу та безоплатне перебування на його території протягом перших чотирьох годин;

По першому питанню інформую Вас щодо систематичного отримання Одеською митницею ДФС листів з правоохоронних органів щодо необхідності проведення спільних заходів з посиленням контролю за митним оформленням вантажів в режимах імпорту/експорту/транзиту відносно вантажовласників та/або експедиторів та/або агентів контейнерних ліній. Так, нещодавно, до Одеської митниці ДФС надійшов лист вид МВС України з проханням щодо надання дозволу на тимчасовий доступ до вантажів лінійного агента міжнародної судноплавної компанії та внесення агента лінії до автоматичної системи ризиків а також заборони здійснення переадресації вантажів (листи додаються на 7-ми аркушах). Лист мотивується кримінальним впровадженням від 04.11.2013 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.212 КК України (санкція статті передбачає покарання штрафом від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34000 грн – 68000 грн) з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років). Наразі мова йде про те, що проведення заходів згідно отриманих листів від правоохоронних органів наносить збитків суб’єктам, не надає можливості оскарження таких дій у зв’язку з відсутністю документально зафіксованих вимог від правоохоронних органів щодо проведення необхідних дій безпосередньо до конкретного вантажу, зменшенням пропускної спроможності пунктів пропуску тощо.

У зв’язку з цим пропонуємо звернутися до ДФС з пропозицією щодо надання рекомендації регіональним митницям стосовно тлумачення статті п. 2 ст. 318 МКУ  «Митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів відповідно до цього Кодексу та інших законів України». Здійснення будь яких заходів щодо проведення операцій по боротьбі з контрабандою, ПМП тощо можуть відбуватися без надання листів до митниць, основним результатом яких є затягування митного оформлення вантажів.

По другому питанню щодо процедури зважування контейнерів інформую що Процедура зважування, що проводиться разом з процедурами митного контролю товарів у контейнерах, здійснюється без належної нормативної регламентації та не посадовими особами митних органів, як визначено законодавством України, а суб’єктами господарської діяльності на комерційних засадах що суперечить законодавству України.

У зв’язку з наявністю порушень прав держави та приватних суб’єктів господарювання та задля забезпечення законності і правопорядку у транспортній сфері пропонуємо звернутися до ДФС за для створення робочої групи щодо розробки проекту Інструкції щодо визначення механізму зважування та контролю за його достовірністю а також приведення даної процедури до норм чинного законодавства.

По третьому питанню пропонуємо звернутися до ДФС щодо необхідності розробки спільно з ГР при ДФСУ проекту закону про порядок відшкодування шкоди, заподіяної особам та їх майну неправомірними рішеннями, діями або бездіяльністю митних органів, організацій або їх посадових осіб чи інших працівників при виконанні ними своїх службових (трудових) обов’язків.

По четвертому питанню інформуємо, що в зоні діяльності Одеської митниці ДФС функціонує декілька ВМК, але можливість реалізації положень п. 2 ст. 446 МКУ, а саме обов’язків утримувача ВМК забезпечити безоплатний вхід та в’їзд на територію комплексу та безоплатне перебування на його території протягом перших чотирьох годин відсутня. На нашу думку положення п. 2 ст. 446 МКУ має на меті можливість надання безоплатного використання ВМК за для завершення митного оформлення згідно п.1 ст. 255 МКУ (протягом чотирьох робочих годин з моменту пред’явлення митному органу товарів….), але за фактом суб’єкти, які використовують послуги ВМК позбавлені можливості використання ВМК протягом перших чотирьох годин на безоплатній основі. В тарифах ВМК передбачені збори під іншим найменуванням ніж в’їзд та перебування на території ВМК, що призводить до непередбачених витрат.

У зв’язку з вищевикладеним пропоную звернутися до заступника голови ДФС України Макаренка А.В. щодо надання роз’яснень тлумачення п. 2 ст. 446 МКУ та можливості проведення перевірки ВМК щодо вимог МКУ.

 

Виступили: Агарков І.Ю., Андрєєв О.Л., Липовський В.В.

 

ВИРІШИЛИ:

1. Підкомітету з питань перевезень та міжнародних пунктів пропуску доопрацювати проблемні питання, пов’язані з діяльністю митних органів в морських портах України.

2. Підкомітету з питань перевезень та міжнародних пунктів пропуску підготувати проект звернення від Комітету щодо проблемних питань, пов’язаних з діяльністю митних органів в морських портах України для подальшого подання на розгляд Правління Громадської ради.

 

ГОЛОСУВАЛИ:   «за» –  40; «проти»  – 0; «утримались» – 0.

 

З питання 7 Порядку денного:

СЛУХАЛИ:

Трусова С.І., який підняв питання щодо висвітлення нашим представником в Кадрової раді членів Комітету, роботи та планів Кадрової ради.

Інформував про те, що в плані роботи Комітету розміщеному на сайті ДФСУ не розміщено відповідальних за виконання даного плану.

Терещенко С.С., який запропонував розглядати на засіданнях Комітету лише питання, які відпрацьовані спочатку на відповідному підкомітеті.

Зелді Р.Д., запропонував зробити виключення для розгляду питань на засіданнях Комітету для питань термінового характеру.

 

Виступили: Саргсян І.Л., Терещенко С.С., Бричко О.С.

 

ВИРІШИЛИ:

Розглядати на засіданнях Комітету питання, які вже підготовленні на засіданнях підкомітетів окрім питань термінового характеру. Подання питань до порядку денного засідання Комітету здійснювати не пізніше ніж за 10 днів до проведення засідання Комітету.

 

ГОЛОСУВАЛИ:   «за» –  40; «проти»  – 0; «утримались» – 0. 

 

 

Голова Комітету

з питань митної політики ГР ДФС України __________ В.П. Ліннік

 

Секретар Комітету

з питань митної політики ГР ДФС України _______ Т.М. Ткаченко