Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Протокол № 6 засідання Митного комітету Громадської ради при ДФС

опубліковано 19 червня 2017 о 10:58

Дата та час проведення: 18 травня 2017 року, 16 год. 00 хв.

Місце проведення:  кім. 1511 (м. Київ, Львівська площа, 8)

 

Присутні:

від Державної фіскальної служби України:

 

1. Демченко Олександр Валентинович – заступник директора Департаменту – начальник управління митних режимів Департаменту організації митного контролю;

2. Мороз Руслан Сергійович – заступник начальника управління оперативного реагування – начальник відділу інформаційно-аналітичної роботи Департаменту організації боротьби з митними правопорушеннями

 

від інститутів громадянського суспільства:

24 членів Митного комітету Громадської ради при ДФС, із них 6 – за довіреністю, та 5 експертів (список присутніх додається).

 

Модератор: Вдовіна Г.В. – голова Митного комітету Громадської ради при ДФС

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

 

1. Щодо проекту змін до Митного кодексу України в частині взаємодії правоохоронних органів під час здійснення митних процедур в зонах митного контролю.

2. Щодо пріоритетів розподілу та механізмів витрачання бюджетних коштів ДП «УКРКОРДОНСЕРВІС», а також доцільності здійснення антикорупційної експертизи розпорядчих документів щодо створення та функціонування ДП «УКРКОРДОНСЕРВІС».

3. Щодо аналізу ефективності взаємодії з державними органами в площині виконання Плану заходів Митного комітету на І квартал 2017 року та затвердження Плану заходів Митного комітету на ІІ та ІІІ квартали
2017 року.

4. Різне.

 

Кворум є.

 

СЛУХАЛИ:

Агаркова І.Ю., який відкрив засідання Митного комітету Громадської ради при ДФС України (далі – Комітет) та виніс на голосування проект порядку денного.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

„за”– 24;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

Затвердити Порядок денний засідання.

 

З питання 1 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

Ляденко І.Г., яка зазначила, що питання безпідставного втручання правоохоронних органів у митні процедури, а також його негативні наслідки для бізнесу та іміджу України вже обговорювалися на попередніх засіданнях.

Повідомила про висновки щодо проведеного аналізу постанови КМУ від 23.05.2012 № 467 «Про затвердження вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами України» та інших нормативних актів, які регламентують здійснення митних процедур.

Акцентувала увагу на дуже низькій результативності оглядів, які проводяться за вимогою правоохоронних органів.

Підкреслила, що пропонується внесення змін до шести статтей МКУ, зокрема щодо відшкодування витрат органом-ініціатором огляду у разі його не результативності, механізму відшкодування додатково витрачених бізнесом коштів, скасування постанови КМУ від 23.05.2012 № 467 і визначення чіткого переліку підстав для проведення огляду чи переогляду у МКУ, необхідності повідомлення суб’єкта щодо ініціатора та підстав для проведення додаткових форм митного контролю, а також щодо конкретної тривалості часу від взяття зразків до їх прийняття в роботу лабораторією.

 

ВИСТУПИЛИ:

Платонов О.І. відмітив, що Громадська рада ще з 2010 року порушувала це питання, а також що проблема полягає в тому, що не виконується законодавча норма щодо невтручання правоохоронних органів у митні процедури.

Розповів про дискусію навколо законодавчого врегулювання невтручання правоохоронців в митні процедури під час підготовки чинної редакції МКУ.

Повідомив щодо ініціативи ЕВА, яка звернулася до Прем’єр-міністра України В.Б. Гройсмана стосовно створення спільної робочої групи з контролюючими органами для здійснення координації та контролю та необхідності відповідного реагування з боку Комітету.

Закликав в частині реалізації підготовлених пропозицій визначитися з вектором руху у напрямку взаємодії з представниками профільного Комітету ВРУ, розповів про міжнародний досвід щодо відшкодування збитків протягом 30 днів за рішенням начальника митниці на письмову заяву підприємця, а також повідомив, що саме цю норму планувалося реалізувати в Україні.

Наголосив на необхідності системних змін щодо підходів до вирішення проблематики та повідомив про направлення листа до Першого віце-прем’єр-міністра України С.І. Кубіва з відповідними пропозиціями.

Вдовіна Г.В. підкреслила, що наразі важливо визначитися з аргументацією та переліком пропозицій для їх подальшого направлення до профільного Комітету ВРУ.

Богомолов А.Ю. наголосив на неможливості реалізації процедури відшкодування через відсутність відповідної норми в Бюджетному кодексі, шанс є тільки у тому випадку, якщо перенести відповідальність за відшкодування коштів на посадову особу відповідного органу, яка ініціює огляд чи переогляд.

Бородиня О.Г. підкреслив, що законопроект передбачає обмеження дій правоохоронців щодо виявлення правопорушень в роботі митних органів. Це неправильно. Крім того, проект має містити обгрунтування необхідності змін та розрахунки бюджетних коштів на компенсацію втрат бізнесу.

Терещенко С.С. зауважив, що наразі обговорюється не законопроект, а пропозиції до проекту змін до МКУ в частині відшкодування фізичних витрат підприємців, які пов’язані з діями правоохоронців.

Губарєв В.І. спростував зауваження Бородині О.Г. та зазначив, що необхідно визначити коло випадків, які можуть підпадати під відшкодування витрат.

Андрєєв О.Л. довів до відома, що у ВРУ ще два роки тому народним депутатом Оксаною Продан зареєстровано законопроект стосовно відшкодування витрат бізнесу, понесених у випадку неправомірних дій посадових осіб.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

щодо підтримки напрацьованих пропозицій для подальшого їх направлення до Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики:

„за”– 23;

„проти” – 1;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

Підтримати пропозиції до проекту змін до Митного кодексу України в частині взаємодії з правоохоронними органами під час здійснення митних процедур в зонах митного контролю та направити їх до Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики.

 

Відповідальна: Вдовіна Г.В.

Термін виконання: до 12.06.2017

 

З питання 2 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

Вдовіну Г.В., яка довела до присутніх, що з метою обговорення на належному рівні пріоритетів розподілу та механізмів витрачання бюджетних коштів ДП «УКРКОРДОНСЕРВІС» керівництву підприємства було завчасно направлено запрошення.

Повідомила, що на засіданні уповноважені представники ДП «УКРКОРДОНСЕРВІС» відсутні і що є інформація про те, що керівництвом підприємства прийнято рішення щодо письмового інформування Комітету стосовно своєї діяльності та в межах зазначених у порядку денному питань.

Запропонувала, з огляду на відсутність представників ДП «УКРКОРДОСЕРВІС» та компетентних за цим напрямом посадових осіб ДФС, розгляд 2-ого питання порядку денного відкласти до отримання інформаційного листа.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

щодо відкладення розгляду 2-ого питання порядку денного:

„за”– 24;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

Питання щодо обговорення пріоритетів розподілу та механізмів витрачання бюджетних коштів ДП «УКРКОРДОНСЕРВІС» відкласти до отримання інформаційного листа.

 

З питання 3 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

Вдовіну Г.В., яка розповіла про те, що за результатами аналізу роботи у І кварталі 2017 року можна зробити висновок, що Комітет працює досить активно та ефективно.

Коротко зупинилася на основних аспектах діяльності, повідомила, що на 90% звернень Комітету надійшли відповіді, а також акцентувала увагу на тому, що це не звіт, а саме аналіз діяльності, який є корисним для того, щоб зробити «роботу над помилками», окреслити основні напрями та визначити шляхи реалізації ключових завдань.

Закликала до активності в частині участі в опрацюванні заходів згідно з Планом роботи Комітету на ІІ та ІІІ квартали поточного року (далі – План).

 

ВИСТУПИЛИ:

Бородиня О.Г. наголосив на тому, що основне завдання ДФС – забезпечити повноту збирання податків і платежів. Проте План митного комітету спрямований не на громадський контроль за виконанням цього завдання Службою, а на спрощення митного оформлення. Це робить роботу Комітету такою, що не відповідає постанові КМУ від  03.11.2010 № 996.

Запропонував членам Комітету внести пропозиції до Плану стосовно громадського контролю за повнотою збирання податків і митних платежів.

Трусов С.І. порушив питання ефективності Громадських рад в частині реалізації державної політики, запропонував визначити коефіцієнт ефективності діяльності Комітету та оприлюднити цю інформацію.

Благодир О.С. запропонував підготувати інформаційне повідомлення про роботу Комітету та оприлюднити на сайті ДФС.

Платонов О.І. порушив питання щодо визначення критеріїв ефективності, наголосив на розмежуванні ефективності діяльності Комітету та державних органів виконавчої влади, запропонував наступні маркери ефективності: створення з боку ДФС умов для належної роботи Громадської ради;  активність посадових осіб у засіданнях Громадської ради; ініціативи Громадської ради; реагування органу центральної виконавчої влади на ініціативи Громадської ради тощо.

Терещенко С.С. зауважив, що митна складова не має фіскальної функції.

Губарєв В.І. закликав керуватися МКУ, де чітко визначено завдання митної служби.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

щодо прийняття до відома інформації про аналіз роботи Комітету за
І квартал 2017 року:

 

„за”– 24;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

щодо підготовки інформаційного повідомлення про ефективність діяльності Комітету за І півріччя 2017 року та оприлюднення його на сайті ДФС:

 

„за”– 24;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

щодо не прийняття проекту Плану за основу з причини його невідповідності в частині контролю за діяльністю ДФС:

 

„за”– 1;

„проти” – 23;

„утрималися” – 0

 

Рішення не прийнято.

 

щодо прийняття за основу проекту Плану:

 

„за”– 23;

„проти” – 1;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ:

1.Інформацію щодо аналізу роботи за І квартал поточного року взяти до відома.

2. Підготувати звернення до ДФС щодо з’ясування інформації стосовно контрабандних переміщень товарів в Одеській та Сумській митницях.

 

Відповідальний: Бородиня О.Г.

Термін виконання: 12.06.2017

 

3. Підготувати інформаційне повідомлення про ефективність діяльності Комітету за І півріччя 2017 року з подальшим оприлюдненням на сайті ДФС.

 

Відповідальний: Трусов С.І.

Термін виконання: липень 2017 року

 

4. Прийняти за основу проект План та протягом 10 днів повідомити щодо персональної участі в реалізації його заходів.

 

З питання 4 Порядку денного

 

ВИСТУПИЛИ:

Хмельницький Л.Д. повідомив, що підготовлений ДФС проект наказу про допущення транспортних засобів для переміщення під печатками та пломбами, за інформацією перевізників, може містити потенційні ризики через наявність норми, що будь-яка митниця може видавати свідоцтва
будь-яким власникам транспортним засобам.

Запропонував звернутися до Мінфіну з пропозицією щодо введення в дію даного наказу тільки після консультацій з громадськістю, зокрема профільними асоціаціями.

 

ВИРІШИЛИ:

1. Інформацію взяти до уваги та відповідного реагування.

 

Ізотов С.В. повідомив про відсутність відповіді на запит Громадської ради до Департаменту інформаційних технологій ДФС та наявності порушеної в листі проблематики в частині електронних повідомлень.

 

ВИРІШИЛИ:

З’ясувати причини та вжити заходів щодо врегулювання проблемного питання.

Відповідальна: Вдовіна Г.В.

Термін виконання: 15.06. 2017

 

М’ясоєдов В.В. висловив занепокоєння щодо відсутності в МКУ порядку здійснення митного оформлення після скасування картки відмови у судовому порядку.

 

ВИРІШИЛИ:

Підготувати пропозиції з озвученого питання та розглянути їх на засіданні Комітету.

 

Відповідальний: М’ясоєдов В.В.

Термін виконання: ІІ-ІІІ квартал 2017 року

 

 

Голова  Комітету                                                   Г.В. Вдовіна

 

 

Секретар                                                                 О.М. Крилач