Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Наталія Рубан: 98 % документальних планових перевірок є результативними

, опубліковано 01 березня 2021 о 08:35

Протягом минулого року податковою службою було проведено 42,4 тис. перевірок. При цьому, враховуючи запроваджений з 18 березня 2020 року мораторій на проведення документальних перевірок, аудитори податкової служби перевіряли лише операції з підакцизної групи товарів та правомірність відшкодування ПДВ. Про це повідомила Перший заступник Голови ДПС Наталія Рубан під час презентації Публічного звіту ДПС за 2020 рік.

Можливість проведення перевірок була відновлена лише наприкінці минулого року.

«Всього було охоплено документальними перевірками 0,7% від зареєстрованих юридичних  і 0,7%  фізичних осіб. Розрахована сума ризиків, яку ми перевірили, – це 20 млрд грн. Мушу сказати, що 98% всіх перевірок документальних планових є результативними. Безрезультатні перевірки – це, як правило, перевірки за заявою платника на ліквідацію тощо, їх не так багато», – зазначила Наталія Рубан.

Вона також розповіла, що інформація про визначені ризики є відкритою і бізнес може їх бачити. Загалом визначено 139 критеріїв ризиковості, з яких 94 – автоматизовано.

«Ми розробили програмний продукт, який надає можливість платнику у своєму електронному кабінеті може бачити ці ризики і скоригувати свою діяльність так, щоб не підпадати під ризики, під посилений аналіз і увагу податкової», – наголосила Перший заступник Голови ДПС.

За результатами перевірок у 2020 році платникам донараховано 17,7 млрд грн. Загалом більшість донарахованих платежів, по яких фіксувалися ухилення, стосувалися ПДВ та податку на прибуток.

За результатами перевірок до бюджету надійшло 2,3 млрд грн донарахованих і сплачених платниками сум, зменшено збитків на 13 млрд грн, відшкодування ПДВ – на 2,5 млрд грн, які були зафіксовані актами.

«В останні роки ми відзначаємо ріст податкової культури платників і дотримання ними вимог законодавства. Зокрема, зростання виторгів, які фіксуються,  РРО на 5,5% (+ 6,7 млрд грн) може свідчити про те, що платник знає про увагу і бачить ризики. І він має добровільно коригувати свої податкові зобов’язання», – наголосила Наталія Рубан.

Перший заступник Голови ДПС також поінформувала про стан надходжень акцизного податку. Так, у 2020 році надходження цього податку перевищили  очікувані на 7,9 % та показники 2019 року – на 16,3 %.

Питому вагу у загальній сумі сплаченого податку займають  надходження з тютюнових виробів (+21,8 % порівняно з 2019 роком) та лікеро-горілчаної продукції  (+6,4%).

Крім контролю за сплатою акцизного податку, ДПС здійснює контроль за обсягом та обігом самого акцизного продукту. Для цього використовуються  електронні сервіси,  за допомогою яких платники можуть зареєструвати і показати обсяг реалізованих акцизних продуктів.

«На кожному етапі проходження товару фактично створена електронна база, в якій ми фіксуємо обсяги виробленого, переданого, проданого через акцизні накладні, через довідки і звичайно ми проводимо аналітичну роботу», – зазначила Наталія Рубан.

Перший заступник Голови ДПС також повідомила, що у 2021 році заплановано проведення до 5 тис. перевірок. При цьому 95 % з них – це перевірки представників великого бізнесу, які роками залишаються збитковими, але при цьому претендують на значні суми відшкодування або працюють у високорентабельних сферах діяльності.

Серед переліку суб’єктів господарювання, визначених до перевірок, немає фізичних осіб-підприємців, представників малого та середнього бізнесу.

 

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»