КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 грудня 2024 р. № 1514
Київ
Про внесення змін до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. N 440 (Офіційний вісник України, 2016 р., N 56, ст. 1945; 2017 р., N 29, ст. 855; 2019 р., N 43, ст. 1497; 2021 р., N 1, ст. 36), зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2024 р. N 1514
ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру
1. Пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Цей Порядок визначає процедуру функціонування Реєстру неприбуткових установ та організацій, механізм і вимоги щодо створення, формування, ведення, зберігання, доступу, захисту реєстрових даних, надання відомостей, що містяться в Реєстрі неприбуткових установ та організацій, відповідно до законодавства.
Реєстр неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр) - складова інформаційно-комунікаційної системи ДПС, що забезпечує збирання, зберігання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації, яка містить податкову інформацію, зібрану відповідно до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), про неприбуткові підприємства, установи та організації (далі - неприбуткова організація), які відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Кодексу.
У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі та Законах України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про інформацію", "Про публічні електронні реєстри", а також інших законах і прийнятих відповідно до них нормативно-правових актах, зокрема в Типовій інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. N 55 "Деякі питання документування управлінської діяльності" (Офіційний вісник України, 2018 р., N 23, ст. 770).".
2. Пункт 3 викласти в такій редакції:
"3. ДПС забезпечує створення, формування, ведення та функціонування Реєстру, організовує та здійснює збереження, коректне внесення та оброблення даних, внесених до Реєстру, є його держателем та адміністратором.
Публічними реєстраторами та створювачами реєстрової інформації у Реєстрі є працівники структурних підрозділів контролюючих органів, до функціональних повноважень яких належать формування та ведення реєстрів, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи.
Формування і функціонування Реєстру забезпечується за рахунок коштів державного бюджету. Власником Реєстру є держава в особі держателя Реєстру.
Зібрана відповідно до Кодексу податкова інформація та результати її опрацювання про неприбуткові організації зберігаються в інформаційно-комунікаційних системах ДПС і використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
Захист інформації у Реєстрі забезпечується відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації.
ДПС забезпечує організаційні, технічні та інші заходи, необхідні для створення і функціонування Реєстру.
Заходи із технічного і технологічного забезпечення створення Реєстру, впровадження і супроводження програмного забезпечення Реєстру, формування даних і ведення Реєстру, збереження і захисту даних Реєстру, надання доступу до Реєстру здійснюються адміністратором відповідно до Законів України "Про публічні електронні реєстри" та "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
Обробка та захист персональних даних у Реєстрі здійснюються відповідно до Закону України "Про захист персональних даних".
Ведення Реєстру передбачає:
наповнення Реєстру відомостями, передбаченими цим Порядком;
збереження записів у хронологічному порядку їх внесення;
доповнення відомостей Реєстру даними, передбаченими цим Порядком;
пошук відомостей у Реєстрі.
З метою функціонування Реєстру ДПС забезпечує:
автоматизоване ведення Реєстру;
здійснення контролю за повнотою внесення інформації до Реєстру;
оприлюднення Реєстру та доступ до нього;
виконання в повному обсязі функцій технічного адміністратора Реєстру (накопичення, аналіз даних, актуалізацію даних, встановлення прав доступу тощо);
збереження цілісності та резервне копіювання інформації Реєстру;
захист від несанкціонованого доступу до Реєстру;
фіксацію внесення змін (доповнень) до відомостей в Реєстрі.
Ведення Реєстру здійснюється з використанням програмного забезпечення, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними, інформаційно-комунікаційними, електронними комунікаційними системами та мережами.
Реєстр інтегрується із системою електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.".
3. У пункті 4:
1) абзац двадцять другий викласти в такій редакції:
"Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру під час або протягом десяти днів із дня державної реєстрації створення юридичної особи та які за результатами розгляду таких документів внесено до Реєстру, для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств вважаються неприбутковими організаціями з дня державної реєстрації створення юридичної особи.";
2) доповнити пункт після абзацу двадцять другого новим абзацом такого змісту:
"Установи та організації, які під час або протягом десяти днів із дня державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу подали документи про включення до Реєстру і які за результатами розгляду цих документів включені до Реєстру, для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств вважаються неприбутковими організаціями з дня державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.".
У зв'язку з цим абзац двадцять третій вважати абзацом двадцять четвертим.
4. У пункті 6:
1) абзац шостий виключити;
2) абзаци сьомий і восьмий викласти в такій редакції:
"Під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу у відповідній заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему оподаткування неприбуткової організації, заявник може зазначати прохання про включення до Реєстру без подання окремої заяви. Згідно із Законом разом з відомостями про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу технічний адміністратор Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в електронній формі в установленому порядку забезпечує передачу до контролюючого органу відомостей із відповідної заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу про включення підприємства, установи, організації до Реєстру.
На підставі отриманих в електронній формі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей із відповідної заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу про включення підприємства, установи, організації до Реєстру в автоматичному режимі створюється електронна реєстраційна заява за формою N 1-РН згідно з додатком 1.".
5. Пункт 8 доповнити абзацом такого змісту:
"Якщо після державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу контролюючий орган встановив невідповідність неприбуткової організації вимогам пункту 133.4 статті 133 Кодексу, він приймає рішення про виключення організації з Реєстру з дня державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.".
6. Абзац п'ятий пункту 12 1 викласти в такій редакції:
"Неприбуткові організації можуть подати до контролюючого органу запит про отримання витягу з Реєстру засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".".
7. У другому реченні пункту 14 слова "протягом десять календарних днів" замінити словами "протягом десяти календарних днів".
8. У додатках до Порядку:
1) у додатку 1 виноску " 1" викласти в такій редакції:
"____________
1 У разі надходження з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей із відповідної заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій реєстраційна заява генерується в автоматичному режимі.";
2) назву додатка 4 викласти в такій редакції:
"ВИТЯГ
з Реєстру неприбуткових установ та організацій
від ___ ____________ 20__ року N ______";
3) назву додатка 5 викласти в такій редакції:
"ПОВІДОМЛЕННЯ
про відсутність відомостей про платника у Реєстрі неприбуткових установ та організацій
від ___ ____________ 20__ року N ______".
____________